Op zoek naar de perfecte controller voor de volgende gen

Op zoek naar de perfecte controller voor de volgende gen

De 79e jaarlijkse vraag- en antwoordsessie voor aandeelhoudersvergaderingen is online in het Japans gepubliceerd.

Nintendo-medewerkers merkten op dat ze proberen te creëren wat zij als de perfecte controller beschouwen om de actie voor hun volgende generatie-apparaat te besturen.

Miyamoto zelf

Nintendo was de eerste die de stijl van het spelen van videospellen met een plus-vormige directionele pad en extra knoppen creëerde, die nu de industriestandaard is geworden.

Het was ook Nintendo dat het oorspronkelijke, plusvormige richtingspad, dat in acht richtingen digitaal werkte, veranderde in het eerste analoge invoerapparaat dat zich in alle richtingen vrij beweegt voor de Nintendo 64. Dit is nu ook gebruikelijk. We zijn er trots op dat we een verscheidenheid aan gebruikersinterfaces hebben gemaakt die nu industriestandaarden zijn geworden.

En vanaf nu, wat betreft nauwkeurigheid en betrouwbaarheid, geloof ik dat deze stijl de duidelijke winnaar is.

Tegelijkertijd geloof ik ook dat we snel moeten afstuderen van de huidige controller en we proberen allerlei dingen. Ons doel is om een ​​interface te bereiken die de huidige controller overtreft, waarbij wat de speler doet direct op het scherm wordt weerspiegeld en de gebruiker het resultaat duidelijk kan voelen. Dit is nog niet bereikt.

We hebben allerlei soorten motion controllers geprobeerd, maar geen enkele lijkt voor alle mensen te werken. Als het bedrijf dat het meeste weet van controllers, hebben we ernaar gestreefd om een ​​controller te maken die met gemak kan worden gebruikt en die de standaard voor de volgende generatie zal worden.

De heer Shiota

Het hardwareontwikkelingsteam neemt deze uitdaging met betrekking tot controllers ook op zich aan, maar van alle apparaten die hieruit voortkomen, zal slechts een handvol de consument als producten bereiken. We zullen een product alleen in de wereld vrijgeven als het met succes kan worden gebruikt om software goed te besturen.

We hebben nog niet een controller voor alle doeleinden uitgevonden die niet lijkt op de huidige apparaten. Aan de andere kant is de conventionele controller langzaam geëvolueerd van de traditionele opstelling van een plusgevormde richtingspad met A- en B-knoppen. Wanneer u bijvoorbeeld in Splatoon richt, kan de actie conventioneel lijken, maar de bewegingssensor geeft een fantastisch gevoel aan de bediening.

Dus zelfs als de dingen er hetzelfde uitzien, integreren we gestaag nieuwe technologieën en vinden we goede manieren om ze te gebruiken. Een van de sterke punten van Nintendo is dat we niet alleen aan hardware denken, maar er voortdurend aan denken in combinatie met software. We blijven ons best doen op dit gebied.