Minecraft update versie 1.19.10 patch notes

Minecraft update versie 1.19.10 patch notes

Mojang heeft een nieuwe update voor Minecraft uitgebracht, waarmee de game naar versie 1.19.10 is gebracht. De patch heeft een functie om duplicaten te stoppen, veel verbeteringen en meer. Zoals verwacht zullen ook bugs worden opgelost.

Volledige patch-notes versie 1.19.10

Nieuwe functies:

Verwijder duplicatie

  • Als een Allay een jukebox hoort spelen, zal hij een dansanimatie maken
  • Als de Jukebox stopt met spelen, of als de Allay te ver van de Jukebox komt, stopt hij met dansen
  • Als de Allay een Amethyst Shard krijgt tijdens het dansen, zal deze een klein amethist geluid spelen, een hart maken en zich dupliceren in een andere Allay
  • Na het dupliceren hebben beide Allays een afkoelperiode van 5 minuten voordat ze opnieuw kunnen dupliceren

Wijzigingen:

  • Het ‘/locate’-commando uitgebreid naar de locatiestructuur en de locatie van het bioom
  • De Trader Llama heeft nu zijn eigen spawn-ei
  • De doodsoorzaak van de speler toegevoegd aan het doodsscherm
  • Muziek is nu opgenomen in de gamebestanden op iOS, dus spelers hoeven het muziekpakket niet meer te downloaden van de Marketplace
  • Ondersteuning voor Bluetooth-muis en toetsenbord toegevoegd aan iOS

Oplossingen:

Prestaties / Stabiliteit

  • Een crash opgelost die kon optreden wanneer boten van de wereld worden gelost
  • Een crash opgelost die kon optreden wanneer een Wither in de wereld werd geladen
  • Een crash verholpen die kon optreden in multiplayer wanneer een speler de game verliet terwijl hij van dimensie veranderde
  • Een crash verholpen die kon optreden wanneer een hengel door dimensieveranderende portalen werd geworpen (MCPE-154161)
  • Een crash opgelost die kon optreden wanneer spelers stierven terwijl ze werden getroffen door Withering
  • Het spel crasht niet meer bij het openen van het Coin Starter Bundle-scherm
  • Het laden van een wereld duurt niet langer erg lang als de experimentele schakelaar voor Holiday Creator-functies is ingeschakeld

Gameplay

  • Spelers worden niet langer door deuren geduwd als ze sluiten (MCPE-154734)
  • Items worden nu goed gestapeld als de voorraad vol is (MCPE-34959)
  • Het uitrusten van items in pantsersleuven via het inventarisscherm produceert nu geluiden (MCPE-46939)
  • Spelers kunnen elkaar nu horen hoe ze items uitrusten in pantsersleuven
  • Een bug opgelost waarbij spelers valschade konden oplopen als ze op bepaalde hoogten op steigers rondliepen (zelfs als ze niet echt vielen) (MCPE-154779)
  • Een bug opgelost die de verticale camerahoek van de speler opnieuw instelde bij het betreden van een boot (MCPE-152762)
  • Advanced Pick Block kopieert nu de items binnenin bij gebruik op een boot met kist (MCPE-153410)
  • Weerstandseffect is niet langer een niveau zwakker dan het zou moeten zijn (MCPE-156012)
  • Haast ik zal nu de mijnsnelheid van de speler correct verhogen (MCPE-102237)
  • Conduit Power I geeft nu het effect van Haste I in plaats van Haste II
  • Een probleem opgelost waarbij de extra gezondheid van Health Boost niet aanhield na het verlaten van de wereld (MCPE-153504)
  • Containerentiteiten zoals Boot met kist kunnen nu op mobiele apparaten worden geopend zonder te hurken als alle stoelen bezet zijn
  • De speler springt niet langer eindeloos na het betreden van een boot terwijl hij de springknop ingedrukt houdt (MCPE-155774)
  • Een bug opgelost waardoor hitboxen van spelers niet opnieuw werden ingesteld als ze doodgaan tijdens het zwemmen (MCPE-155232)
  • Een probleem opgelost waarbij nieuwe gebruikers die standaard Operator-machtigingen kregen, geen operator-commando’s konden gebruiken
  • Een probleem opgelost waarbij werelden die Operator-rechten gaven aan nieuwe spelers alleen Member-rechten gaven
  • De schakelaars Vanilla Experiment en Wild Experiment verwijderd, omdat ze geen actieve experimentele inhoud meer hebben

