Super Nintendo World’s Mario Kart rit – Game Engine die kan worden bijgewerkt

Super Nintendo World’s Mario Kart rit – Game Engine die kan worden bijgewerkt

Super Nintendo World Japan biedt een Mario Kart-rit met augmented reality die rijders meeneemt op een echte race met Mario en vrienden.

De technologie erachter werd onthuld tijdens een recente persconferentie over de opening van Super Nintendo World Osaka. Wereldwijd uitvoerend producent Tom Geraghty deelde een interessante versnapering over de innerlijke werking van de rit.

AR Mario Kart Ride technische details

In het bijzonder onthulde hij dat de rit eigenlijk was gebouwd in een game-engine – waardoor ontwerpers van over de hele wereld het in virtual reality konden ervaren en aanpassen!

We used the technology, also, in the design process. We built the entire land in VR and the design team could look around at a place and get sightlines and figure out where to move elements.

Mario Kart was built in a game engine, so while [senior vice president Thierry Coup] was back in the States he could actually drive Mario Kart in a game engine, and give us notes in Japan.

Vice-president Coup voegde toe dat het systeem flexibel genoeg was voor de ontwikkelaars om de ervaring in de loop van de tijd te veranderen. Dit kan het toevoegen van nieuwe personages en zelfs speciale evenementen omvatten;

Because it’s in a game engine, we can keep updating, upgrading, putting new characters [in], changing themes, changing actions on the fly. So if there’s a special event, anything we want to release can be done overnight if we really wanted to.

That makes it so much more flexible – it freshens up the experience. Every time you come back you could experience something new and exciting.

Man, ik zou willen dat dit hier in Europa beschikbaar was … ofja na de aanhoudende wereldwijde pandemie natuurlijk.