Rocket League v1.40 update

Rocket League v1.40 update

De Nintendo Switch is toegevoegd aan het reguliere update-schema van Rocket League. De eerste patch is nu dan ook live! 

Een maand na de release is de eerste patch voor Rocket League een feit. Deze updates zijn voor ieder platform gelijk, met hier en daar specifieke oplossingen om het voor een bepaald platform te verbeteren.

De Nintendo Switch krijgt wat extra aandacht voor bug fixes en betere prestaties. De update is 2,2GB groot, maar neemt feitelijk maar 1,2GB meer in beslag bovenop het spel zelf omdat veel bestanden vervangen worden. 

Changelog

  • Algemeen
    • [Nintendo Switch] Standaard instellingen van de controller-deadzone gereduceerd tot 0.15 (was 0.3) om de Joy-Cons beter te kunnen gebruiken.
    • Volume van de Goal-explosie van de Batmobile verminderd.
  • Prestaties
    • [Nintendo Switch] Omgevingsdetail aangepast om de gemiddelde resolutie te verhogen in handheld mode.
    • Utopia Kolosseum (alle varianten) en Farmstead zijn geoptimaliseerd voor Nintendo Switch en pc. Op pc geldt dit wanneer er gekozen is voor “Performance” in de grafische instellingen van de omgeving.
    • Champions Field en Wasteland hebben verbeterde textures op Nintendo Switch en pc. Op pc geldt dit wanneer er gekozen is om “High Quality Shaders” uit te zetten.
  • Bug fixes – Algemeen
    • Avatars van spelers die soms, wanneer een speler de lobby in kwam of juist verliet, bij de verkeerde gebruiker stonden worden nu correct weergegeven.
    • De motor van de Octane ZSR heeft nu het geluid van de afblaas-klep.
    • [Nintendo Switch] Een zeldzame crash die plaatsvond tijdens het scorebord na een potje Rumble is opgelost.
    • Gras is zichtbaar in het hoofdmenu wanneer er gekozen is voor ‘Performance’ in de grafische instellingen van de omgeving.
    • In Farmstead zijn textures op de grond te zien wanneer er gekozen is voor ‘Performance’ in de grafische instellingen van de omgeving.
    • [Steam] Een crash, die plaatsvond tijdens het bekijken van oudere herhalingen van de arena Stedelijk Centrum, is opgelost.
    • De chat-geluidseffecten zullen niet meer afspelen wanneer een speler de server binnenkomt of verlaat.
    • De geluidseffecten van goal-explosies herhalen zich niet meer wanneer je een preview bekeek bij het openen van een kist.

Rocket League kwam op 14 november uit in de Nintendo Switch eShop. Een fysieke versie is vanaf 25 januari te koop.