Square Enix legt uit waarom Final Fantasy Crystal Chronicles Remastered geen offline multiplayer heeft

Square Enix legt uit waarom Final Fantasy Crystal Chronicles Remastered geen offline multiplayer heeft

Square Enix’s Ryoma Araki, directeur van de aanstaande remaster van Final Fantasy Crystal Chronicles, heeft een interview gegeven aan  Destructoid.

Daar onthulde Araki waarom de beslissing was genomen om offline multiplayer uit de game te verwijderen.

Araki merkte het volgende op

I believe players of the remaster will enjoy the same multiplayer user experience as they did back in the day with the original game.

Three of the four platforms that this game will be released on are portable, so even if all four players play on different hardware, they can play together in the same location, or even if they’re physically far apart.

Multiplayer was made so that players can choose how to play depending on their gameplay style. The game didn’t mesh well with local play that would restrict it to one platform, and implementing both a cross-platform feature and a local play feature may be a challenge for us to tackle in the future.

Over Final Fantasy Crystal Chronicles Remastered

Vijftien jaar na zijn debuut wordt de co-op-actie-RPG FINAL FANTASY CRYSTAL CHRONICLES geremasterd voor Nintendo Switch.

Met de nieuwe online multiplayer-modus kunnen jij en je vrienden verbinding maken en samen op avontuur gaan – geen verbindingskabel vereist!

Bovendien zijn er nieuwe gebieden in kerkers, zodat zelfs terugkerende fans het onbekende kunnen verkennen.