Wereldgeneratie

  • Een bug opgelost waarbij het upgraden van oude werelden kon resulteren in waterkolommen onder y=0
  • Mangrovemoerassen zijn nu dichter om beter overeen te komen met de Java-editie (MCPE-153748)
    • Er is nog werk aan de winkel om de dichtheid van mangrovebomen in het water te vergroten
  • Grasblokken in mangrovemoerassen hebben nu vuilblokken eronder (MCPE-155414)
  • Kleipleisters worden nu correct gegenereerd in Mangrovemoerassen
  • Campingstructuren worden nu correct gegenereerd in Ancient Cities (MCPE-156084)
  • Oude stadsstructuren bijgewerkt zodat ze overeenkomen met de Java-editie
  • De functie Sculk Vein kan nu worden gegenereerd binnen dezelfde hoogte als de functie Sculk Patch (MCPE-156074)

Mobs

  • Problemen opgelost met mobs die verdwenen nadat ze door Nether-portals waren gegaan (MCPE-155678)
  • Een bug opgelost waardoor getemde mobs verdwenen wanneer ze door een Nether-portal in een multiplayer-wereld gaan (MCPE-88322)
  • Dorpsbewoners spawnen nu als Swamp Villagers in Mangrove Swamp (MCPE-153731)
  • Dorpsbewoners zullen nu vluchten voor Zoglins (MCPE-74974)
  • Papegaaien worden opnieuw vergiftigd door cookies (MCPE-151671)
  • De Trader Llama heeft nu de juiste naam weergegeven bij het openen van de inventaris (MCPE-47165)
  • Een bug opgelost die verhinderde dat Trader Llamas agressief werd tegenover entiteiten die de Wandering Trader aanvallen (MCPE-94996)
  • De Wandering Trader zal nu vluchten voor Zoglins
  • De Wandering Trader zal nu melk drinken om zijn onzichtbaarheidseffect te wissen (MCPE-44605)
  • Een bug opgelost waardoor rijdende passagiers stopten met rijden wanneer ze opnieuw werden geladen als ze over de chunkgrenzen waren
  • Het breken van een boot met kist of mijnkar met kist zal nu nabijgelegen Piglins woedend maken (MCPE-153393)
  • Vaste entiteiten verdwijnen bij het importeren van werelden die zijn geconverteerd uit oudere console-edities van Minecraft
  • Een bug opgelost waarbij Slimes niet langer spawnen in platte werelden die vóór 1.18 zijn gemaakt (MCPE-119396)
  • Een bug opgelost waarbij mislukte spawn-pogingen de spawn-snelheid van andere mobs zouden verminderen (MCPE-153502)
  • Wither breekt nu Obsidian wanneer aangevallen door spelers (MCPE-64630)
  • Wither breekt niet langer omringende blokken na een kortere vertraging dan bedoeld na te zijn aangevallen
  • Entiteiten die Nether-portals binnenkomen, verlaten dezelfde relatieve positie en draaien naar de portal (MCPE-139835)
  • Gezondheidspunten van kabeljauw, kogelvis, zalm en tropische vissen aangepast naar 3, overeenkomend met Java-editie
  • Shulker-projectiel voegt nu effect ‘Levitation’ in plaats van ‘Levitation II’ toe aan treffer

Kikker

  • Kkikkervisjes groeien nu op tot Gematigde Kikker in Meadow, en tot Koude Kikker in Deep Dark
  • Kikkers leggen Frogspawn niet langer op ondiep, stromend water (MCPE-152559)

Alleen

  • Allays kan nu spelers volgen via Nether-portals (MCPE-155678)
  • Als je een stapelbaar item van een Allay neemt, wordt dit item nu correct toegevoegd aan bestaande stapels (MCPE-153540)
  • Het nemen van een stapelbaar item uit een Allay veroorzaakt geen dubbele items meer
  • Het ophaalbereik van Allay is gewijzigd van 64 naar 32 blokken om overeen te komen met de Java-editie (MCPE-251766)
  • Allay bewaart nu informatie over de trilling waarop het reageert door middel van opslaan en laden
  • Voorwerpen van Allays gloeien nu in het donker (MCPE-153533)

