Dead Cells – Enter the Panchaku (versie 1.20.0) patch notes

Dead Cells – Enter the Panchaku (versie 1.20.0) patch notes

Enter the Panchaku, de volgende grote update voor Dead Cells, is nu beschikbaar op Nintendo Switch. De versie is omhoog gegaan naar 1.20.0.

Er zijn veel nieuwe dingen in deze game, zoals het Panchaku-wapen, de Bobby Outfit-outfit, content van Soul Knight en nog veel meer. Dit komt bovenop het balanceren van wijzigingen en bugfixes.

video
play-rounded-fill

Enter the Panchaku (version 1.20.0) patch notes

  • Belangrijke kenmerken
    • Nieuw wapen: Panchaku Twee pannen aan elkaar gebonden door een touwtje, het perfecte doe-het-zelf-wapen om door het eiland te scheuren! Crits op vijanden die tegenover je staan.
    • Nieuwe outfit: Bobby-outfit Een nieuwe outfit geïnspireerd op het ontwerp van de Beheaded uit de trailers van Dead Cells, inclusief vlammend hoofd.
    • Nieuwe crossover-content met Soul Knight: die functies zaten al in de mobiele versie van Dead Cells, we hebben ze zojuist naar pc en consoles gebracht! Wapen: Magic Bow, vuurt 5 langzaam bewegende pijlen af.Outfit: Knight’s Outfit , geïnspireerd op het gelijknamige personage van Soul Knight. Nieuwe kenniskamer in Prisoners’ Quarters om de blauwdrukken te ontgrendelen!
    • Nieuwe Custom Mode Optie: Legendaries Only Verandert alle gevonden wapens in de run in legendarische.
    • Je kunt je huisdieren nu aaien als je in overgangsgebieden bent, door interactie naast ze vast te houden!
    • We hebben de werking van legendarische wapens volledig herwerkt! – De dubbele stat-schaal is verwijderd, maar de kleurloze status behouden. Ze schalen nu alleen op je hoogste stat. Het was meestal overweldigend, nogal contra-intuïtief (je moest statistieken splitsen terwijl je het tegenovergestelde zou moeten doen in niet-legendarische situaties) en niet echt leuk (alleen maar meer schade toevoegen bovenop je schade). – Een unieke legendarische affix toegevoegd aan alle wapens. Een legendarisch wapen heeft altijd zijn legendarische affix bovenop zijn normaal gerolde. Hieronder vind je een lijst van alle wapens en hun respectievelijke legendarische affix.
    • Nieuwe dubbele stapel legendarische affix toegevoegd, die het aantal stapels verdubbelt dat door het wapen wordt toegepast. (Dingen zoals vergif, vuur, enz.)
    • Nieuw Global Shield toegevoegd aan Kill Legendary Affix.
    • Nieuwe Better Secrets Legendary Affix toegevoegd, die de kwaliteit van geheimen in de grond of muren met één laag verbetert.
    • Nieuwe True Evil Legendary Affix toegevoegd, richt driedubbele schade aan maar vergrendelt de rest van de uitrusting zolang het wapen is uitgerust.
    • Nieuwe God Slayer Legendary Affix toegevoegd, verhoogt de crit-multiplier van de laatste treffer van het wapen.
    • Nieuwe Death Root Legendary Affix toegevoegd, waarmee vijanden in de buurt worden geroot bij het doden.
    • Nieuwe Mega Crit Legendary Affix toegevoegd, verhoogt de schade door voltreffers met 75%.
    • Nieuwe Cascading Tomb Legendary Affix toegevoegd, uniek voor de Tombstone, doom-effect kan recursief worden geactiveerd.
    • Nieuwe Rebuild on Kill Legendary Affix toegevoegd, uniek voor de Broken Toothpick, repareert het wapen bij kill.
    • Nieuwe Speed ​​Ball Legendary Affix toegevoegd, vermindert de pauzetijd tussen de aanvallen.
    • Nieuwe Super Slice Legendary Affix toegevoegd, uniek voor Queen’s Rapier, vergroot het bereik van de reality-plakken aanzienlijk.
    • Nieuw vuur toegevoegd aan Hit Legendary Affix, zet geraakte vijanden in vuur en vlam.
    • Nieuwe Double Bullets Legendary Affix toegevoegd, verdubbelt het aantal projectielen dat door het wapen wordt geschoten.
