Er is geëxperimenteerd met het belangrijkste uitgangspunt van New Pokemon Snap

Er is geëxperimenteerd met het belangrijkste uitgangspunt van New Pokemon Snap

Een interview met de ontwikkelaar voor New Pokemon Snap, oorspronkelijk gepubliceerd in de Famitsu, met Tsunekazu Ishihara, de president van Pokemon en Haruki Suzaki, de directeur van het project. De wortels van het spel zijn een van de eerste onderwerpen die worden onderzocht. Ishihara zei dat er discussie was over het ooit terugbrengen van Pokemon Snap voor oudere Nintendo-platforms.

Het idee van het maken van afbeeldingen is daarentegen niet zo innovatief als het ooit was, “daarom was het een uitdagend concept om een ​​game rond te ontwikkelen.”

Uitdagende ontwikkeling van New Pokemon Snap besproken

Ishihara legt uit:

“With the release of every new generation of consoles, be it the GameCube or Wii, we discussed making a sequel. Taking photos has become something we do every day and its novelty isn’t what it once was, so it was a difficult concept to design an game around. There was a lot of debate about how the gimmick would work, which made it difficult to start development.

This game was the result of a lot of trial and error over the years. We eventually came up with an idea that worked on the Nintendo Switch and implemented it.

Suzaki’s staff at Bandai Namco is in charge of development, and the two were questioned about it:

We worked with Mr. Suzaki’s Pokken Tournament team and had high hopes that team could create the new Pokemon Snap. Pokken itself was a great achievement, but I was floored by the amount of detail they put in the game’s background and scenery.

I seriously wondered if the volume of Pokemon and background detail they included was even necessary, as it was completely unrelated to the core gameplay. Sometimes when I’m playing, I’ll get attacked while my eyes are on the background and I wonder if that was intentional. (laughs)

Ten slotte vroeg Famitsu of Ishihara verzoeken had ingediend terwijl New Pokemon Snap in ontwikkeling was. Ishihara zelf zei dat hij “het team zelden details gaf.”

Suzaki gaf hier ook commentaar en merkte op dat het team moest overwegen om het kernconcept van de originele Pokemon Snap al dan niet te veranderen. Uiteindelijk bleven ze bij de beproefde gameplay die werd geïntroduceerd door de eerste titel op de N64.

Suzaki:

It’s been more than 20 years since the Nintendo 64 release of Pokemon Snap and the problem we faced was whether or not we should change the game’s core concept. It was a great opportunity for us; reflecting on the game proved to have a big influence on development. The more I heard about what happened during development of the last game, the more it reaffirmed our decision to stick with the original game’s concept. From there, it was finding things within the core concept we could expand on to better suit today’s market.

Over New Pokemon Snap

Bereid je voor op New Pokémon Snap, een gloednieuw Nintendo Switch-avontuur gebaseerd op de iconische Nintendo 64-game Pokémon Snap.

Terwijl je favoriete Pokémon fotografeert en nooit eerder vertoonde emoties en gedragingen van Pokémon ontdekt, reis je door woestijnen, oerwouden en meer.

Ad