Dragon Scroll: Yomigaerishi Maryuu


Dragon Scroll: Yomigaerishi Maryuu

Dragon Scroll: Yomigaerishi Maryuu (ド ラ ゴ ン ス ク ロ ー ル 甦 り し 魔 竜? Lit. Dragon Scroll: Resurrection of the Demon Dragon) is een avonturengame ontwikkeld door Konami in 1987 voor de Famicom.

Het wordt vaak vergeleken met The Legend of Zelda in termen van gameplay, maar het is aanzienlijk moeilijker vanwege het gebrek aan aanwijzingen of informatie over hoe verder te gaan.

Het spel is niet-lineair en je moet verschillende gebieden verkennen op zoek naar de acht gestolen magische voorwerpen die een slaapspel houden over een grote en gevaarlijke draak. Vijanden zwerven over de overworld en kerkers en moeten verslagen worden om ervaringspunten te verdienen. Ervaringspunten worden gebruikt om het niveau van de speler te verhogen, waardoor hij sterker wordt en toegang krijgt tot sterkere wapens en magie. De meeste bruikbare items zijn goed verborgen en zijn zelfs als ze worden verkregen, moeilijk om het juiste gebruik ervan te bepalen. De game heeft een wachtwoordsysteem waarmee je kunt blijven spelen waar je was gebleven.