Bayonetta 3 – versie 1.2.0 patch notes

Bayonetta 3 – versie 1.2.0 patch notes

Er is onlangs een geheel nieuwe update uitgebracht, versie 1.2.0, voor Bayonetta 3, en het is er een die nogal opvalt. Talrijke wijzigingen, verbeteringen en bugfixes zijn opgenomen in de gameplay van het spel. Het is ook belangrijk op te merken dat de complexiteit van de Niflheim-etappes is verminderd door enkele van de stage-eisen aan te passen.

Versie 1.2.0 patch-notes

  • Gevechtsaanpassingen
    • Er zijn wijzigingen aangebracht in de activeringscriteria voor Witch Time en het activeringsvenster voor Viola’s “Block”-vaardigheid.
    • Na het vrijgeven van Block werd er een activeringsvenster voor Block geïntroduceerd (tijdens de release-animatie).
    • We hebben een nieuwe animatie toegevoegd die wordt afgespeeld wanneer Heksentijd actief is, waardoor de activering van de vaardigheid natuurlijker lijkt.
    • Zowel de maximale hoeveelheid tijd die in Heksentijd mag worden doorgebracht als de kans om het te activeren zijn vergroot.
    • Wanneer een speler een aanval blokkeert terwijl hij wordt aangevallen, loopt de speler nog steeds schade op door het effect van de aanval, maar het blokkeren is succesvol en activeert Heksentijd.
    • Wanneer een speler Block gebruikt om Witch Time te activeren, kan de combinatie nu doorgaan (met Dodge Offset) zonder onderbreking.
    • Als de Block-invoer meerdere keren wordt gebruikt, zal de hoeveelheid tijd die wordt geleverd via de Witch Time-vaardigheid afnemen.
    • Er zijn aanpassingen gemaakt om te voorkomen dat Assault Slave wordt geactiveerd door Viola’s ontwijkende invoer en Cheshire’s oproepende invoer, terwijl de onoverwinnelijkheid behouden blijft wanneer beide invoer snel achter elkaar worden gebruikt.
    • Het is nu mogelijk voor de wapens “Simoon” en “Tartarus”, evenals Viola’s Charge Attacks om hun aanval te behouden, zelfs als ze worden ontweken of afgebogen.
    • Het is nu mogelijk om Wink Slave te activeren door de combinaties “PKP*” en “PKK*” uit te voeren met de wapens “G-Pillar”, “Dead End Express” en “Cassiopeia”.
    • Zowel Punch als Kick beginnen met een ‘P’.
    • Het is nu mogelijk om de oproepbeweging te annuleren terwijl je de accessoires “Infernal Communicator” en “Pulley’s Butterfly” gebruikt om Devils and Butterflies op te roepen. Dit kan worden bereikt door tijdens de oproepactie te vermijden of te blokkeren.
  • Niflheim
    • Om de moeilijkheidsgraad te verlagen, zijn de volgende criteria van de Niflheim-etappe aangepast:
      • Het aantal levens steeg van twee naar drie in het vierde couplet van hoofdstuk 3 (Casual to Expert).
      • De tijdsbeperking in Hoofdstuk 5 Verse 2 (Casual to Expert) is verhoogd naar 180 seconden ten opzichte van de vorige 150 seconden.
      • Het aantal levens stijgt van twee naar drie in vers 8 van hoofdstuk 6 (Casual to Expert).
      • De tijdsbeperking in hoofdstuk 9 vers 8 (Casual to Expert) is verhoogd naar 80 seconden ten opzichte van de vorige 60 seconden.
      • De tijdsbeperking in Hoofdstuk 10 Verse 1 (Casual to Expert) is verhoogd naar 160 seconden ten opzichte van de vorige 140 seconden.
      • Eén leven werd twee levens volgens de inhoud van vers 5 van hoofdstuk 12 (Casual to Expert).
  • Spelmodi
    • De “driekleurige sleutels” die nodig zijn om het “oude prentenboek” te openen, kunnen nu gemakkelijker worden verkregen dankzij de versoepelde vereisten.
    • Zodra is vastgesteld dat het haalbaar is om de “Gates of Hell” binnen te gaan, wordt de optie “Tricolored Keys” onmiddellijk toegankelijk op het scherm voor het kiezen van hoofdstukken.
    • Wanneer de speler na het installeren van de update naar het scherm voor het kiezen van hoofdstukken gaat, ontvangt hij automatisch de resterende sleutels, zelfs als hij al toegang heeft tot de Gates of Hell of eerder een of twee sleutels heeft verdiend. Dit gebeurt zelfs als de speler al een of twee sleutels heeft verkregen.
  • Andere aanpassingen
    • De Golem-schatkisten die in de verschillende niveaus kunnen worden ontdekt, hebben enkele aanpassingen ondergaan.
    • De tijdslimieten zijn verder naar buiten geduwd en de moeilijkheidsgraad is verlaagd.
    • De animatie voor het uiteenvallen van de Golem-kist kan nu worden overgeslagen door de B-knop te gebruiken.
    • Er zullen minder gevallen zijn van slecht camerazicht dankzij de aangebrachte aanpassingen.
    • Heeft het spelevenwicht hersteld.
  • Bugfixes
    • In hoofdstuk 7, vers 5, was er een probleem dat verhinderde dat er vooruitgang werd geboekt wanneer specifieke handelingen werden verricht terwijl men Cheshire controleerde. Dit probleem is opgelost.
    • Er was een probleem met het accessoire genaamd “Hymn of Durga” waarbij het effect van het accessoire niet werd toegepast op bepaalde aanvallen. Dit probleem is opgelost.
    • Er was een bug die ervoor zorgde dat de vijand ogenblikkelijk omkwam als Alruna’s “Bondage Whip (P of K* long press)”-vaardigheid in bepaalde omstandigheden werd gebruikt. Dit is nu opgelost.
    • Er was een bug die ervoor zorgde dat de speler een groot stuk vooruit reisde terwijl hij bepaalde wapens gebruikte met de vaardigheid “Crow Within” (J* lang indrukken) in combinatie met de nummers “Scarborough Fair” en “Love is Blue.” Dit is opgelost.
    • Er was een bug die ervoor zorgde dat Bayonetta’s animaties niet goed speelden tijdens het wisselen van wapen onmiddellijk na het activeren van de “Crow Within (J* long press)”-vaardigheid met de Scarborough Fair- en “Love is Blue”-wapens. Dit is opgelost.
    • Er was een glitch waardoor “Black Pearl Rain (Rotate L stick + S*)” voor de Infernal Demon “Kraken” mogelijk was om “Wink Slave” te activeren met een buitensporig hoge aanvalskracht. Dit is opgelost.
    • Probleem opgelost waardoor ‘Devil Rodin’ gedurende een bepaalde tijd geïmmobiliseerd kon raken terwijl hij continu ‘After Burner Kick (K* in midair)’ gebruikte direct na het opstaan ​​met een voorafgaande ‘After Burner Kick (JK*). “
    • We hebben een probleem ontdekt en opgelost waardoor Viola’s Assault Slave Infernal Demons kon oproepen, zelfs op locaties die dergelijke activiteit specifiek verbood.
    • Correctie gemaakt van een onnauwkeurigheid die aanwezig was in het handgebaar tijdens de transformatieprocedure van Cutie J, die kan worden getoond in het zijhoofdstuk.
    • Andere problemen zijn verholpen, waardoor het een aangenamere ervaring is om het spel te spelen.
    • *De letter P staat voor Punch, K voor Kick, S voor Shoot en J voor Jump.