    • Nieuwe Triple Bullets Legendary Affix toegevoegd, verdrievoudigt het aantal projectielen dat door het wapen wordt afgeschoten.
    • Nieuwe Golden Damage Legendary Affix toegevoegd, waarmee de schade van het wapen wordt verbeterd op basis van de huidige goudtelling van de speler.
    • Nieuwe Stun Shield Legendary Affix toegevoegd, verdooft elke vijand die door het schild wordt gepareerd.
    • Nieuwe dubbele snelheid legendarische affix toegevoegd, projectielen die door het wapen worden afgeschoten, gaan twee keer zo snel.
    • Nieuwe Echo Legendary Affix toegevoegd, herhaalt de explosie van een granaat voor de tweede keer.
    • Nieuwe Bigger Explosion Legendary Affix toegevoegd, vergroot de explosieradius van een granaat.
    • Nieuwe Ice Walker Legendary Affix toegevoegd, uniek voor Ice Armor, het gemaakte pantser verloopt nooit.
    • Nieuwe Super Back Damage Legendary Affix toegevoegd, verhoogt de schade aanzienlijk bij het raken van vijanden in de rug.
  • Balans
    • Hardlichtzwaard en pistool: lichte verbetering van de schade aan het zwaard en verbetering van de aanvalssnelheid aan het pistool
    • Hokuto’s Bow: minder vaak procs + schadebonus
    • Repeater Crossbow: voltreffer schade nerf
    • Queen’s Rapier: de uitgestelde slice komt eerder binnen
    • Maw of the Deep: aanvalssnelheidsverbetering
    • Wrecking Ball: eerste en laatste aanval zijn sneller
    • Leghugger: springt nu op een nabijgelegen doelwit voordat de reactiveringsaanval wordt gestart + behoudt zijn groeistatus over meerdere instanties van het object in een run
    • Gilded Yumi: oplaadtijd is iets afgenomen + nu betrouwbaar kritiek op Mama Tick (om consistent te zijn met Impaler)
    • Killing Deck: schadeverbetering bij de eerste 2 aanvallen
    • Handhaak: nu ook voltreffers wanneer de gegooide vijand een andere entiteit raakt
    • Hebzuchtschild: kan nu elke 10 seconden één keer per vijand worden geactiveerd + schadeverbetering
    • Frantic Sword: de multiplier van kritieke punten is nu omgekeerd evenredig met je leven (wanneer op of onder de 50% maximale levensduur)
    • Abyssal Trident: lichte schadeverbetering
    • Shrrapnel Axes: lichte schadeverbetering
    • Pollo Power: vuurt nu nog 1 ei + schadebuffer
    • Rookbom en Grappling Hook: zwaar generfd schalen. Het schaalde exponentieel.
    • Bliksemschicht: voltooit nu één vinkje eerder en beschadigt je 1 vinkje later
    • Spiked Shield: voltreffer schade buff
    • Sonische karabijn: schade nerf
    • Rapier: schade nerf
    • Boy’s Axe: beschadig nerf, kan de extra munitie-affix niet meer rollen en kan niet worden beïnvloed door munitie-mutatie.
    • Hunter’s Grenade: geeft geen statistieken meer
    • Crusher: zijn traagheid is nu minder effectief voor bazen
    • Maw of the Deep: de wortel is nu minder effectief tegen bazen
    • Bladed Tonfas: lichte nerf van de crit-multiplier
    • Aura verscheuren: cooldown begint nu aan het einde van het effect in plaats van te beginnen bij cast
    • Nieuwe Crit-voorwaarde voor de Crowbar: nu ook kritieken op ‘monster’-vijanden (niet-humanoïde, niet-mechanisch). Het behoudt ook nog steeds zijn oude kritieke staat, dit is geen vervanging.
    • Verhoogde schade van de Fire Trails-affixen (projectiel en rennen). Oké, hier komt de extreem lange lijst van elk wapen en hun respectieve legendarische affix.
  • Legendarische items hebben nu hetzelfde bonusniveau als S-tier items
  • De kans op het rollen van de affix Full Life Damage verminderd.
  • Verminderde schade aan de bijl van de jongen.
  • Kogels die door de Knuppel worden gepareerd, zullen nu ook vijanden verdoven.
