Digital Foundry: Resident Evil 5 & 6 demo vergelijkingen & prestatietests

Digital Foundry: Resident Evil 5 & 6 demo vergelijkingen & prestatietests

Digital Foundry heeft een video uitgebracht met grafische vergelijkingen en prestatietests van de Nintendo Switch-demo’s van Resident Evil 5 en Resident Evil 6.

video
play-rounded-fill

In het kort; De basis is aanwezig, de resolutie is hoog, maar de prestaties kloppen niet helemaal.

Resident Evil 5 samenvatting

  • Gedockte 1080p, handheld 720p met AA blurrier vergeleken met XBO / PS4.
  • Afgeleid van XBO / PS4-versie, dus ook ‘verbeteringen’ zoals bredere FoV enz.
  • Bewegingsonscherpte uitgeschakeld op Nintendo Switch. John merkt op dat het er beter uitziet op 360 ‘in beweging’ (vergeleken met de Nintendo Switch die is)
  • Schaduwen hebben een lagere resolutie.
  • RE5 op basis PS4 / XBO was bijna 60 FPS, maar slaagde niet in een vergrendelde framesnelheid (de Pro en X doen dit door brute forcing)
  • NVIDIA Shield-versie merkte ook op: 720p met ‘akelige’ framesnelheid en textuur en effecten met kwartresolutie.
  • De Nintendo Switch-versie heeft een onbeperkte framesnelheid met een enorm instabiel prestatieniveau.
  • Framesnelheid is meestal 30 FPS of hoger, maar kan snel dalen. DF denkt dat een cap van 30 FPS een veel betere manier zou zijn geweest.
  • Draagbare modus even slecht in termen van frame-consistentie.
  • “De 360-versie voelt indrukwekkender om te spelen”
  • Nintendo Switch heeft ook langere laadtijden in vergelijking met 360-versie van een dvd (zelfs niet geïnstalleerd).

Resident Evil 6 samenvatting

    • PS4 / XBO draaide het spel behoorlijk feilloos op 1080p / 60.
    • Gedokt 1080p, handheld 720p.
    • De Nintendo Switch-versie lijkt precies op de andere versies (geen MB, problemen met schaduwkwaliteit)
    • De prestaties zijn zelfs minder stabiel dan RE5 op de Nintendo Switch.
  • De openingsscène heeft gemiddeld 17 ~ 22 FPS …
  • Het gemiddelde spelniveau is 25 ~ 35 FPS en wordt slechter tijdens de eerste hoofdstukken van Chris. Lange stukken van lage 20’s en dergelijke.
  • De framesnelheid fluctueert enorm, afhankelijk van waar u naar het scherm kijkt.
  • Split screen bijna consistent onder 20 FPS.

Nou, al met al klinkt het niet zo geweldig … Capcom toch, laat ze aub goed werken voordat je ze vrijgeeft.

Kijk je uit naar de volledige releases van Resident Evil 5 en 6?