Breath Of The Wild en Super Mario Odyssey zijn overclocked in VR Update

Breath Of The Wild en Super Mario Odyssey zijn overclocked in VR Update

Deze week heeft Nintendo The Legend of Zelda: Breath of the Wild en Super Mario Odyssey geüpdatet om te spelen in de VR-modus (Virtual Reality) met de Toy-Con VR-bril.

Inhoudsopgave (TOC)

Overklokken

Naast de VR-modus hebben hackers ontdekt dat Nintendo de CPU heeft overgeklokt wanneer The Legend of Zelda: Breath of the Wild en Super Mario Odyssey op Nintendo Switch draaien.

Volgens ZachyCatGames verhogen beide games hun CPU-snelheid van 1,0 GHz naar 1,7 GHz tijdens de laadschermen van beide games, dus sommigen geloven dat dit de manier is waarop Nintendo de laadtijd voor beide titels kon verminderen.

Boost-modus

Dit alles werd mogelijk gemaakt dankzij Nintendo Switch Firmware-update 8.0.0, waar het bedrijf officieel een 1,7 GHz CPU-snelheid introduceerde, genaamd “boost-modus”, een snelheid die in wezen de CPU overklokt.

Dit lijkt op de een of andere manier geïnspireerd door iets dat we recentelijk in het homebrew sceen hebben gezien.