QuakeCon 2019 – DOOM Eternal nieuwe gameplay

QuakeCon 2019 – DOOM Eternal nieuwe gameplay

Bethesda Softworks heeft gedeeld wat te verwachten in de komende DOOM Eternal.

video
play-rounded-fill

Over DOOM Eternal

DOOM Eternal, ontwikkeld door id Software, is het vervolg op DOOM, winnaar van The Game Awards’ Best Action Game uit 2016. Ervaar de ultieme combinatie van snelheid en kracht terwijl je je een weg door verschillende dimensies knalt met de volgende sprong voorwaarts in push-forward first-person combat.

DOOM Eternal maakt gebruik van idTech 7 en wordt begeleid door een splinternieuwe zinderende soundrack van Mick Gordon. Je speelt als de onstuitbare DOOM Slayer terwijl je nieuwe en bekende demonen aan stukken schiet met krachtige wapens in ongelofelijke, nooit eerder vertoonde werelden.

Als de DOOM slayer keer je terug en leer je dat de aarde is getroffen door een demonische invasie. Raze Hell en ontdek de oorsprong van de Slayer en zijn voortdurende missie om alles kapot te maken totdat er niks meer over is.

Slayer 2.0

Krijg toegang tot de nieuwste vernietigende technologie met de DOOM Slayer’s geavanceerde Praetor Suit, waaronder een schouderkanon met vlammenwerper en uitschuifbaar DOOM mes. Vernietig elke demon op je pad met een reeks verbeterde geweren en mods, waaronder de nieuwe Meat Hook-uitbreiding voor de Super Shotgun en vaardigheden zoals Double Dash die je sneller en dodelijker maken dan ooit.

Unholy Trinity

Je kan geen demonen vernietigen wanneer je dood bent en je kan niet overleven zonder middelen. Maak Glory Kills voor extra Health, krijg bepantsering door de vlammenwerper te gebruiken en val demonen aan met je kettingzaag om munitie te verzamelen. Deze hulpmiddelen zijn essentieel om te overleven en de ultieme Slayer te worden.

Een nieuwe Demon

Vernietig meer demonen dan ooit tevoren, elk met hun eigen aanvallen en vaardigheden. Populaire klassiekers zoals de Pain Elemental, Archvile en Arachnotron zijn weer terug. Daar komt ook nog eens een horde nieuwe demonen bij, waaronder de DOOM Hunter, Marauder en de Gladiator. Scheur je favoriete demonen uit elkaar met het ‘destructible demons’-systeem van DOOM Eternal en til de demonvernietiging naar nieuwe hoogten.

Demonische Invasie gedetecteerd

Als de Slayer kun je echte spelers toestaan om jouw campaign binnen te vallen als demonen voor dramatische en onvoorspelbare wendingen tijdens het spelen van de campaign. Of word een demon, alleen of met een andere speler, en val de campagne van een andere speler binnen om de Slayer een helse les te leren.

Betreed de BATTLEMODE

BATTLEMODE is de nieuwe 2 vs.1 multiplayer-ervaring helemaal opnieuw gemaakt door id Software. Een volledig bewapende DOOM Slayer neemt het op tegen twee demonen die worden bestuurd door andere spelers. Ga de uitdaging aan in drie rondes van intense first-person gevechten. Binnenkort meer informatie. 

Keynote notitie

Met leden van id Software, MachineGames, Bethesda Game Studios en Bethesda Softworks, zal deze rondetafeldiscussie oude en nieuwe games en trends in shooters en verder behandelen.

Panelleden zijn Hugo Martin (Creative Director, id Software), Jerk Gustafsson (Executive Producer, MachineGames), Todd Vaughn (Senior Vice President of Development, Bethesda Softworks), Tom M Sustain (Co-Studio Director, Bethesda Game Studios) en Kevin Cloud (Senior Producer, ID Software). Georganiseerd door Jason Leavey en Matt Grandstaff.