Sakuna: Of Rice And Ruin – vertraagd tot 2020

Sakuna: Of Rice And Ruin – vertraagd tot 2020

XSEED Games en Edelweiss hebben officieel aangekondigd dat Sakuna: Of Rice And Ruin een vertraging in 2020 zal zien, in plaats van het oorspronkelijke releasevenster van Winter 2019.

Edelweiss director Nal gaf aan

The release has been delayed from this winter to 2020. Please accept our apologies. We know how excited many of you are for this game, and our dearest wish is to share this title with you as soon as we possibly can. At the same time, we believe strongly that we should create a game that we’re entirely proud of, without leaving any regrets.

Development is proceeding apace. The battle system is just about done, and we’re making improvements to related systems. A large amount of the remaining work is with adjustments to the RPG-like elements, as well as cutscenes, but the end is in sight.

Ever since I was a student, I’ve always wanted to make an action RPG, but I wasn’t quite sure if I had it in me. For 15 years, I put my utmost effort into reaching that point where I could, and it’s finally coming together in this title.

— Nal

Hoewel het jammer is, lijkt het erop dat het spel op zijn minst meer tijd en polijst krijgt voordat het aan het publiek wordt vrijgegeven.

video
play-rounded-fill

Over Sakuna: Of Rice And Ruin

Sakuna: Of Rice and Ruin combineert side-scrolling actie met diepe crafting en landbouwsimulatie. Spelers nemen de rol aan van Sakuna, een verwende oogstgodin verbannen naar een gevaarlijk eiland met een groep verschopte mensen.

Terwijl ze de prachtige, verbiedende omgevingen van het eiland verkent, vindt ze ook een huis in een bergdorp en bewijst zichzelf haar titel waardig door rijst te oogsten en de levens van mensen te verbeteren.

Sakuna: Of Rice and Ruin is niet alleen een frisse kijk op de Japanse mythologie en een liefdesbrief aan actiespellen, maar is ook een ode aan rijst en een boeiende simulatie van het ambacht achter de landbouw.