Temtem – versie 1.2.1 patch notes

Temtem – versie 1.2.1 patch notes

Temtem voor de Nintendo Switch heeft zojuist een flinke upgrade gekregen naar versie 1.2.1. Inbegrepen zijn een aantal nieuwe functies, upgrades en bugfixes. Nieuwe soundtrackvarianten en in-battle-communicatie zijn slechts twee van de functies die zijn toegevoegd. De prestaties van de Nintendo Switch zijn zogenaamd verbeterd en daarnaast zijn er enkele aanpassingen aan de balans gedaan.

Versie 1.2.1 patch notes

  • Belangrijk bericht
    • We hebben alle Showdown-codes moeten verwijderen, behalve die voor eSports, vanwege een gegevensconflict. Uw teams zijn niet getroffen, u hoeft alleen een nieuwe code te genereren en, als u deze ergens gebruikte of plaatste, vervangt u die door de nieuwe.
    • Aqua Bullet Hell is per ongeluk verwijderd uit je Umishi en Ukama, maar je hebt een leeg techniekslot en ABH zit in je aangeleerde technieken, dus je kunt het meteen opnieuw leren. Onze excuses voor het ongemak!
  • Nieuwe dingen
    • We hebben chat toegevoegd aan gevechten.
    • Je ziet vanaf nu een nieuw menu tijdens gevechten, met nieuwe pictogrammen voor de details, het gevechtslogboek en de chat met hun toegewezen sneltoets.
    • Chat wordt standaard verborgen en je kunt het laten verschijnen door op de bijbehorende sneltoets te drukken, precies zoals het Battle Log werkt. Chatten in gevechten is uitgeschakeld voor klassementswedstrijden, in-game-toernooien en Dojo Wars, en is beschikbaar voor vriendschappelijke competitieve wedstrijden en PvE.
    • We hebben de nieuwe muziekvariaties per eiland toegevoegd, dit keer aan het competitieve gevechtsthema.
    • Het Egg Technique-pictogram verschijnt nu in Technieken die Egg Techs zijn in de details van een Tem in Showdown.
    • We hebben een nieuw pictogram geïmplementeerd dat je op de hoogte stelt als er iets beschikbaar is om te claimen in evenementen.
  • Verbeteringen
    • We hebben de inactieve gevechtscamera’s aangepast naar aanleiding van de feedback van de community:
    • Om bewegingsziekte bij sommige spelers te verminderen, hebben we alle camerabewegingen vertraagd tot 1/3 van de oorspronkelijke bewegingssnelheid.
    • Ze starten ook na 12 seconden inactiviteit, in tegenstelling tot de vorige drempel van 5 seconden. Hierdoor komen ze veel minder vaak voor.
    • In het specifieke geval van Koish-vissen hebben we de meeste camerahoeken verwijderd, zodat alleen camera’s verschijnen die zich richten op de Koish-patronen. We hebben speciaal voor deze activiteit ook enkele nieuwe camera’s ontwikkeld die het identificeren van de patronen en kleuren gemakkelijker zullen maken.
    • We weten dat inactieve camera’s problemen hebben veroorzaakt bij sommige spelers. Voordat we doorgaan met het uitschakelen ervan, wat zou betekenen dat we geen feedback meer ontvangen en de functie herhalen, willen we deze wijzigingen proberen om de belangrijkste problemen van de camera’s te verbeteren. We geloven dat de inactieve camera’s variatie en rijkdom aan het spel toevoegen, dus we poetsen ze liever op totdat iedereen tevreden is, dan ze uit te schakelen zonder ze de kans te geven goed te zijn.
    • We hebben enkele prestatieverbeteringen toegevoegd aan de Switch-versie. Deze verbeteringen zullen een enorme hulp zijn bij de huidige crashes die de console ervaart. Maar we zijn nog niet klaar en we zullen er in toekomstige patches nog meer prestatieverbeteringen aan toevoegen.
    • Tem Renaming Voucher wordt niet langer automatisch gebruikt bij het hernoemen van een Temtem. Spelers hebben nu altijd de mogelijkheid om de naamswijziging in plaats daarvan met Pansuns te betalen.
    • Spelers kunnen de Fruit Blender nu ook gebruiken met Tems in het Temdeck, niet alleen degenen in het team.
    • De Fruit Blender laat nu zien hoe de statistieken veranderen op basis van de geselecteerde tv’s.
    • Showdown Temtem begint nu standaard altijd met een SV-waarde van 50 in plaats van 0.
    • We hebben zeldzaamheidsindicatoren toegevoegd aan aanpassingsitems, zoals emotes, laadschermen, battle intro’s, battle outro’s en battle outro-muziek.
    • De game toont nu de gamepad-knoppen voor elke actie wanneer je tijdens een gevecht op een modifier (een knop die een set sneltoetsen weergeeft) drukt.
    • We hebben nieuwe meldingen toegevoegd voor het Trade House: wanneer u iets verkoopt en wanneer een veiling eindigt zonder dat het item/Tem wordt verkocht.
    • Als je een maximale hoeveelheid invoert in een van de geavanceerde opties van de Temdeck- en Trade House-filters, wordt nu automatisch 0 geselecteerd als de minimale hoeveelheid.
    • Meer informatie toegevoegd aan het overwinningsscherm aan het einde van een klassementswedstrijd in het geval van winnen omdat de tegenstander toegeeft of in het geval van gelijkspel.
    • Een gloeiend effect toegevoegd aan de claimbare items van evenementen, hetzelfde effect dat wordt gebruikt in de Tamer Pass.