Over Bayonetta 3

De heks is teruggekeerd, deze keer krachtiger dan ooit tevoren!

In een geheel nieuwe, over-the-top actiegame met een climax voor de Nintendo Switch laat Bayonetta haar spullen rondlopen op tal van plaatsen. De titulaire Umbra Witch moet haar iconische vuurwapens gebruiken en de kracht om de tijd te vertragen, die ze Witch Time noemt, om een ​​sinistere nieuwe vijand te bestrijden, terwijl ze ook een akelige nieuwe outfit aantrekt die vreemd genoeg staartjes bevat. Deze keer zijn de vizieren van Bayonetta gericht op een horde door de mens gemaakte biowapens, bekend als Homunculi, die het gebied zijn binnengevallen.

Vecht je een weg door verschillende omgevingen, zoals de straten van Tokio, de bergen van China en meer! Tijdens de reis kom je een hele coven van Bayonetta’s tegen, die allemaal nog spectaculairder zijn dan de vorige. Je kunt ook hacken en hakken als Viola, een vurige heksenleerling die vecht met een zwaard en een wispelturige metgezel genaamd Cheshire. Ontdek wat er met Bayonetta gaat gebeuren en ontdek of deze mystieke alliantie de echte wereld echt kan behouden.

Een versie 1.1.0-update voor Bayonetta 3 werd eerder uitgebracht in oktober, net op tijd voor de lancering van de game.