Nieuw uitgeverij voor indiegames Super Rare Originals

Nieuw uitgeverij voor indiegames Super Rare Originals

Super Rare Games kondigde de lancering aan van Super Rare Originals, de nieuwe uitgeverij van indiegames, en de eerste vijf games die het samen met onafhankelijke ontwikkelaars zal publiceren. Grapple Dog, Post Void, The Gecko Gods, Lone Ruin en Completely Stretchy zijn de titels, maar Super Rare Originals heeft op dit moment alleen Post Void voor “consoles” bevestigd. (Overigens is Post Void in 2020 op pc uitgebracht.)

Over Super Rare Games

Super Rare Games staat vooral bekend om het verkopen van fysieke edities van Nintendo Switch-games op zijn website, en het doel is altijd geweest om op elke mogelijke manier uitstekende onafhankelijke games te promoten. Met deze nieuwe onafhankelijke uitgeverij kan het echter meer directe hulp bieden aan onafhankelijke makers om hun games erkend en gefinancierd te krijgen. Super Rare identificeert zijn houding als “indie-first”, en beweert dat het een eer zou moeten zijn om deze fantastische indie-games als uitgever te kunnen sponsoren.

Super Rare Games over Super Rare Originals

We only sign games we are genuinely, personally passionate about; as with all aspects of our business, our main motivator is simply wanting to work on cool things with cool people! While we hope to change the lives of our dev friends, even if a game were to release and break even, we’d still consider it a success to have worked on something awesome and continue to support the game and its developer long-term.

Our goal is to buck the cold, impersonal trends you see in some parts of the industry. We see ourselves as being ‘indie’s best friend’, supporting all different scales of indie devs in every way – from our physical releases of established indie treasures and hidden gems, to our original publishing of games from devs both new and veteran, to our Mixtapes that support small up-and-coming itch.io type indie jam developers. We just really, really love indies.

With some recent hires, including Curve Digital founder Jason Perkins, Supermassive Games producer Tom King, an internal QA team, and our existing core team, our combined experience in all things publishing, marketing, QA, and development is really quite special, and we think combined with our incredibly strong line-up we can really make an impact, both for devs and players.

Dit klinkt allemaal fantastisch en het doet ons sterk denken aan wat de uitgeverij Playtonic Friends van Playtonic Games doet.