Bounty Sword


Bounty Sword

Een strategie-RPG voor alleen Japan voor de Super Famicom die realtime en turn-based gevechten combineert, waarbij de speler over het slagveld beweegt en zijn eenheden commando’s geeft.

Bounty Sword is een strategiespel voor de Super Famicom en hanteert een ongebruikelijke mix van realtime en turn-based voor zijn eenheden. De speler kan de actie op elk gewenst moment onderbreken om zijn eenheden het commando te geven om speciale bewegingen te gebruiken, anders zullen eenheden naar vijanden marcheren en proberen ze te verminderen met regelmatige aanvallen. Spelers kunnen ook hun groep op het kampscherm aanpassen tussen gevechten door, hun uitrusting organiseren en hun AI instellen om zichzelf te genezen zodra ze een gezondheidsdrempel bereiken. Imaginative Technology Land ontwikkelde Bounty Sword en de game werd op 8 september 1995 door Pioneer LDC in Japan gepubliceerd. De game werd later gevolgd door twee andere titels op de Sony PlayStation, een remake in 1997 genaamd Bounty Sword First en een vervolg in 1998 genaamd Bounty Sword: Double Edge.

Ad