Miyamoto – Projecten die al in ontwikkeling zijn, worden niet meer volledig herzien

Miyamoto – Projecten die al in ontwikkeling zijn, worden niet meer volledig herzien
Japanese video game designer and producer Shigeru Miyamoto makes an appearance at the Apple SoHo store to promote Super Mario Run for iOS on Thursday, Dec. 8, 2016, in New York. (Photo by Evan Agostini/Invision/AP)

De nieuwste editie van Famitsu uitgebracht voor abonnees en deze specifieke editie viert het derde jubileum van de Nintendo Switch.

De kwestie bevat een uitgebreid interview met de legendarische Nintendo-ontwikkelaar Shigeru Miyamoto. Een aspect dat naar voren kwam, is dat de heer Miyamoto zegt dat hij zijn gewoonte heeft gebroken om de tafels om te keren en de ontwikkeling in het midden van de cyclus opnieuw op te starten.

Over ontwikkeling

I might say something in the early stages of development like, “What if we didn’t do this?” Or “If you’re going to do that, then what about this?” But I no longer come in mid-development to completely rework things. I don’t “upend the tea table” just as a hobby or something, I only do so if I can see how the whole game will pan out.

By changing the structure of things when a game isn’t turning out right, I “upend the tea table” when I can see how things like the visuals and the merits of the game can change. If I can’t see a clear vision for the game, then that doesn’t mean something should be changed. After all, you can’t see all the key components unless you’re the director.

Ik kijk al uit naar zijn nieuwste creatie … wat het ook mag zijn!