Final Fantasy Tactics Remaster – In de maak?

Final Fantasy Tactics Remaster – In de maak?

Herinner je je het enorme NVIDIA GeForce-lek dat in 2021 plaatsvond en een aanzienlijk aantal niet-openbaar gemaakte games onthulde die in ontwikkeling waren?

Een van de gestolen games was Square Enix‘s Fantasy Tactics Remaster. In een recent interview met Finaland zeiden respectievelijk de producer en regisseur van Theatrhythm Final Bar Line, Ichiro Hazama en Masanobu Suzui, dat het team dat aan Final Fantasy Tactics werkt “op dit moment extreem druk is”. Hierdoor gaan er online veel vermoedens rond dat de crew nu hard aan het werk is om de Fantasy Tactics Remaster af te ronden.

Kan er een Final Fantasy Tactics Remaster komen?

Het onderwerp van ons onderzoek is de cast van de videogame, namelijk het ontbreken van prominente rollen voor hoofdpersonages. Het is momenteel de zesde verjaardag in Japan, maar we missen nog steeds personages als Rikku, Red XIII en veel personages uit FINAL FANTASY TACTICS en FINAL FANTASY XIV. Dit ondanks het feit dat de gelegenheid al zes jaar wordt gevierd. Is hier een doel voor en is er een kans dat we ze in de toekomst zullen zien?

Hazama: Ik geloof dat ik enig begrip heb van de huidige situatie. Wat betreft de personages uit FINAL FANTASY TACTICS en de redenen waarom de meerderheid van hen nog niet in de game is opgenomen, is de redenering hierachter fundamenteel vergelijkbaar met wat we doen met Theatrhythm. Dit is een titel die bij de hele serie wordt geleverd, inclusief personages en verhaallijnen voor elk van hen. Wat we met dit soort games als Opera Omnia en Theatrhythm niet willen bereiken, is Final Fantasy maken zoals we denken dat het al is of zoals we denken dat het zou moeten zijn. Het is noodzakelijk voor ons om te overleggen met de leden van het personeel die verantwoordelijk zijn voor elk van de specifieke titels.

Als het bijvoorbeeld iets te maken heeft met FINAL FANTASY VII, moeten we er met Nomura-san over gaan praten zodat we het kunnen bekijken. Voor FINAL FANTASY TACTICS moeten we naar het team gaan dat Tactics bezit, aangezien zij de leiding hebben over dat spel. Er zijn verschillende personen binnen het bedrijf die deze spellen bezitten en die verantwoordelijk waren voor het maken ervan. We moeten een gesprek hebben over de personages, namelijk hoe ze zich in het spel moeten gedragen, wat voor soort talenten ze moeten hebben, hoe ze moeten worden afgebeeld en wat voor soort prestaties ze moeten hebben. We moeten ervoor zorgen dat alles in orde is, maar we willen het niet zelf doen.

Het Tactics-team wordt nu erg overstelpt met werk omdat ze ook andere verantwoordelijkheden hebben. Omdat ze nu heel hard aan een ander project werken, hebben we gewoon geen tijd om ze te spreken. We hebben gewoon wat meer tijd nodig om de details uit te zoeken voordat we nog meer TACTICS-personages aan het spel toevoegen, wat waarschijnlijk de reden is waarom er niet meer zijn. Ik geloof tenminste dat dat is wat er gebeurt met de personages in de Tactics-factie. Ik twijfel er niet aan dat Fujiwara-san zal vragen om ze in het spel op te nemen; Ik weet heel goed dat hij geĂŻnteresseerd is in TACTIEKEN.