Digital Foundry – Kirby and the Forgotten Land analyse

Digital Foundry – Kirby and the Forgotten Land analyse

Het op technologie gerichte team van Digital Foundry heeft hun mening gedeeld over Kirby and the Forgotten Land, en ze zijn het erover eens dat “het zo’n gepolijste, complete game met veel hart is dat ik denk dat het een kans verdient als je in dit soort ervaring,” voegt eraan toe: “Het is zo’n gepolijst, compleet spel met veel hart dat ik denk dat het een kans verdient als je van dit soort ervaring houdt.” In de gedockte modus werd Kirby and the Forgotten Land opgeschaald naar 1080p, maar het kan tot 810p gaan, volgens John Linneman van Digital Foundry.

De handheld-modus is natuurlijk 720p en behoudt die resolutie voor het grootste deel van de tijd. Hij maakte echter vooral bezwaar tegen de beoogde framesnelheid van 30 frames per seconde van het spel, wat lager is dan zowel Super Mario Odyssey als Bowser’s Fury op Switch, die beide 60 frames per seconde zoeken. Tegen het einde van het essay uitte John zijn ontevredenheid over de prestaties van de game en zei: “Het is niet moeilijk om een ​​beetje teleurgesteld te zijn over de prestaties in deze game.” Hoewel ik de algehele esthetiek mooi vind, is dit een van de games die aanbeveelt dat een krachtigere Switch nodig is, omdat deze een betere framesnelheid vereist.”

video
play-rounded-fill

Technische hoogtepunten van de digitale gieterij – Kirby and the Forgotten Land

“Hoewel dit geen game is die technologische grenzen verlegt, geloof ik dat het ontwikkelaarsteam een ​​mooie algehele ervaring heeft gecreëerd met slechts een paar nadelen om te benadrukken.” Dus eerst en vooral visuele kwaliteit – deze game maakt gebruik van dynamische resolutieschaling en in de gedockte modus schaalt het helemaal tot 1080p, terwijl de ondergrenzen ongeveer 810p lijken te zijn of mogelijk zelfs lager in het ergste geval. De draagbare modus is ook dynamisch geschaald, maar ik heb het gevoel dat hij zijn 720p-doel met een zeer scherpe beeldkwaliteit consistenter behoudt – hij ziet er vooral fantastisch uit op de Switch OLED.”

“Echter, een van de grootste kwaliteiten van het spel is hoe het in beweging lijkt – het animatiewerk is gewoon uitstekend.” Kirby squasht en strekt zich uit met een breed scala aan bewegingen; tegenstanders bewegen en reageren soepel, en zelfs incidentele animaties weerspiegelen prachtig de essentie van de originele games. Het enige probleem is dat de framesnelheid van de animatie wordt bepaald door de afstand tot de camera, wat lagere updatesnelheden betekent naarmate je verder weg komt. Wanneer enorme voorwerpen in de verte bewegen, kan dit nogal afleidend zijn, en het is een kleine smet op een verder prachtige game.”

“Uiteindelijk is er hier niet veel geavanceerde technologie, maar het is een geweldige illustratie van hoe kunstontwerp en een goed gebruik van de huidige tools kunnen resulteren in een samenhangend, mooi spel.” De dichtheid van de graphics heeft daarentegen een effect op de prestaties. Nintendo’s beroemde 60fps-gameplay is hier afwezig; in plaats daarvan wordt een gemaximeerde 30 fps gebruikt, en het is moeilijk om niet ontevreden te zijn over de prestaties van de game in vergelijking met wat werd bereikt in Super Mario Odyssey, Bowser’s Fury en Metroid Dread. Hoewel ik de algehele esthetiek leuk vind, is dit een van de games die inhoudt dat een krachtigere Switch vereist is, omdat deze een betere framesnelheid vereist.