Wii volledige broncode en ontwerpbestanden gelekt online

Wii volledige broncode en ontwerpbestanden gelekt online

De afgelopen weken vond er een enorme stroom aan lekken plaats die verband hielden met eerdere Nintendo-games en -consoles

Een van de meest in het oog springende is het lekken van de broncode voor verschillende klassieke Pokemon-titels. Dat gezegd hebbende, deze nieuwste reeks lekken is mogelijk de grootste van allemaal, bestaande uit “de volledige broncode, ontwerpbestanden, documentatie en vrijwel alles ”dat werd gebruikt om de Nintendo Wii te maken.

Broncode gelekt?

De bestanden in kwestie zijn gelekt op 4chan en bevatten de volgende

  • Broncode voor boot0 / 1/2
  • Blokschema / datasheets voor elk systeemonderdeel & Verilog voor AES / SHA
  • Documenten van BroadOn die functieplanning en implementatie beschrijven + API’s + documenten voor interne software
  • Volledige IOS SDK
  • Broncode voor IOS (IOS is het Wii-besturingssysteem)
  • Documenten plannen voor implementatie van het systeem vanaf 2004-2006
  • Sommige broncode van de sdk-bibliotheek (dvd, EXI)
  • Broncode en informatie over productie- en publicatiesystemen
  • Sommige misc. Nintendo-dingen (interne WPAD SDK uit 2005, Wii-overzicht van RVL_SDK 1.0)
  • sdboot ”, een speciale productieversie van boot2 die gegevens van de SD-kaart laadt; bevat veel fouten en kan waarschijnlijk worden gebruikt voor het uitvoeren van boot2-code op alle Wii’s (het is in de winkel ondertekend)
  • Gamecube en ique-dingen ook (interne gamecube-documenten inclusief fysieke schijflay-out, enorme 2 GB + iQue-dump inclusief volledige CVS daarvoor)

Deze bestanden zijn afkomstig van een serverhack van BroadOn Company, die Nintendo heeft ingehuurd om de meeste hardware en software van de Wii te helpen ontwikkelen. Het is niet duidelijk of deze zelfde server-hack de bron is van de andere grote Nintendo-lekken die onlangs zijn opgedoken en die tot nu toe het volgende hebben opgeleverd:

  • Fouten opsporen in blauw en geel
  • Broncode voor blauw en geel
  • Japanse debug-builds van G / S
  • Symboolkaart voor Crystal.
  • G / S-broncode
  • Spaceworld ’99 demo’s
  • Officiële GameBoy-emulator
  • Interne lijsten met alles wat is uitgebracht (inclusief niet-uitgebrachte) voor alle Nintendo-systemen tot aan de DS
  • Pokémon Gen 7 debug-builds, officiële 3DS-wettigheidscontrole, een O-Power distributie CIA en een VC Mew distrubtion CIA
  • Broncode voor de N64, Gamecube en Wii

Al met al moet Nintendo de beveiliging op meerdere gebieden verhogen, zo lijkt het.