Link’s Awakening’s Chamber Dungeon werd geïnspireerd door Miyamoto

Link’s Awakening’s Chamber Dungeon werd geïnspireerd door Miyamoto

The Legend of Zelda: Link’s Awakening keerde onlangs zijn in een modern HD jasje terug op Nintendo Switch. Een van de nieuwe functies van de game is de modus ‘Chamber Dungeon’.

video
play-rounded-fill

Over de Chamber Dungeon

De Chamber Dungeon waarmee spelers kerkers kunnen bouwen met geprefabriceerde kamers. Als je ooit hebt gedacht dat deze modus vrijwel de Zelda-geïnfuseerde versie van Super Mario Maker was, dan zou je niet ver af zijn!

Onlangs interviewde IGN Zelda-producent Eiji Aonuma over de nieuwe modus en hoe deze is ontstaan. Interessant genoeg onthulde Aonuma dat de Chamber Dungeons-modus eigenlijk voortkwam uit discussies tussen hem en Mario’s maker Shigeru Miyamoto.

Miyamoto had namelijk gesuggereerd dat de ontwikkelaars van Nintendo proberen een Zelda-game te maken met dezelfde mechanismen voor het bouwen van een podium als Super Mario Maker en het vervolg daarop. Deze discussie leidde uiteindelijk tot de ontwikkeling van de Chamber Dungeons!

IGN Eiji Aonuma

I talk to Mr. Miyamoto regularly about ‘the next Zelda game,’ and one time, he asked me if I could come up with a game that features Super Mario Maker-like gameplay, but for Zelda.

We talked about how a game like this for Zelda would have dungeons, but it’s generally quite difficult to devise the logic needed to solve them. So we gave some thought into a more approachable style of play where you have to think about how to arrange parts that already have a solution to create a single dungeon, instead of allowing players to create complex arrangements like in Super Mario Maker 2, and that’s how we created the Chamber Dungeons for this game.

Given that the Chamber Dungeons feature is based on using rooms that already have a solution, we went looking for examples from existing titles, and found that the dungeons in The Legend of Zelda: Link’s Awakening would be the most suitable, because each room is usually the size of a single screen, and seen from a top-down view this makes their layout easy to understand. A critical part of the Chamber Dungeon gameplay is understanding the original dungeons before arranging your own.

Nogal een onthulling! Het lijkt erop dat een ‘Zelda-maker’ -spel al de hele tijd onder onze neus lag, zij het met beperkte aanpassingen. Het zal zeker interessant zijn om te zien of Aonuma en de Zelda-ontwikkelaars het idee uiteindelijk in de toekomst verder uitwerken!