    • We hebben enkele verbeteringen aangebracht in het invoeren van tekst in sommige gebruikersinterfaces, zodat het gemakkelijker te begrijpen is als de tekst om welke reden dan ook niet geldig is.
    • We hebben enkele prestatieverbeteringen aangebracht in de gebruikersinterface van de game.
  • Balans
    • PvE
      • Dojo Rematches en Archtamers-teams zijn herzien en aangepast om te passen bij de huidige meta.
    • Temtem
      • #009 – Platimous
        • SPD is verlaagd 82 ⇒ 78.
      • #088 – Umishi
        • Waterzwaard is verwijderd uit zijn bewegingsvoorraad.
      • Leert nu Aqua Bullet Hell op niveau 5.
      • #089 – Ukama
    • Waterzwaard is verwijderd uit zijn bewegingsvoorraad.
  • Oplossingen
    • Softlock verholpen wanneer een speler een Temtem vangt en naar het team stuurt terwijl hij in coöp zit.
    • Een softlock gerepareerd na het overslaan van de laatste dialoog met de Stowaway bij de mijnen tijdens de hoofdqueeste in Tucma.
    • Verschillende bugs opgelost met betrekking tot het gevangenisgedeelte van de Tucma-hoofdzoektocht in Co-op.
    • Vast komen te zitten tussen Lyato en Ige na een gevecht.
    • Opgelost: spelers werden gedegradeerd in ranking, zelfs als ze de laatste wedstrijd hadden gewonnen.
    • Opgelost dat starter Temtem en Anahir niet correct telden voor de kudo’s voor het veroveren van alle Tems in het spel.
    • Opgelost dat gerangschikte overwinningen zonder rake meetelden voor de OP Kudo.
    • Vaste spelers kregen automatisch de I’m in Danger Kudo wanneer ze de game voor het eerst openden.
    • Opgelost dat je kon bewegen terwijl er een tutorial op het scherm stond bij het betreden van een gebouw.
    • Een probleem verholpen waarbij inactieve gevechtscamera’s werden gereproduceerd in het menu Wisselen tijdens een gevecht.
    • De titels van de eerste in-game toernooiwinnaars van dit jaar zijn gerepareerd. Het geeft nu nauwkeurig het jaar van het toernooi weer.
    • Hopeless Tonic’s Doom-statusconditie verholpen die niet 4 beurten duurde, zoals vermeld in patch 0.7.3.
    • Opgelost dat Gyalis de techniek Footwork twee keer kon leren.
    • Opgelost: het zien van een tijdelijke vergrendelingsnummer in het gevechtslogboek in een wedstrijd tegen NPC’s.
    • Opgelost dat het starten van een NPC-gevecht in de Arissolan Dojo in Co-op terwijl de Co-op-partner in de lucht is ervoor zorgde dat de partner naar de positie van de speler vloog.
    • Opgelost dat het menu Evenementen niet automatisch werd geactiveerd als de game open was toen het evenement begon.
    • De pagina-indicator van het menu Gebeurtenissen gerepareerd die niet goed werkte.
    • Opgelost dat Egg Techniques het Egg Technique-pictogram niet weergaf in de details van Showdown Temtem.
    • Fixed Tempedia “Sorteren op naam”-instelling werkte niet correct in het Tempedia Showdown-menu.
    • De onjuiste einddatum van het Winterfest-evenement is verholpen.
    • Opgelost dat het verdwijnende effect van de steun van Winterfest-bomen soms spawnde zonder textuur.
    • Opgelost: het voltooien van de wekelijkse Tamer Pass-uitdaging ‘Een foto maken’ was het voltooien van de gelijknamige evenementzoektocht.
    • Opgelost dat het personage van de speler niet automatisch in de incognitokap wisselde tijdens het uitvoeren van de hoofdqueeste in Quetzal als de speler een cosmetische set had.
    • De deur van het schoonheidscentrum rood weergegeven, zelfs als de speler het gebouw al kon betreden, is gerepareerd.
    • Een onhandige camerahoek verholpen aan het einde van sommige technieken zoals Oshi-Dashi of Hook Kick.
    • Opgelost dat toegeven in gevechten in het hoofdverhaal terwijl een inactieve gevechtscamera bewoog, resulteerde in een raar camerastandpunt aan het einde van het gevecht.
    • Lokale, wereldwijde en commerciële chatkanalen opgelost waarvan de naamlabels niet in een taal zijn vertaald.
    • Opgelost dat het ontslaan van een Temtem uit een Showdown-team onzichtbare lege plekken in het team achterlaat.
    • Opgelost dat de uitgeruste cosmetische sets van spelers van kleur veranderden als ze in het aanpassingsmenu over een boven- of ondercosmetica zweefden.
    • Icoon van de Siege Engine Carrier-montage gerepareerd.
    • Opgelost dat sommige externe behuizingsitems de zeldzaamheid niet lieten zien in het itemportret.
    • Opgelost dat sommige items in de interieurbehuizing onder specifieke omstandigheden niet de zeldzaamheid lieten zien in het portret van het item.
    • Opgelost dat Neoedo’s teleportgeluiden de instantiemuziek dempen.
    • Er is een probleem opgelost waarbij zegels geen geluid hadden in de voorbeeldvensters van de details van de Temtem als ze waren uitgerust voordat de SFX werd afgespeeld in de voorbeeldweergave van de rugzak.
    • De verschuiving van sommige pictogrammen in de tekst is gerepareerd.

