Digital Foundry – Sonic Origins analyse

Digital Foundry – Sonic Origins analyse

De Sonic Origins-game, een verzameling van vier oude Sonic the Hedgehog-games. Sinds de collectie voor fans uit is, hebben fans beetje bij beetje gekeken naar de technische kant van Sonic Origins.

Digital Foundry kwam met een technische analyse voor Sonic Origins waarin ze het vanuit een technisch oogpunt bekeken.

video
play-rounded-fill

Hoogtepunten van Sonic Origins-analyse

  • ALGEMEEN
    • Over het algemeen voelt het onaf. Bugs en een hoog prijskaartje maken het momenteel moeilijk om te verkopen.
    • De games in de collectie worden niet nagebootst; in plaats daarvan zijn het echte poorten die zijn bijgewerkt in de Retro Engine.
    • De Hedgehog Engine bestuurt de voorkant van de collectie.
    • DLC voelt alsof het onderdeel van de game had moeten zijn.
    • Het drop-dashboard, dat nu in alle games zit, is niet zo soepel als in Mania.
    • Klassieke modus gebruikt nog steeds de Retro Engine-versies van de games, dus het voelt niet helemaal trouw aan de originele games.
    • Er zijn veel kleine problemen die moeten worden opgelost (Museumtypefouten, Tails loopt vast, Blue Spheres-muziektempo neemt niet toe, enz.)
  • VIDEO
    • Alle games zijn gemaakt met een bilineair filter in plaats van een scherpe schaal, waardoor de pixels zachter worden.
    • Als anti-aliasing is ingeschakeld in de instellingen van Origins, is de afbeelding te wazig.
    • Origins heeft niet de andere videofilters die bij Mania zijn geleverd.
    • PS5/XSX heeft een duidelijke native 4K-frontend, terwijl Switch minder duidelijk is.
    • Op de Switch hebben geanimeerde video’s niet het juiste formaat.
    • De klassieke modus is 4:3 en de jubileummodus is 16:9 breedbeeld.
    • Het Sonic CD-menu werkt niet of lijkt niet op de menu’s voor de andere games in de collectie.
  • AUDIO
    • Het volume is over het algemeen te laag, vooral wanneer de Switch in draagbare modus staat.
    • Vergeleken met al het andere zijn de geanimeerde video’s op Sonic CD te luid.
    • Verschillende 3&K-nummers zijn gewijzigd in versies die vergelijkbaar waren met de prototypenummers.
    • Vergeleken met de andere games is de muziek in 3&K niet zo duidelijk.
    • Uitgebreide muzieklussen die in de 2011-versie van Sonic CD zaten, zijn er niet meer.
    • De stemvoorbeelden van Sonic CD zijn niet aanwezig
  • PRESTATIES
    • PS5 en XSX draaien op 60 fps aan de voorkant, terwijl Switch op 30 fps draait en minder soepel aanvoelt.
    • De games voelen erg responsief aan en hebben een lage invoervertraging.
    • Retro Engine heeft de vertraging in de games weggewerkt, dus ze draaien nu met een soepele 60 frames per seconde.
    • Vergeleken met de Genesis- en CD-versies zijn de special stages veel soepeler.
Ad