Digital Foundry Retro: Water renderen in games

Digital Foundry Retro: Water renderen in games

Digital Foundry is de laatste tijd op rolletjes geweest met het produceren van diepgaande video’s van niet alleen aankomende games, maar ook van games van de retro-variëteit.

In een van hun nieuwste video hebben ze een kijkje genomen in de waterweergave in een aantal klassieke titels, waaronder de geliefde Super Mario Sunshine. Hoe goed is het in vergelijking met andere spellen?

Digital Foundry – Retro Water renderen

video
play-rounded-fill

Om je een goed beeld te geven van wat er zoal wordt bekeken;

0:00 – GAMECUBE / INTRO
2:00 – Wave Race: Blue Storm
5:58 – Super Mario Sunshine
11:48 – Star Fox Adventures
13:09 – Legend of Zelda: Wind Waker

14:59 – XBOX
16:36 – Blood Wake
17:26 – Blinx the Time Sweeper
18:50 – The Elder Scrolls 3 Morrowind
20:15 – Beyond Good and Evil
20:54 – Far Cry

22:18 – PC
22:18 – Half Life 2
23:58 – F.E.A.R.

24:40 – OTHER EXAMPLES
24:56 – Bioshock
27:24 – Halo 3
29:09 – Hydrophobia

Zoals je ziet, heeft water een lange weg afgelegd. In feite was dit niet eens de eerste video die Digital Foundry deed;

video
play-rounded-fill

Zoveel spel werelden hebben te maken met water in een of andere vorm, het is op zijn minst fascinerend om te zien hoe dingen in de loop van de tijd zijn veranderd.