Nintendo over eShop’s oorspronkelijke limitaties

Nintendo over eShop’s oorspronkelijke limitaties

Kotaku heeft een uitgebreid maar informatief interview gepubliceerd met Damon Baker, senior manager van uitgave en ontwikkeling van Nintendo of America.

Een ding dat Baker aanroert is het feit dat de Nintendo Switch eShop aanvankelijk gebouwd was als een plek om direct naar toe te gaan om een spel te kopen waarvan je al wist dat je het wilde. Nu weet Nintendo dat dit niet de enige reden is waarom mensen het bezoeken, omdat ze meer informatie willen over het enorme aantal games dat wordt aangeboden.

Damom Baker over Nintendo Switch eShop

Ze willen wijzigingen in de eShop blijven aanbrengen om dat te weerspiegelen.

I mean, full transparency, the eShop was always intended to be a transactional destination, versus a merchandising destination. From the very beginning. But as we’ve populated it with more and more content, I mean, it’s our responsibility to acknowledge that and help find ways to improve visibility and discoverability both on device and off-device. So I think the fact that the company is listening to that, that there are steps being taken—and that’s been in motion already.

In the eShop, on top of the news channel improvements there, being able to add areas like Games On Sale and Best-Sellers List, these other ways of categorizing titles that our partners can take advantage of. But there will be continued improvements on that as well, to make sure that we can ensure that our consumers and our fans can actually find the content that is relevant to them.

Waar kijk je het meest naar uit met betrekking tot de eShop?