Over TemTem

Temtem is een massaal multiplayer online spel gericht op het verzamelen van verschillende soorten wezens. Verken samen met je Temtem-team de prachtige Airborne-archipel op zoek naar avontuur. Je kunt andere temmers bestrijden, elke Temtem vangen, je huis personaliseren, deelnemen aan een avontuur met een metgezel of gewoon de steeds veranderende online omgeving verkennen.

Elke jongere fantaseert ervan op te groeien tot een Temtem-temmer, rond te reizen op de zes eilanden die deel uitmaken van de Airborne-archipel, te leren over verschillende soorten dieren en onderweg goede vrienden te maken. Het is tijd om de dag te grijpen en aan een epische reis te beginnen om al je dromen waar te maken.

Je kunt handelen met je vrienden in de met as bedekte vlaktes van Tucma, gevechten aangaan met andere trainers op de zandstranden van Deniz en nieuwe Temtem vangen op de drijvende eilanden van Omninesia. Wees de beste Temtem-trainer die je kunt zijn door de altijd frustrerende Clan Belsoto te verslaan, zijn plan om de archipel over te nemen te verijdelen, alle acht Dojo-leiders te verslaan en dit doel te bereiken.

Kenmerken

  • Verhaalcampagne: reis door zes verschillende eilanden en begin aan de spannende reis om een ​​Temtem-temmer te worden terwijl je vecht tegen de snode Clan Belsoto.
  • Online wereld: de tijd dat je er alleen op uit trekt is allang voorbij; in Temtem is de wereld die je verkent een massale multiplayer-wereld. Tamers van over de hele wereld zijn welkom om zich aan te melden, en als ze dat eenmaal doen, kun je ze overal om je heen zien terwijl ze deelnemen aan dezelfde avonturen die jij doet en met jou strijden om de titel van top Temtem-temmer.
  • Coöp-avontuur: op elk moment in het spel kunnen jij en een vriend je krachten bundelen en samenwerken om het volgende doel te bereiken. Terwijl je met een buddy vecht, kun je verse Temtem vangen, een route voltooien of het opnemen tegen een Temtem-leider. Dit alles kan worden bereikt terwijl je deelneemt aan tweegevechten.
  • Huisvesting: als je je eigen ruimte wilt, moet je een huis in Atoll Row kopen en het vervolgens ontwerpen zoals je wilt. Nadat je je ruimte hebt geüpdatet met nieuw meubilair en de muren hebt geverfd, ben je klaar om je gasten te ontvangen.
  • Aanpassing: terwijl je tegen andere temmers vecht, kun je je personage aanpassen om ze te laten opvallen tussen de massa en tegelijkertijd nieuwe cosmetica verdienen. Je hebt alleen een spijkerbroek, een comfortabele trui en een gekke hoed nodig voordat je klaar bent om te gaan. Of misschien verkleed je je liever in zijn geheel als je geliefde Temtem als cosplayer?
  • Kies in competitief spel 8 Temtem als starthand voordat je doorgaat naar de pick-and-ban-fase. Jij en je tegenstander moeten om beurten je Temtem kiezen en die van hen verbieden. Nadat alle keuzes zijn gemaakt en de beurten tot een einde zijn gekomen, heb je een team van vijf Temtem tot je beschikking en kan het gevecht beginnen.
Ad