NateTheHate – F-Zero’s tijd is 2023

NateTheHate – F-Zero’s tijd is 2023

Podcaster en soms insider uit de game-industrie NateTheHate deed de gedurfde voorspelling dat F-Zero in 2023 eindelijk zijn moment in de schijnwerpers zou krijgen.

F-Zero … in 2023?

Dit gerucht komt nadat een aantal insiders, waaronder Emily Rogers en Liam Robertson, een paar maanden geleden verklaarden dat Nintendo momenteel bezig is met het remasteren van een aanzienlijke hoeveelheid oudere content die ze voor hun oudere spelsystemen hebben gemaakt. Dit gerucht treedt in de voetsporen van die uitspraken. De F-Zero-game waarnaar werd verwezen, is hoogstwaarschijnlijk een remaster van de GameCube-titel F-Zero GX, die voor het eerst in 2003 het levenslicht zag. Deze game was een samenwerking tussen Amusement Vision en Nintendo, en het was uitgegeven door Nintendo. Onthoud alsjeblieft dat dit slechts een gerucht is en neem het met de juiste hoeveelheid zout.

Het jaar 2023 markeert het begin van het tijdperk van F-Zero.

Wat betreft de eerste Metroid Prime-game… Laat in de zomer van 2021 beëindigde Retro de creatie van de game (voor de duidelijkheid, de ontwikkeling was op dat moment voltooid; desalniettemin moest de game nog steeds worden getest op kwaliteitsborging, elke vertaling, enzovoort). De voltooiing van het spel is op dit moment al enige tijd bekend. Wat de verklaring ook mag zijn, Nintendo heeft zojuist besloten om de aankondiging en het uitbrengen van het product uit te stellen.

Laten we eens terugdenken aan F-Zero GX

Rijd vooruit over het rechte stuk. Leun in de haarspeldbocht en maak een kleine aanpassing aan de besturing op precies het juiste moment om je twee concurrenten voorbij te gaan. Baan je een weg naar het boostpad terwijl je ternauwernood het smeulende wrak ontwijkt van een racer die meer pech had dan jij. Schakel de stroom in en race zo snel als je kunt de 360-graden cirkel op, rond en weer terug. Onderzoek de toerenteller op nauwkeurigheid. 2000 km/u. Er is geen andere optie dan F-Zero.

De zeer geliefde F-Zero-serie van Nintendo, die debuteerde op de Super Nintendo en zich verder ontwikkelde op de Nintendo 64 en Game Boy Advance, maakt nu zijn grootse intrede in de volgende generatie met de release van F-Zero GX . Magnet-o-racing nieuwkomers zullen binnen de kortste keren als experts over de achtbaanbanen scheuren, en iedereen zal op zijn knieën gaan staan ​​van ontzag voor de snelheid en pracht van dit racewonder voor de Nintendo GameCube. Fans van eerdere versies zullen zich meteen thuis voelen met de vertrouwde bedieningselementen en strategieën van de F-Zero GX.

F-Zero GX heeft een grote verscheidenheid aan spelmodi en opties. Grand Prix met meerdere races, Time Attacks, Versus Play voor vier spelers en een verhaalmodus voor één speler waarin je in de glimmende gouden schoenen van F-Zero-held Captain Falcon stapt voor een reeks racemissies. spel. Een geweldige toevoeging, de Versus Play-modus ondersteunt maximaal vier spelers. Bij F-Zero GX draait het altijd om de snelheid van zijn zwevende futuristische voertuig, een tempo dat je niet kunt geloven en ervoor zorgt dat je na elke race vliegen van je gezicht plukt, ongeacht hoe je het spel speelt. U kunt versnellen door de A-knop te gebruiken. Meer snelheid, meer snelheid, meer snelheid, tot er met elke voorbijgaande seconde een kwart kilometer spoor onder je schip wordt uitgewist. Natuurlijk moet er ook wat gestuurd worden; de L- en R-knoppen, die je respectievelijk meer naar links of rechts laten leunen, zullen je beste vrienden zijn als het gaat om dit aspect van het spel. Als je met een snelheid van duizend kilometer per uur reist, is het kleinste duwtje genoeg om je door de rechthoekige nachtmerries en haarspeldverschrikkingen van de F-Zero GX te manoeuvreren, of om een ​​concurrent te ontwijken, of om je enge post te kantelen. ramp tuimelen terug in het circuit.

