Nintendo brengt naar verluidt belangrijke wijzigingen aan in de manier waarop ze omgaan met multiplayer op de Nintendo Switch. Dit rapport komt via verschillende leden van de datamining-community, waaronder Oatmealdome die eerder betrokken was bij datamining Animal Crossing: New Horizons , Smash Ultimate en andere titels.
Volgens hun bevindingen is Nintendo bezig met het vervangen van hun oude NEX-multiplayer-serversysteem door een nieuw systeem genaamd NPLN .
Het lijkt erop dat de Monster Hunter Rise-demo blijkbaar de eerste Nintendo-titel was die de nieuwe NPLN gebruikte voor zijn multiplayer.
I talked about what NEX is in my article about Splatoon 2’s matchmaking and netcode: https://t.co/fBVgkXfn2r
As I said there, NEX is at least 18 years old by now, so it’s dated. Hell, the Splatoon 2 version has an unused function to check to see if it’s running on Windows 98.
— OatmealDome (@OatmealDome) February 1, 2021
Bye NEX
Een update voor het multiplayer-serversysteem van Nintendo heeft lang op zich laten wachten, aangezien ze het huidige NEX-systeem al minstens 18 jaar gebruiken, daterend uit het 3DS / WiiU-tijdperk.
Het is te vroeg om te bepalen welke mogelijke verbeteringen het nieuwe NPLN-systeem zou kunnen aanbrengen in de online multiplayer van de Nintendo Switch, maar hopelijk zal het in de toekomst leiden tot veel meer stabiliteit.