Virtuos: Starlink was een uitdaging

Virtuos: Starlink was een uitdaging

In een recent interview met de GameIndustry vertelde Virtuos senior technisch directeur Jonathan Boldiga over de uitdagingen waarmee zijn team werd geconfronteerd tijdens het brengen van Starlink: Battle for Atlas naar Nintendo Switch.

Virtuos kreeg een eenvoudige maar zeer moeilijke taak van Ubisoft – zorg voor visuele pariteit op Nintendo Switch, PS4 en Xbox One voor Starlink: Battle for Atlas. In principe moet het spel er zoveel mogelijk hetzelfde uitzien op alle drie platforms.

video
play-rounded-fill

Eenvoudige taak … nou

Boldiga vertelde GameIndustry dat er heel wat werk moest worden verzet om dat voor elkaar te krijgen, maar het was de moeite waard omdat Starlink een van de best uitziende spellen op Nintendo Switch is.

It was extremely technically challenging.

Ubisoft had very high standards in terms of what they wanted on the Switch platform. Basically the mandate for us was, ‘We need parity between all three consoles’.Obviously, the Switch is a great machine but we had to do a lot of work to make sure we could keep visual parity between Switch, Xbox One and PS4. We did a lot of work on rendering optimisations, multi-threading, and trying to squeeze the most that we could out of the CPU. Lots and lots of data compression to fit into memory – you name every trick, we tried it.

It was definitely a challenge. There was a lot of late nights and hair pulling, but at the end I think what we were able to deliver is probably one of the best-looking Switch titles out there.

Welnu, ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat de uitkomst op zijn zachtst gezegd meer dan geweldig is. Starlink – Battle for Atlas is een geweldig spel. Zorg ervoor dat je het zelf beleeft!