Bewaker

  • Bewaker kan nu door lava lopen (MCPE-153582)
  • Bewaker kan nu door water gaan (MCPE-153602)
  • Bewaker is niet langer duwbaar tijdens het opduiken of graven
  • Als de Warden in vloeistof is wanneer hij probeert te despawnen, zal hij de graafanimatie niet uitvoeren, in plaats daarvan zal hij gewoon despawnen zonder enige animatie/geluid (MCPE-155706)
  • Bewaker jaagt nu altijd op overlast nadat het er tegen brult
  • Bewaker verhoogt nu zijn woede tegen aanvallende overlast met 100 woede voor elke aanval
  • Er zijn niet langer grafische artefacten van de emergen of dig-deeltjeseffecten van de Warden (MCPE-153580)
  • Wardens gekwetste animatie verschilt niet langer tussen Bedrock Edition en Java Edition (MCPE-153967)
  • Bewakers kunnen nu spawnen op meer soorten niet-volledige blokken, zoals bovenste platen, Redstone Dust, sneeuwlagen, knoppen en Tripwires (MCPE-155821)
    • Bekende beperkingen: de huidige oplossing staat geen spawning toe op sommige soorten blokken, zoals bladeren en lagere platen
  • Warden bewaart nu informatie over de trilling waarop hij reageert door middel van opslaan en laden
  • De Sonic Boom-aanval van de directeur omzeilt nu het verminderen van betoveringsschade zoals Protection (MCPE-156282)

Blokken

  • Nether Sprouts en Fungi kunnen nu op modderige en modderige mangrovewortels worden geplaatst
  • Het volume van het Froglight-loopgeluid is nu meer vergelijkbaar met het loopgeluidsvolume van andere blokken (MCPE-154879)
  • Mob Spawners laten nu alleen XP vallen als ze worden vernietigd door een houweel
  • Een visueel probleem opgelost waarbij barrièreblokken een rode textuur/overlay vertoonden wanneer ze van binnenuit bekeken werden (MCPE-98938)
  • Omgedoopt tot “Flowered Azalea Leaves” tot “Bloeiende Azalea Leaves”
  • Lapis Lazuli Block heet nu Block of Lapis Lazuli (MCPE-105452)
  • Cut Copper Slab en zijn varianten kunnen nu bij de eerste poging op de bovenste helft van een blok worden geplaatst (MCPE-154302)
  • Kampvuren kunnen nu volledige ondersteuning bieden aan andere blokken
  • Lessenaars kunnen nu volledige ondersteuning bieden aan andere blokken
  • Weeping Vines kunnen nu onder alle blokken worden geplaatst die volledige ondersteuning aan de onderkant kunnen bieden (MCPE-153083, MCPE-104717)
  • Een probleem opgelost waarbij Carved Pumpkins die werden gelanceerd vanuit Dispensers niet werden uitgerust met nabijgelegen mobs
  • Bel gaat nu wanneer hij wordt geraakt door een willekeurig type projectiel
  • Hit-geluid wordt nu afgespeeld wanneer het Amethyst-blok wordt geraakt door projectielen (MCPE-137090)
  • Amethistclusters worden niet langer vernietigd als ze aan een Sculk-sensor zijn bevestigd
  • Structuurblokken kunnen niet langer doordrenkt zijn (MCPE-59566)

Mangrove- en modderblokken

  • Muddy Mangrove Roots worden nu het snelst gebroken met een schop (MCPE-153710)
  • Mangrovewortels worden nu het snelst gebroken met een bijl (MCPE-155606)
  • Mangrovebladblokken worden niet langer in verschillende stapels verzameld bij gebruik van Silk Touch (MCPE-153786)
  • Mangrovebladeren worden niet langer verzameld in afzonderlijke stapels bij gebruik van een schaar
  • Gestripte mangrovehoutblokken worden nu omgezet in gestript mangrovehout in plaats van mangrovehout (MCPE-155365)
  • Mangrovelogboek is nu opgenomen in bonuskist-buittabellen (MCPE-153924)
  • Mangrove-propagules worden niet langer geblokkeerd om te groeien door Leaves (MCPE-154928)
  • Mangrove-propagules worden nu correct weergegeven wanneer ze in bloempotten worden geplaatst (MCPE-155528)
  • Mangrove Propagule gebruikt nu grasgeluiden
  • Mangrove-propagule wordt niet langer vernietigd door stromend water (MCPE-154011)
  • Mangroveborden gebruiken nu mangroveplankstructuren voor het breken van deeltjes (MCPE-156568)
  • Mangrove-propagule wordt nu op een willekeurige afwijking geplaatst (MCPE-153735)
  • IJzeren staven en ruiten maken nu verbinding met Mangrove Roots (MCPE-153871)
  • Zoete bessenstruik kan nu worden geplant op modder, modderige mangrovewortels en geworteld vuil (MCPE-153916)

