Super Mario Odyssey – kunststijlen en creatie van visuele effecten gedetailleerd

Super Mario Odyssey – kunststijlen en creatie van visuele effecten gedetailleerd

Junki Ikeuchi, de hoofdartiest voor de visuele effecten van Super Mario Odyssey, besprak hoe ze tot stand kwamen op een bericht op de Japanse rekruteringssite van Nintendo.

Het team probeerde harmonie te bereiken tussen de effecten en de vele kunststijlen. Ikeuchi zei dat “elementen van beide thema’s werden verzameld en samengevoegd.”

Super Mario Odyssey ontwerpen

We hebben een aankondigingsvideo gemaakt voor Super Mario Odyssey waarin Mario uit een mangat springt en door een CG New York-achtige metropool rent. Het doel van de video was om een ​​geanimeerde Mario naast een echt, levend stadsbeeld te plaatsen. Als effectontwerper van het project stuitte dit op verschillende obstakels.

In Super Mario Odyssey, terwijl Mario rent, vormt zich een kleine witte rookwolk onder hem. Mijn oudere collega’s zeggen vaak dat “effecten als lijm zijn”, dingen bij elkaar houden wanneer elementen in het spel met elkaar interageren. Wanneer Mario zijn hoed gooit en een tegenstander raakt, verschijnen sterren om visueel aan te geven dat je het doelwit hebt geraakt.

De grote uitdaging wanneer Mario interactie heeft met de ‘echte’ wereld, was om te beslissen welke van de twee kunststijlen de visuele effecten moesten nabootsen. Moeten we gaan voor een effect dat eruitziet als een geanimeerde Mario? Als dat zo is, zou dat in strijd zijn met de realistische stad en vice versa. Om dit probleem aan te pakken, werden concepten uit beide onderwerpen gecombineerd.

Beschouw een waterval midden in het bos met een echt spetterend effect. Wanneer Mario echter iets kapot maakt, verschijnen er schattige sterren. We wilden niet dat alle personages dezelfde impact zouden hebben. Terwijl een draak vuur spuwt, wordt het vuur realistischer naarmate het verder van Mario verwijderd is, en we hebben die ontwerpbeslissing in gedachten gehouden bij het maken van alle effecten in het spel.

In vergelijking met karakterontwerp lijkt het ontwerp van effecten misschien eenvoudig, maar technologie zorgt voor meer onderscheidende expressie. Een ontwerper kan technologie echter niet alleen implementeren. Je hebt programmeurs nodig om je te helpen bij het toepassen van steeds evoluerende technologie op effecten, en Super Mario Odyssey heeft hier veel hulp bij.

Een voorbeeld hiervan is het desintegratie-effect dat optreedt wanneer Mario een tegenstander vangt. Het was een samenwerking met de programmeurs en illustreert hoe technologie productief kan worden gebruikt.

Een van de leukste onderdelen van dit werk is dat we een enkel effect kunnen gebruiken om wat er op het scherm staat centraal te stellen. Mist voegt een natuurlijker tintje toe aan een boslandschap. Als je bijvoorbeeld een foto van een kersenbloesemboom van buiten bekijkt, is die op zichzelf al prachtig, maar wat gebeurt er als je er een windeffect aan toevoegt? De context van de foto verandert en geeft het verstrijken van de tijd weer. Effecten houden niet alleen alles bij elkaar in het spel, maar dragen ook bij aan het universum. De taak van de effectontwerper is niet alleen om effecten te creëren, maar ook om het spel ‘echter’ te laten voelen.

Over Super Mario Odyssey

Mario springt uit het Paddenstoelenrijk en gaat op avontuur in Super Mario Odyssey, exclusief verkrijgbaar voor Nintendo Switch!

Ga met Mario mee op een gigantische, wereldreikende 3D-reis, verzamel manen om je luchtschip, de Odyssey, sterker te maken en prinses Peach te redden van Bowsers huwelijksvoorbereidingen!

Dit 3D Mario-avontuur in sandbox-stijl – het eerste sinds de geliefde Super Mario 64 uit 1997 en de Nintendo GameCube-klassieker Super Mario Sunshine uit 2002 – zit boordevol geheimen en verrassingen, en met Mario’s nieuwe bewegingen zoals cap throw, cap jump en vastleggen, zul je leuke en opwindende gameplay-ervaringen hebben die je nog nooit eerder in een Mario-game hebt meegemaakt. Bereid je voor om weggevaagd te worden naar bizarre en fantastische locaties ver van het Paddenstoelenrijk!

Super Mario Odyssey werd voor het eerst gepubliceerd in oktober 2017 voor de Nintendo Switch.

Ad