Digital Foundry analyseert Overwatch

Online multiplayer shooter Overwatch is onlangs uitgebracht op de Nintendo Switch en velen van jullie waren geïnteresseerd om te zien hoe het presteert.

Dit is waar Digital Foundry meestal binnenkomt. Het technisch gefocuste team van Digital Foundry heeft het spel onderzocht en het draait op 900p in dock en 720p in handheld-modus.

Digital Foundry geeft aan

On closer inspection, there is much more to it. With dynamic resolution scaling in play.

It’s a dynamic 900p when docked, with a horizontal scaler delivering a minimum of 1152×900 under load. Similarly, portable play is a native 720p in the best case, but again, the horizontal scaler seems to deliver a 960×720 resolution with the engine under stress.

Zoals we weten, draait de game op 30 fps, maar zoals verwacht kan dat variëren, afhankelijk van de situatie. Daarom is er geen cross-play met andere consoles of de pc, aangezien Xbox One en PlayStation 4 op een het veel hogere 60 fps draaien.

Heb je Overwatch – Legendary Edition al voor Nintendo Switch opgepikt? Zo ja, wat zijn jouw gedachten over hoe het stand houdt?

Ad

Eén reactie op “Digital Foundry analyseert Overwatch”

  • Nah de huidige hardware kan zonder overclocken gewoon niet beter.
    Er zal in de komende jaren wel een opvolger / revisie of wat je het wil noemen komen, die meer dan 30fps mogelijk zal maken.