Sculk-blokken

  • Een Sculk Vein-blok laat nu net zoveel items vallen als het aantal gezichten wanneer het wordt gedolven met Silk Touch
  • Sculk Catalyst kan nu Sculk verspreiden door modderige en modderige mangrovewortels (MCPE-153924)
  • Als een menigte sterft in de nabijheid van meerdere Sculk-katalysatoren, zal alleen de dichtstbijzijnde bloeien
  • De prestatie “Het verspreidt zich” wordt niet meer ontgrendeld wanneer een Sculk-katalysator bloeit na de dood van een menigte die geen XP heeft
  • Sculk Shriekers scannen nu naar Wardens in een doos met 48 blokken aan de zijkant, niet 96 blokken
  • Sculk Shriekers passen nu het Darkness-effect toe op spelers met dreigingsniveau 3 of 4
  • Sculk Shriekers detecteren nu spelers bij het besturen van elk type entiteit (MCPE-153814)
  • Sculk Shriekers worden nu herhaaldelijk geactiveerd terwijl spelers erop staan ​​(50%) (MCPE-153818)
  • Sculk Shriekers impliceren nu de speler die het van een afstand provoceert
  • Sculk Shrieker bewaart nu informatie over de vibratie waarop het reageert door middel van opslaan en laden
  • Een Sculk Shrieker kan niet langer een Warden onder water oproepen (MCPE-153791)
  • Sculk Shrieker-deeltjes worden nu correct van achteren weergegeven (MCPE-153591)
  • Sculk Shrieker detecteert nu spelers bij het rijden op alle soorten entiteiten, waaronder Striders, Skeleton Horses, Pigs en Llamas (MCPE-153814)
  • De Sculk-sensor detecteert nu correct wanneer een Big Dripleaf-blok van kantelstatus verandert (MCPE-153115)
  • De Sculk Sensor detecteert nu correct wanneer een gras, graspad, vuil, grof vuil of geworteld vuilblok wordt bewerkt met een schoffel (MCPE-153734)
  • Sculk-sensoren kunnen geen speler meer detecteren die een handheld-item uitrust (MCPE-153971)
  • Sculk-sensoren worden nu op een consistente manier afgesloten door Wool, ongeacht uit welke richting trillingen komen (MCPE-153815)
  • Sculk-sensoren kunnen een speler niet meer detecteren die een speler plaatst, vernietigt, loopt en valt op tapijten (MCPE-153956)
  • Sculk-sensoren kunnen niet meer detecteren dat wol en tapijt de grond raken in itemvorm (MCPE-152998)
  • Sculk Sensor bewaart nu informatie over de vibratie waarop hij reageert door middel van opslaan en laden
  • Sculk-sensoren kunnen nu een boot detecteren met een kist waarvan de kist is geopend en gesloten (MCPE-156199)
  • Sculk-sensoren geven een Redstone-signaal van 12 en 13 af bij het detecteren van respectievelijk vloeistoffen die worden geplaatst en opgepakt
  • Sculk-sensoren kunnen nu detecteren dat een speler melk drinkt
  • Sculk-sensoren kunnen nu een speler detecteren die poedersneeuw oppikt via een emmer (MCPE-153817)
  • Sculk-sensoren kunnen geen entiteit meer detecteren die op wol springt die bedekt is met Sculk Veins
  • Sculk-sensoren kunnen een entiteit die stilstaat in steigers niet meer detecteren (MCPE-118454)
  • Sculk-sensoren kunnen nu een entiteit detecteren die zich in poedersneeuw en spinnenwebben beweegt (MCPE-153105)
  • Sculk-sensoren kunnen nu detecteren dat voorwerpen in de hand van een pantserstandaard worden geplaatst
  • Sculk-sensoren kunnen tijdens het spawnen geen items meer detecteren die op mobs zijn uitgerust

