Dragon Fighter


Dragon Fighter

De speler neemt de controle over een magische menselijke geest om het transformeren in een vliegende draak te transformeren.

Als de jager kan de speler rennen, hurken, springen en aanvallen met zijn zwaard zoals hij zou doen in de meeste side-scrolling actiegames. Onder zijn werking bevindt zich een ‘metamorfose-meter’ die valt als de speler zijn vijanden vernietigt. Wanneer de metamorfose meter begint te knipperen, kan de speler transformeren in de draak door op springen en op A-knop na het springen. Als een draak zweeft de speler in de luchtcapaciteit van het scherm naar rechts schuift, net zoals bij een side-scrolling shoot-’em-up-game. De belangrijkste aanval van de draak is zijn vuurademhaling. De speler in een van de acht richtingen kan vliegen, kan ze zich niet omdraaien en zal de Dip naar alleen kijken en aanvallen. In Dragon wordt de metamorfose meter van de speler dood Gepubliceerd. De speler transformeert terug naar een jager als de metamorfose-meter helemaal leeg is van als de speler snel weer op de A-knop tikt.

Als de jager kan de speler ook een projectielaanval maken door de B-knop te houden totdat het personage begint te knipperen. De soorten projectielen afgevuurd, its afhankelijk van de kleur van de player, the kan, used door bepaalde power-upitems te pakken die zijn gelabeld met de letters G (groen, de standaardkleur van de speler), B (blauw) en R (rood). Het kan van de kleur veranderen van de speler van het vuuradem-van de draak veranderen. Andere power-ups zijn energieherstellende drankjes, and flower-stones helpt de metamorfose-meter sneller te vullen en een ring die alle vijanden op het scherm vernietigt. Aan het einde van elke fase ontvangt de speler een staf die jouwe maximale gezondheid verhoogt.

Er zijn in totaal zes stadia, elk met een eigen bewaker in afwachting van het uitijden van de krijger aan het eind. Het spel eindigt als de speler al zijn levenskracht verliest en er waren drie kansen om in de fase te gaan.