Celeste – Hoofdstuk 9 geïnspireerd door Special Zone van Super Mario World

Celeste – Hoofdstuk 9 geïnspireerd door Special Zone van Super Mario World

Hoofdstuk 9: Farewell, de langverwachte DLC voor Celeste is nu een paar maanden geleden uitgebracht op Nintendo Switch.

Op de officiële Dev Blog onthulde ontwikkelaar Matt Thorton dat een van de belangrijkste inspiratiebronnen voor Celeste hoofdstuk 9 de speciale zone van Super Mario World was. Deze inspiratie komt vooral tot uiting in de stijl van de niveaus in termen van hun moeilijkheidsgraad en “remixing gameobjects”.

Chapter 9 wasn’t supposed to have any explicit story. The original plan was to make just 30-50 new screens of super-difficult junk that remixed all the main game’s objects in interesting new combinations. A big inspiration, which stayed with us the whole way through, was the Special Zone from Super Mario World.

I designed a lot of levels in this style. Most of them ended up comprising one section of Farewell, after Madeline catches the bird for the first time (they’re easy to spot). The new cassette block rooms were originally going to mark the end of the chapter. I thought of it as another B-Side that could slot in after the C-Sides.

Niet speciaal genoeg

Dat gezegd hebbende, besloten Thorton en het team uiteindelijk dat het niet genoeg was om de nieuwe niveaus simpelweg hard of innovatief te maken, ze moesten ook verbonden zijn met het verhaal. Het was om deze reden dat het bereik van het project uiteindelijk werd uitgebreid van een klein hoofdstuk naar de huidige omvang.

We flip-flopped on whether to go all-in on narrative – new cutscenes, dialog, and portraits – for a while. We were pretty eager to start our next project, so we were inclined to keep the scope of this chapter small. But as work continued, we got the sense that it just wouldn’t feel whole unless it took Madeline somewhere new narratively as well as mechanically.

Ad