Axiom Verge – Het succes van het origineel, de toekomst van de serie na het vervolg

Axiom Verge – Het succes van het origineel, de toekomst van de serie na het vervolg

Nintendo Enthusiast publiceerde een interview met Axiom Verge-maker Tom Happ, die een heleboel deelde over wat hij zoal heeft gedaan.

Het bestrijkt alles sinds het originele spel is uitgebracht, en ook waar de serie naartoe gaat met de aankondiging van het vervolg.

Tijdens het interview deelde Happ een beetje over hoe het succes van de originele Axiom Verge zijn dagelijks leven veranderde, meestal van game-ontwikkeling gaande van iets dat hij als hobby deed, naar een fulltime baan.

Nintendo Enthusiast – Thomas Happ interview hoogtepunten

NE: Axiom Verge was a bigger success than I think anyone was expecting. How has that impacted your day-to-day life? And did all of that success and attention impact your goals or vision for the sequel or the larger universe you’ve been writing for years? Has player feedback been a factor?

TH: Being a successful indie game dev opens up a whole new strange world. I am at home all day and work for myself, basically never seeing other people during the workday, and when I do it’s the parents of my kid’s friends and they basically are living my previous life of having employers and coworkers and such. It feels almost embarrassing in a way?

We moved to a wealthy suburb in SoCal and we have some neighbors that are like TV sitcom caricatures of the rich… I miss where we used to live in Vegas, but we moved here for better healthcare and education.

I guess the main impact is that instead of Axiom Verge being a hobby, it is now a job. But in some ways, it is also what holds me together. I do read player feedback even if I don’t often respond to it. I’ll probably never turn Axiom Verge into a multiplayer game no matter how much people ask for it, but I try to address most other things if I can.

Happ legde uit dat Axiom Verge 2 meer Zelda-invloed heeft naast de duidelijke (Super) Metroid-inspiratie. Hij deelde enkele andere recente titels die de Axiom Verge-wereld vorm gaven.

TH: I think I’m pretty much always digesting every game I’ve ever played and using them to flavor my work in some way, but in Axiom Verge 2 there is a distinctly heavier Zelda influence. Also, the newer Prey has been very influential to me, as well as the modern Tomb Raider games, Horizon Zero Dawn, and Shadow of the Colossus.

Thomas heeft ook interesse getoond om na 2 releases games in de Axiom Verge-serie te blijven maken, op voorwaarde dat hij zich na het voltooien van de ontwikkeling niet al te burn-out voelde.

NE: Last question for the interview. Your website mentions thousands of years of in-game history spanning multiple characters. If Axiom Verge 2 replicates the success of the original, can we expect more games in this universe going forward?

TH: That’s the plan. Though I might be a bit burned out on AV after finishing 2 and interject a different kind of game in-between.

Als je het volledige interview wilt bekijken, kun je dit hier vinden op Nintendo Enthusiast; https://www.nintendoenthusiast.com/interview-tom-happ-talks-axiom-verge-2-plot-inspirations-and-more/

Meer over Axiom Verge 2

Je denkt misschien dat je de wereld van Axiom Verge al kent. Denk nog eens goed na.

Indra alleen kan door de bres navigeren. Ze vecht voor haar leven, bekrachtigd door dezelfde microscopische machines die geleidelijk haar menselijkheid consumeren.

Leven. Hiernamaals. Echt. Virtueel. Droom. Nachtmerrie. Het is een dunne lijn. Het is Axiom Verge 2.

  • Ontdek de oorsprong van het Axiom Verge-universum in het langverwachte vervolg op het veelgeprezen Axiom Verge
  • Gehele game gemaakt door één persoon, inclusief verhaal, kunst, programmeren, muziek, ontwerp
  • Gelijk aan Axiom Verge, maar niet alleen meer van hetzelfde.
Ad