Fun House


Fun House

Het algemene spelconcept is dat elk niveau lijkt op een kinderversie van The Running Man met een basisweergave van boven naar beneden. Spelers moeten vakkundig tomaten gooien in een reeks gemakkelijk te raken doelen.

Sommige elementen van het spel zijn indirect overgenomen uit de klassieke arcadespel Poolpositie (behalve dat de speler niet de mogelijkheid heeft om te spelen als een Formule 1-voertuig).

Om het volgende niveau te bereiken, moet de speler binnen de tijdslimiet van de startlijn naar de finish komen met een jong kind op inline skates. Anders verliest de speler een kans en moet de speler de fase opnieuw beginnen. De gastheer van de uitgezonden gameshow, J.D. Roth, feliciteert spelers met het winnen van een podium terwijl hij de speler uitlacht tegen het sarcasme van de late jaren 1980 / begin jaren negentig wanneer hij een ‘kans’ verliest. IJzige vloeren en slijm gekleurde hellingen bieden een extra uitdaging voor de speler. Er zijn 72 kamers in het hele Fun House; met doelen die zijn genummerd of een generieke doelafbeelding hebben gekregen. Elke kamer heeft een naam die meestal een idee geeft van hoe het ontwerp van de kamer is geïmplementeerd. Hoewel de speler drie kansen krijgt om met succes door het hele Fun House te navigeren, worden 25 zilveren munten verzameld als een 1-up. Warp-zones zullen spelers in staat stellen om vroeger toegang te krijgen tot de moeilijkere niveaus van het Fun House; dus gamers die tijd nodig hebben een kans geven om het spel te verslaan met een hoger risico.