Panic Button – Sommige ports “uitdagend” maar we “houden van een uitdaging”

Panic Button – Sommige ports “uitdagend” maar we “houden van een uitdaging”

Games Industry heeft onlangs een kort onderonsje gehad met Adam Creighton van ontwikkelaar Panic Button die een aantal prachtige Nintendo Switch-poorten heeft gemaakt.

De heer Creighton liet een aantal zaken los over enkele van de meer uitdagende ports van het bedrijf en zei dat ze dol zijn op wat ze doen en zijn blij dat ze de Nintendo Switch voorzien van een aantal essentiële games van derden.

Altijd opzoek naar uitdagingen

We like to make projects that are special for the target hardware, and Nintendo Switch is a cool device because you use it on the go, you use it docked, and you use it in both modes and move back and forth.

So we’ve done things with the control schemes and motion, but also bringing these AAA big titles in their true form to this hybrid hardware has been really challenging. We like a challenge; it’s part of why we go after these things. We wanted to both broaden those properties’ availability to a whole new group of people, but we also wanted to broaden the Nintendo Switch as a platform. We really feel like core games make so much sense on that hardware that we want to bring those over.

Ports are tough, because when someone’s designing a game for the first time for a platform, we can cut features or mold features or make changes that people don’t know about or see because we’re able to make those in advance of release. For a port, we have to bring the game faithfully with all its gameplay and features, or people feel like it’s a lesser port.

We hebben meerdere games gezien vanuit de hand van Panic Button en dit zijn allemaal uitstekende ports. Laten we hopen dat het team steeds betrokken blijft bij de grote titels. Omdat ze dan in zeer capabele handen zijn!