Dan zijn er de energiestrips, dit zijn de lila-gekleurde gebieden van de baan die een meter vullen die zich in de rechterbovenhoek van het scherm bevinden. Deze ogenschijnlijk onschuldige reep vertegenwoordigt echt je boost. Je drukt op de Y-knop en met een duizelingwekkende visuele en hoorbare ‘whooosh’ ga je met meer dan 2000 kilometer per uur over de horizon. Je passeert rivaliserende racers voordat je ooit beseft dat ze er zijn, en je neemt drie beurten in de tijd die nodig is om met je ogen te knipperen. Wees echter voorzichtig, want je boostmeter dient ook als je energiemeter, en als hij op nul komt, is de race voorbij.

De opmerkelijke verzameling van dertig voertuigen in F-Zero GX hebben elk hun eigen uiterlijk, reeks vaardigheden en aantrekkelijk getekende piloten in stripboekstijl. Het duurt niet lang voordat mensen beslissen welk voertuig hun favoriet is: mogelijk de snelheid en delicate gladheid van de White Cat, gevlogen door de slanke Jody Sumner, of de bullish forse Stingray, bestuurd door de nooit gelukkige Samurai Goroh. Je hebt ook de mogelijkheid om te knoeien met de snelheid-tot-acceleratieverhouding van elk vaartuig, waardoor je een genuanceerde strategie toevoegt aan je gameplay. Het gevoel van echt racen, beuken en hobbelen door het peloton, je ruggengraat tintelend door de kennis van de op overwinning beluste auto’s achter je, is nog nooit zo intens geweest als nu dat een ongelooflijke 29 andere voertuigen de weg met je delen . Je hebt het geluk dat je de mogelijkheid hebt om andere racers van de baan en de ether in te duwen of te laten draaien, waardoor vonken vliegen als dat opzichtig geverfde staal met elkaar botst. Het is veel prettiger om te weten dat je buddy voorgoed uit de race is, terwijl ze hun multi-mile-drop naar de grond ver, ver beneden maken. Dit wetende maakt de ervaring nog leuker.

De twintig levels in F-Zero GX zijn echter de kroon op het spel. De stoere Mute City van F-Zero is terug, dit keer met pastelkleurige neonreclame voor sushirestaurants en “Electric Stores” die als geesten zweven en flikkeren over de kronkelende en kronkelende paden. Op de Bliksembaan wordt een toch al intens gevoel van dreigend gevaar nog versterkt door de verraderlijk hangende snelwegen en de woedende lucht, die constant uit elkaar wordt gescheurd door paarse bliksem. Wit vuur verlicht het industriële metaalwerk van Port Town, en Green Plant ziet verbazingwekkende transparante baanlussen midden in dicht bos, waar de verblindende zon vaak net zichtbaar is door het glanzende gebladerte. Wit vuur verlicht ook het industriële metaalwerk van Green Plant. Naarmate je verder het level ingaat, worden de straten drukker, worden de lussen en bochten onrustiger en worden de sprongen groter en moeilijker om vanaf te landen. Natuurlijk is alles moeilijk als je met een snelheid van 2.000 kilometer per uur reist; doe gewoon je best om niet in de lucht te slaan en “Overwinning!” wanneer je een ronde voltooit zonder tegen een van de baanmuren te stuiteren.

Naast dit alles krijg je ook een revolutionaire link naar de arcadeversie van F-Zero, bekend als F-Zero AC. Als je toegang wilt tot alle 8000 mogelijke voertuigcombinaties in F-Zero GX, moet je ook componenten van F-Zero AC downloaden. Je kunt je auto echter personaliseren in F-Zero GX door stukjes en beetjes te gebruiken die je hebt gewonnen door races te winnen. Sterker nog, je kunt je op maat gemaakte schip uploaden naar F-Zero AC en ermee racen in de speelhallen. Bovendien kun je nieuwe piloten en scheepscomponenten downloaden naar F-Zero GX. Ongetwijfeld een nieuwe benadering van gamen.