Maak kennis met Mission Ctrl Studios en hun eerste exclusieve Nintendo Switch-game, WRITHE

Maak kennis met Mission Ctrl Studios en hun eerste exclusieve Nintendo Switch-game, WRITHE

Afgelopen weekend heb ik contact gehad met de aardige mensen van Mission Ctrl Studios die spoedig hun allereerste Nintendo Switch-game publiceren, WRITHE een exclusieve game voor Nintendo Switch op 15 januari 2021.

WRITHE is eigenlijk gemaakt om de verloving van Thomas en Jodi te vieren, die plaatsvond in Thailand, dus het is een heel persoonlijke eerste game voor hen, die daarnaast als hun eerste titel is die in eigen beheer wordt uitgegeven als Mission Ctrl Studios !

Over WRITHE

WRITHE neemt je mee naar een alternatief Thailand uit de jaren ’70, waar een eindeloze horde gemuteerde sagowormen de goede mensen van Bangkok terroriseren. Kleed je aan en sluit ‘n’ lading – het is je plicht als verdelger om dit kronkelende tij tot de laatste ademtocht tegen te houden.

Baan je een weg door onophoudelijke zwermen larven op een dreunende industriële soundtrack en stort jezelf in een originele arcade-FPS die je moed bij elke bocht zal testen.

Vecht om zo lang mogelijk te overleven en verdien een plaats tussen de beste verdelgers op de wereldwijde ranglijsten. WRITHE gaat over weten wanneer je moet vluchten en wanneer je een wanhopige strijd moet leveren voor kostbare seconden.

  • Grafische afbeeldingen in retrostijl met een moderne twist
  • Eindeloze golven van larven, zowel groot als klein, om uit te roeien
  • Dual-hanteer een dodelijke combinatie van shotgun en plasmageweer
  • Drie unieke arena’s om te spelen
  • Verdedig je positie op de online klassementen
  • Versla soepel in zowel 30 als 60 FPS-modi

video
play-rounded-fill

Toekomstige GRATIS updates

Ze zijn van plan om de komende maanden ook nog een paar kaarten toe te voegen om te spelen, een leaderboard van een vriend en taalondersteuning voor een paar andere talen (voorlopig mikken ze op Pasen om een ​​aantal van die functies te implementeren).

Allemaal in de vorm van gratis patches, er is geen betaalde DLC of iets dergelijks.

Q&A met Mission Ctrl Studios

Waar zijn jullie altijd in gamen voordat ze de uitdaging van je eerste eigen game aangaan?

Zowel Thomas als Jodi zijn sowieso al heel lang gamers, Thomas houdt vooral van retro-games (hij is ook een grote Nintendo-fanboy), en samen hebben ze een Sega Megadrive, Nintendo 64, Gamecube, originele Xbox, Xbox 360, PS1, PS2, PS3, PS4, Wii U en een verscheidenheid aan Nintendo DS’s en Gameboys.

Oh, en natuurlijk Nintendo Switches!

Welke spellen hebben jullie geïnspireerd om je eigen spel te maken

Laten we eerst zeggen dat de van WRITHE zelf grillig is. We waren sterk geïnspireerd door Devil Daggers, Super Crate Box, DOOM, Quake … en oude FPS-games in het algemeen. We wilden niet echt een campagne maken, omdat we hadden gepland dat het project een jaar of korter zou duren, en we wilden iets met veel herspeelbaarheid. Uiteindelijk kwamen we met een arcade-achtige survival-arcade-shooter!

Ik stond absoluut op wereldwijde ranglijsten, die waarschijnlijk het langst duurden om te implementeren – tot Tom’s ontsteltenis – maar als je het een van ons vraagt, kunnen we allebei zeggen dat de game precies is zoals we het bedoeld hadden. Het is een uitdagend spel en we zijn enorm opgewonden om te zien hoe hoog mensen kunnen scoren!

We probeerden sterfgevallen als “eerlijk” te laten voelen, en we wilden mensen altijd het gevoel geven dat ze het beter zouden doen als ze van tactiek zouden veranderen of de omgeving anders zouden gebruiken. Er moet beslist veel aandacht zijn voor het jagen op poppen en eieren in het spel als spelers een bijzonder succesvolle run willen.

Er zijn ook “filters” waaruit u kunt kiezen (CRT, Retro en Modern) om uw grafische stijl te veranderen, evenals wat kennis om te lezen en een museum om te verkennen. De kleine extra’s zijn alleen bedoeld als je even een pauze nodig hebt van alle actie, en even achterover wilt leunen – of zelfs gewoon meer wilt leren over het universum!

Op jullie website zie ik ook Jackhammer – Demolotion Dodgeball is dat al een nieuwe titel of?

Mission Ctrl Studios is een indiestudio uit het noordoosten van Engeland en heeft de afgelopen vier jaar gewerkt aan JackHammer: Demolition Dodgeball, als een team van twee. JackHammer is een toekomstige FPS-sportgame die we hopen te publiceren zodra deze klaar is.

Meer over toekomstige plannen?

We zijn al bezig met het bedenken van ons volgende spel, dat we hopen te starten zodra WRITHE officieel is gelanceerd.

We balanceren met het maken van de nieuwe kaarten en updates voor WRITHE, samen met het starten van ons volgende project. Patrick werkt exclusief aan JackHammer aangezien hij nog een fulltime baan heeft, maar Thomas en ik hebben het afgelopen jaar fulltime aan WRITHE gewerkt en zijn van plan hetzelfde te doen met de volgende game.

Over Mission Ctrl Studios en wie ze verder geholpen hebben

MCS werd oorspronkelijk opgericht door Patrick en Tom (mijn verloofde), maar Thomas en ik (Jodi) begonnen samen te werken aan WRITHE in januari 2020 na een reis naar Thailand in december, waar we ons verloofden.

We hebben allebei Game Art gestudeerd aan De Montfort University, een paar jaar na elkaar (ik ben 23 en hij is 27). We hielden echt van Thailand (vooral de mensen) en wilden iets maken dat onze persoonlijke spelinteresses (we houden allebei van FPS-games en retro-stijl graphics) combineert met, nou ja … Thailand!

Het begon met het idee dat we een massa kronkelende vijanden wilden, zoiets als een overstroming (wormen passen redelijk snel), waarvan we weliswaar wisten dat het potentieel behoorlijk moeilijk zou zijn voor de Nintendo Switch.

We hebben wat tests gedaan met de DevKit en uiteindelijk hebben we het hele spel zo efficiënt mogelijk opgebouwd, waarbij we uiteindelijk een vergrendelde 30 en meestal stabiele 60 fps kregen (waaruit je kunt kiezen in het menu). We hebben alle kunstactiva tussen ons gemaakt, Tom deed alle blauwdrukken (we gebruiken UE4) zelf, met een beetje hulp van Patrick en een paar anderen, ik maakte de geluidseffecten en we vonden The Music and Audio discord-server terwijl hij op het laatste moment wanhopig op zoek was naar iemand om een ​​soundtrack voor ons te maken!

Vich Magic en Julia Bui waren geweldig om mee samen te werken en hielden zich echt aan onze opdracht: ik ben er vrij zeker van dat de opdracht ‘20% Thaise, 80% industriële trance’ was, en het sleutelwoord was ‘thumping’!


Korte tip dus; geef WRITHE een kans wanneer deze op 15 januari 2021 uitkomt exclusief voor Nintendo Switch!