EA’s gepatenteerde toegankelijkheidsopties voor alle ontwikkelaars en uitgevers

EA’s gepatenteerde toegankelijkheidsopties voor alle ontwikkelaars en uitgevers

EA krijgt altijd complimenten voor games en oefeningen, maar ze hebben de laatste tijd gewerkt aan het toegankelijker maken van games voor mensen met een handicap of medische problemen.

Het bedrijf kondigde aan dat hun gepatenteerde toegankelijkheidssysteem nu voor iedereen gratis te gebruiken is in hun videogames, wat een grote stap voorwaarts betekent in het helpen van gamers met verschillende handicaps om meer dan in het verleden te genieten van en te profiteren van videogames.

Toegankelijkheidsopties

Deze medische problemen of handicaps zijn van toepassing op mensen met verschillende visie-, gehoor-, spraak- of cognitieve problemen. De gedeelde toegankelijkheidsoctrooien van EA zijn als volgt en het bedrijf zegt dat er in de toekomst meer zullen worden toegevoegd:

  • Contextueel bewuste communicatiesystemen in videogames (patent nr. US 11.097.189), waaronder het alom geprezen ping-systeem van Apex Legends.
  • Systemen en methoden voor geautomatiseerde beeldverwerking voor afbeeldingen met vergelijkbare helderheid (patent nr. US 10.118.097 en CN 107694092), waarmee tekortkomingen in het kleurenzicht worden aangepakt.
  • Contrastverhoudingsdetectie- en weergavesysteem (patent nr. US 10.878.540), dat een systeem omvat dat automatisch subpart-contrastverhoudingen detecteert en bijwerkt — nogmaals, wat de zichtbaarheid ten goede komt.
  • Gepersonaliseerde realtime audiogeneratie op basis van fysiologische respons van de gebruiker (patentnr. US 10.790.919), die technologie omvat die gepersonaliseerde muziek afspeelt op basis van gehoorproblemen van een gebruiker. Hoewel gepatenteerd, is dit nog niet ontwikkeld door EA.

EA’s executive vice president van Positive Play Chris Bruzzo

We want to encourage this, we want to be bringing others along. It’s like ‘Here’s some technology that we’ve invented, and has value in the world — what have you got?’ Let’s contribute and [freely] licence these innovations to each other to the greater good of players everywhere.

It’s reported that 15% of the global population has some disability that would impair their ability to play our games the way others can. So it’s a pretty big and important area for us to consider. 

But then you get to the next level of accessibility which is ‘Well, what about everyone else who maybe doesn’t have as direct a disability or something that’s holding them back, but in general are feeling that games aren’t accessible? 

I think that’s the biggest question, and to be honest I don’t think our work will ever be done as an industry in that, but there are some very important things that are happening now.

Ad