Famicom Wars


Famicom Wars

Spelers nemen de controle over een van de twee oorlogvoerende naties, Red Star en Blue Moon, terwijl ze proberen om een ​​turn-based dominantie over elkaar te bewerkstelligen. Na het selecteren van de fase waarin het spel moet beginnen en waarbij wordt ingesteld dat, als een speler door een persoon wordt bestuurd, het Rode Ster-leger de eerste beurt krijgt. Het doel van elke fase is om ofwel het hoofdkwartier van de vijand te veroveren of alle resterende vijandelijke eenheden in één beurt te vernietigen. Tijdens elke beurt krijgt de speler een bepaald bedrag dat kan worden gebruikt om eenheden in fabrieken, zeehavens en luchthavens in hun opdracht te bouwen, evenals steden in de buurt van hun hoofdkantoor. Elke eenheid heeft zijn eigen specialiteit en capaciteiten, met tien landeenheden (inclusief twee voet soldaateenheden), vier luchteenheden en twee zee-eenheden. Sommige eenheden gebruiken vuurkracht tegen de vijand, terwijl anderen support bieden aan bondgenoten. Alleen voetvolkeenheden zijn in staat om steden te veroveren, die worden gebruikt om beschadigde eenheden te repareren of bij te tanken en meer geld te verdienen. Er zijn 15 kaarten beschikbaar aan het begin van het spel, met twee geheime eindkaarten afhankelijk van de natie van de speler bij het spelen tegen de computer.