Bloodstained – Nog steeds problemen aan het oplossen

Bloodstained – Nog steeds problemen aan het oplossen

Fans mochten eindelijk genieten van het nieuwe meesterwerk van Igarashi, Bloodstained: Ritual of the Night, maar het was duidelijk dat de Nintendo Switch-port problemen had.

Het wachten op een patch om deze problemen op te lossen is voor veel fans lang en moeilijk geweest, wat de ontwikkelaars lijkt te hebben aangezet om een broodnodige update over de situatie te posten.

Verschillende Kickstarter-updates

505 Games werkten verder uit waar hun oplossingen voor de Nintendo Switch-versie momenteel stonden. In wezen passen ze nu de grafische weergave van de game aan om de verwerkingslast op de Nintendo Switch-hardware te minimaliseren – wat hopelijk de framerate zou moeten verbeteren.

Helaas kan 505-games nog steeds geen specifieke releasedatum voor deze update beloven en smeekten fans om nog wat langer te wachten.

Hey, everyone.

As mentioned in the last update, the bulk of  our development resources are still being put into the major Switch update. We don’t have an ETA to share with you on the full revamp, but we are on track to deliver on our internal dates.

One of the things the team is doing now is going through the game and identifying visual effects that are slowing things down. Where possible, we have optimized or replaced effects with ones that aren’t as impactful, but visually look the same.

Once the revamp is made public, you’ll see effects that are more clear and won’t drag down the framerate. We have a lot more of these kind of improvements in progress, with tons of work being done on input delay, stability, and more, but we felt that it was important to give you an idea of what’s being worked on. 

Hoewel enigszins teleurstellend, is het goed om te zien dat 505 Games zo transparant zijn over de situatie tot nu toe.

Maar daar tussenin zat een nieuwe update; In de laatste update verontschuldigt het team zich voor de vertraging, waarin staat dat er veel werk is verzet om middelen en gebieden opnieuw te doen om ze goed te laten werken op de Nintendo Switch.

De beloofde “meerdere” kleinere bugfix-updates zijn nu samengevoegd in twee belangrijke releases die zich op vier gebieden concentreren: het verminderen van input lag, het vervangen van huidige deeltje-effecten door effecten die minder inspannend zijn om weer te geven, het verbeteren van de laadtijden en het verbeteren van de visuele betrouwbaarheid.

Beide updates zijn gepland voor een release eind november.

Kickstarter update 98

We are pleased with the progress that has been made so far and look forward to getting it into your hands. While the teams are working on an extensive list of myriad improvements, their focus is on four principal areas: Visual Fidelity, Loading Times, Particle Effects and Input Lag.

Visual Fidelity – The way that backgrounds and environments are rendered are being significantly updated. This will result in noticeably sharper environments in most areas throughout the game.

  • Loading Times – Load times between scenes are being greatly improved, but are still not where we would like them to be, so work remains.
  • Particle Effects – We have already replaced hundreds of particle effects with new assets and more yet remain. The new ones look the same to the user, but are much less impactful on the performance of the game. This has been one of the main culprits for framerate drops during fights.
  • Input Lag – Input lag times have been significantly reduced, once work on this is completed the game should feel much more reactive when playing.

The improvements are expected to be released in two separate updates. The first update will contain the vast majority of the improvements. The second update will improve performance with a couple of especially troublesome areas and enemies.

Het lijkt er gewoon op dat deze cyclus steeds maar doorsleept. En dat is op zichzelf zeker een probleem. Het is geweldig om te zien dat het team de problemen oplost, maar het roept wel de vraag op, waarom was de port van de Nintendo Switch zo gehaast opgeleverd?

Heb je Bloodstained – Ritual of the Night gespeeld op de Nintendo Switch en wat vind je van de situatie?