Artikelen

  • Geitenhoorn valt nu correct wanneer Goats mangrovelogboeken ramt (MCPE-154912)
  • Goat Horn heeft nu hetzelfde geluid voor de “Call”-variant als Java Edition (MCPE-154886)
  • Het laatste geluid voor Goat Horn is hernoemd van “Resist” naar “Dream” om overeen te komen met de Java-editie (MCPE-155059)
  • Vaste flessen kunnen niet op het water worden gebruikt en boten kunnen niet op het water worden geplaatst (MCPE-156451)
  • Houten gereedschap kan nu worden gerepareerd met Mangrove Planks, Crimson Planks en Warped Planks (MCPE-153808)
  • Het smelten van gereedschappen en wapens van goud en ijzer tot goudklompjes levert nu XP op (MCPE-136467)
  • Schilden die worden uitgeschakeld wanneer ze worden geraakt door een bijl of door Warden, spelen nu een gebroken itemgeluid af (MCPE-153315)
  • Items die niet voorhanden zijn, worden weer correct weergegeven
  • Pufferfish geeft nu Poison II-effect in plaats van Poison IV wanneer geconsumeerd (MCPE-105392)

Grafisch

  • Spelers hebben nu hun handen terug als ze een kaart vasthouden als ze één item in de hand en één in de hoofdhand hebben. Benieuwd hoe ze het zonder handen vasthielden… (MCPE-100259)
  • Darkness-effect werkt nu in de Nether- en de End-dimensies
  • Lava- en poedersneeuwmist hebben nu voorrang op mist van duisternis en blindheid (MCPE-154928)
  • Opgeloste problemen met het animatiesysteem voor spelers in situaties met gesplitst scherm
    • Vaste weergave van kruisboog, drietand en schild voor andere spelers (MCPE-118528)
    • Vaste weergavepositie voor gesplitst scherm bij slapen in een bed (MCPE-65705)
    • Elytra’s animatie opgelost tijdens split-screen
    • Repareer de bijgevoegde hoofdpositie wanneer de tweede speler het perspectief van de eerste persoon gebruikt
  • Een probleem opgelost met het herladen van RTX-werelden waardoor DX11 werd gebruikt, wat resulteerde in een zwart scherm (MCPE-152645)
  • Mistinstellingen met negatieve miststart zorgen er niet langer voor dat UI-elementen worden getint door mistkleur
  • Een visuele bug opgelost waarbij vloeistoffen onverwachte hoogten in de hoeken konden hebben, afhankelijk van diagonaal aangrenzende blokken (MCPE-152995)
  • Vast terrein flikkert in en uit de mist tijdens het spelen op Nintendo Switch
  • Een probleem opgelost waarbij ondergrondse lichtbronnen werden gegenereerd bij het breken of plaatsen van een blokkering (MCPE-155808)

Gebruikersinterface

  • De rechter d-pad-knop van de vaste aanraakbediening werkt niet wanneer het d-pad-gebied overlapt met het hotbar-gebied (MCPE-156103)
  • Oneindig laden zou niet langer moeten plaatsvinden bij het betreden van de kleedkamer (MCPE-156209)
  • Een deel van de tekst voor het emote-wiel aangepast zodat het in de doos zou passen
  • Instellingen toegevoegd om de duur van meldingen te wijzigen
  • De schakelaar voor de spelregel Friendly Fire is verplaatst naar het tabblad Multiplayer op het scherm Create New World
  • Op mobiele apparaten is de ervaringsbalk nu gecentreerd over de gehele lengte van de hotbar, inclusief de ellips aan het einde
  • Probleem opgelost waarbij info en knoppen niet werden weergegeven voor gedownloade skinpacks (MCPE-152216)
  • Verplaats op het doodsscherm in de Pocket UI de hoofdmenuknop naar de navigatie bovenaan om te voorkomen dat je per ongeluk op de knop drukt wanneer je midden in een gevecht sterft
  • Onjuiste plaatsing van de “Select (A)”-tip op het doodsscherm opgelost bij gebruik van een gamepad-controller
  • Correct overlijdensbericht toegevoegd bij overlijden aan Sweet Berry Bush (MCPE-103583)
  • Een minimumgrootte toegevoegd aan gele tekst op het startscherm
  • Typfout opgelost in het label voor de meldingsduur voor toegankelijkheidsinstellingen (MCPE-156901)
  • Het woord ‘Crafting’ opgelost boven de crafting-slots in de inventaris op de klassieke gebruikersinterface (MCPE-152697)
  • Werelden die met een sjabloon zijn gemaakt, schakelen nu altijd prestaties uit
  • Er is een probleem opgelost waarbij items konden worden neergezet door in het donkergrijze gebied van de spelersinventaris te klikken bij gebruik van oven, hoogoven, roker, betoverende tafel, slijpsteen, brouwstandaard, aambeeld, baken, smeedtafel, weefgetouw, cartografietafel , en Steenhouwer
  • Er is een probleem opgelost waarbij sommige alinea’s met tekst in modals verkeerd waren uitgelijnd (MCPE-153789)
  • Containerschermcursor kan nu worden bestuurd door de touchpad van de draadloze controller op PlayStation 4 (MCPE-106320)
  • Typfout opgelost in het label voor de meldingsduur voor toegankelijkheidsinstellingen (MCPE-156901)
  • Speler kan nu continu springen terwijl hij de springknop ingedrukt houdt (MCPE-117045)
  • Speler kan nu vanaf de top van steigers afdalen met de nieuwe aanraakbedieningen (MCPE-154309)

