Digital Foundry – Super Mario 3D World + Bowser’s Fury

Digital Foundry – Super Mario 3D World + Bowser’s Fury

Digital Foundry heeft Super Mario 3D World + Bowser’s Fury grondig onderzocht voor de Nintendo Switch.

De resultaten zijn interessant omdat Super Mario 3D World dynamische resolutieschaling gebruikt in de gekoppelde modus, dus de game is niet native 1080p. Degenen onder u die echter in draagbare modus willen spelen, zullen blij zijn te horen dat het wordt weergegeven in native 720p.

Zoals je zou verwachten, draaien zowel de gedockte als de draagbare modi op 60 fps. De Fury van Bowser is anders, omdat het in de gedokte modus 1080p is tot meestal tussen 720p en 792p. De gekoppelde modus is gericht op 60 frames per seconde, maar het team stelt dat dit niet perfect is. Bowser’s Fury is 720p handheld maar draait op 30 fps.

video
play-rounded-fill

Super Mario 3D World (Nintendo Switch)

“Technologisch gezien is de game in wezen identiek aan zijn Wii U-uitje, met identieke troeven, alleen ondersteund door een lichte verhoging van de resolutie. De Switch-game maakt gebruik van dynamische resolutieschaling met een schijnbaar 720p tot 1080p-venster, in tegenstelling tot de rechte 720p van het Wii U-origineel. De draagbare modus wordt toegewezen aan de oorspronkelijke resolutie van het scherm, dus het is native 720p.

Met dat gezegd, denk ik dat Nintendo een of andere vorm van beeldreconstructie in interlace-stijl heeft geïntroduceerd – een merkwaardige flikkering die er is die er gewoon niet is op de Wii U-versie. Deze vreemde flikkering leidt niet echt af, maar het is zeker onverwacht en suggereert dat het spelen van de game met een hogere native resolutie misschien van tafel was. “

Bowsers Fury

“Natuurlijk zijn de opofferingen duidelijk vergeleken met 3D World. De resolutie wordt verlaagd van bijna 1080p tot meestal tussen 720p en 792p in gedokte modus.

De beeldkwaliteit is in principe vergelijkbaar met Super Mario Odyssey, wat niet per se een slechte zaak is, maar de grotere tekenafstand en het grotere bereik van de omgeving onthullen deze tekortkomingen gemakkelijker. Interessanter is dat Bowser’s Fury de reconstructiemodus in 3D World niet lijkt te gebruiken, dus de lichte flikkering in dat spel is hier niet aanwezig. “

“Maar prestaties in Bowser’s Fury zijn waar het lastig wordt: de dockmodus richt zich op 60 frames per seconde, voelt meestal vloeiend maar niet helemaal perfect aan, met enige tijdelijke vertraging en wat lijkt op een paar kleine minpuntjes van het streamen van achtergrondmateriaal.” / p>

“De reden voor de hogere weergaveresolutie komt neer op de framesnelheid, waarbij de draagbare modus is beperkt tot 30 frames per seconde. Dit is dezelfde framesnelheid als Mario 3D Land op 3DS en verschillende andere 3D-titels, dus het is niet per se een groot probleem voor deze titel, maar het is in dit geval schokkend om van de gekoppelde naar de draagbare modus te gaan, en het is de eerste keer dat we ‘ Ik heb zo’n duidelijke kloof gezien in een first-party titel van Nintendo. Bovendien, hoewel het meestal stabiel is, vertonen drukkere momenten ook frame-pacing-problemen, wat meer verrassend is. “