Erika to Satoru no Yume Bōken


Erika to Satoru no Yume Bōken

Erika to Satoru no Yume Bōken (え り か と さ と る の 夢 冒 険? Lit. “Erika and Satoru’s Dream Adventure”) is een 1988 exclusief videospel voor avonturiers voor de Famicom.

Het is een op sprookjesachtige menu-aangedreven avonturenspel. Spelers gebruiken de menuopdrachten om met de wereld te communiceren: rondlopen, rondkijken, voorwerpen oppikken, praten met mensen, enz. De setting van dit spel is Japan van de 20e eeuw.

In een nieuwe draai zijn de twee personages van Erika en Satoru (die worden afgebeeld als twee schoolkinderen) onafhankelijk speelbaar – een enkele speler schakelt tussen de twee of een tweede speler neemt de tweede tweeling over. Beide personages moeten zich in dezelfde regio bevinden om te kunnen converseren met NPC’s, maar zijn anderszins vrij om de kaart autonoom te verkennen. Avonturenspellen voor twee spelers zijn zeer zeldzaam; zelfs in Japan. Er kan echter slechts één persoon deelnemen aan het dierquizgedeelte. Als de quiz niet wordt uitgevoerd, worden de speler (s) gedwongen vanaf het begin te starten.

Een vreemd scheldwoord in verband met dit spel is de boodschap van een geheime ontwikkelaar die kan worden gevonden als de speler een lijst met knoppen indient nadat hij na het einde van het spel nog een tijdje heeft gewacht. Binnenin is een litanie van complimenten en klachten aan andere collega’s, waaronder enkele seksuele beledigingen die sterk in tegenspraak zijn met de kindvriendelijke aard van het spel. Het verwijst ook naar, onder andere, het werk dat Atlus deed voor LJN inclusief The Karate Kid.