Rijken

  • Realms-spelers kunnen weer screenshots plaatsen in hun Realms-feeds en reageren op Realms-feedberichten
  • Een bug opgelost waarbij het niet deelnemen aan een Realm misleidende of onjuiste foutmeldingen gaf (REALMS-7242)
  • Bij verschillende typen Realms-abonnementen wordt altijd de knop ‘Beheren’ weergegeven op de pagina Instellingen > Abonnementen als ze beheersbaar zijn op het huidige platform
  • Een pop-up toegevoegd om spelers op Google Play op de hoogte te stellen van bewaarplichten op Realms-abonnementen
  • Klikken op ‘Play on Realm’ vanuit Wereldinstellingen kopieert nu de spelregels van de wereld naar de Realm
  • Als gevolg van recente wijzigingen worden pakketten en werelden met aangepast, experimenteel GameTest Framework JavaScript op versie 1.19-niveau afgewezen op het moment van uploaden in Realms
    • We werken aan meer infrastructuur om werelden en packs met script volledig te ondersteunen in Realms, maar in de tussentijd worden packs met experimenteel script niet ondersteund in Realms
    • Houd er rekening mee dat de onlangs uitgebrachte Spellcraft Marketplace-kaart, die script gebruikt, ook niet wordt ondersteund in Realms

Toeschouwermodus (experimenteel)

  • Spelers in de toeschouwermodus krijgen geen effecten meer van gameplay
  • Spelers in de Toeschouwer-modus activeren geen raids meer in Village met Bad Omen-effect
  • In de toeschouwermodus worden acteurs in andere chunks niet langer weggeruimd
  • Spelers in de toeschouwermodus kunnen nu overal ademen
  • Spelers in de toeschouwermodus kunnen niet langer door Pistons worden geduwd
  • Toeschouwers worden genegeerd vanwege slaapregels om de nacht over te slaan
  • Bewegen als toeschouwer heeft geen invloed meer op het hongerniveau van de speler
  • Toeschouwers zenden geen zelfgemaakte geluiden meer uit; zoals voetstappen, klimmen, waterspatten, enz.
  • De slapeloosheidstimer van de speler stopt met tikken zodra de speler overschakelt naar de toeschouwermodus
  • Alleen hoofd weergeven voor spelers in de toeschouwermodus
  • Spelers in Spectator semi-transparant weergeven
  • Projectielen zoals pijlen, drietanden en vuurballen schieten nu door toeschouwers
  • Toeschouwers die met de gamepad spelen, krijgen niet langer onbruikbare tooltips te zien

Alle Nintendo Switch-spelers kunnen de Minecraft versie 1.19.10-update nu downloaden.

Over Minecraft

In Minecraft bouw je dingen uit blokken en ga je op avontuur.

Verken werelden die door toeval zijn ontstaan ​​en bouw verbazingwekkende dingen, van eenvoudige huizen tot enorme kastelen. In de creatieve modus kun je spelen met onbeperkte middelen. In de overlevingsmodus kun je diep in de wereld mijnen en wapens en bepantsering maken om jezelf te beschermen tegen gevaarlijke mobs.

Verken werelden die door toeval zijn ontstaan ​​en bouw verbazingwekkende dingen, van eenvoudige huizen tot enorme kastelen. In de creatieve modus kun je met onbeperkte middelen spelen. In de overlevingsmodus kun je diep in de wereld mijnen en wapens en bepantsering maken om jezelf te beschermen tegen gevaarlijke mobs.

Je kunt zelf ontwerpen, bouwen en verkennen, of met maximaal vier andere mensen in de modus voor gesplitst scherm of met maximaal acht andere mensen online.