  • Het slot op de derde en vierde aanval van Wrecking Ball is sterk verminderd.
  • Full Life Damage is geen affix meer met een ster.
  • De schade van elke stapel met weerhaken wordt verminderd naarmate er meer pijlen in de vijand zijn. 1 pijl = 40dmg, 2 pijlen = 74dmg, 3 pijlen = 104dmg, enz.
  • De eerste treffer van Hand Hook verwijderd en de vergrendeling van de laatste aanval aanzienlijk verminderd.
  • Nieuwe Legendary Affix toegevoegd, exclusief voor Serenade: Durability Up, het zwaarddier verloopt nooit. Houd er rekening mee dat de enige vertalingen van deze affix voorlopig in het Frans of Engels zijn.
  • Vergulde Yumi-bewerking.
    • Het aantal munitie is teruggebracht tot 2.
    • Heeft nu een 2-hit combo, die de tweede pijl sneller schiet.
    • Wordt nu beschouwd als een zwaar wapen.
    • De algehele wapensnelheid verhoogd.
    • Verhoogde de basisschade, verminderde de crit-multiplier.
    • Schade wordt niet langer verdeeld tussen geraakte vijanden.
    • Pijlen doorboren nu alle vijanden.
    • Bazen worden meer bij de pijl gesleept.
    • De snelheid van de pijl verlaagd.
    • Niet langer verdoofd in een AoE bij treffer.
  • De ontgrendelvereiste van Random Melee Weapon verlaagd naar 2 ontgrendelde items.
  • Counter Attack Buff-affix is ​​nu van toepassing op elke vijand in plaats van alleen op de gepareerde, en kan alleen worden geactiveerd door aanvallen van spelers.
  • Talisman DoT-affixen worden nu geschaald op basis van het hoogste niveau, in plaats van het niveaugemiddelde.
  • Gold Gorgers kunnen de speler nu niet aanvallen of teleporteren als ze de speler niet minstens één keer hebben gezien.
  • Niveauontwerp
    • Als de speler in Prisoners’ Quarters de Spider Rune maar niet de Vine Rune heeft, gebruikt de doorgang naar de Riooldeur nu een specifieke kamer. Ja, dit is een heel specifieke wijziging, vraag er niet naar.
    • Teleportatiemonolieten toegevoegd voor de uitgangen die naar het vergeten graf leiden.
    • Een uitgang naar Clock Tower in Graveyard toegevoegd, voor gevallen waarin de speler anders een softlock zou krijgen.
    • In Ramparts, voorkomen dat de uitgang die naar Conjunctivius leidt, achter een Breakable Ground werd afgesloten.
  • Afbeeldingen en gebruikersinterface
    • De gebruikersinterface voor outfitselectie herwerkt. Het is nu een raster met de pictogrammen van alle ontgrendelde outfits, evenals een in-game preview.
    • De pictogrammen van wapens op de HUD vervagen nu als de besturing is vergrendeld.
    • Vaste optietekst die uit het frame komt wanneer deze wordt geopend in het hoofdmenu.
  • Kwaliteit van leven
    • De verschillende snelheidsbonusfeedbacks uniform gemaakt.
    • Dubbeltik invoeroptie voor Dive Attack betrouwbaarder en consistenter gemaakt.
  • Bugreparaties
    • Corrosieve wolk opgelost die de toevoeging Bleed Propagation niet activeerde.
    • Vaste serenade verliest soms zijn voorvoegsels bij gebruik.
    • Vaste explosieve vaten worden niet goed bijgewerkt als ze niet op het scherm worden weergegeven.
    • Zwaartekracht uitgeschakeld bij het oppakken van een scroll, om een ​​softlock te voorkomen wanneer je van het scherm valt.
    • Pictogrammen met een opgeloste laag worden niet correct weergegeven op kleurloze items.
    • De overlappende bank-pop-up en de 1BC-pop-up opgelost.
    • Corrosive Cloud geeft nu correct zijn synergie met Bleed weer.
    • De kers op de taart-bommen gerepareerd die de speler geen schade toebrachten.
    • De ontbrekende overgang van de wereldkaart van Distillery -> Lighthouse toegevoegd.
    • Vaste Conjunctivius die soms projectielen afschiet tijdens de doodsanimatie.
    • Verholpen dat de jagersgranaat niet terugkwam wanneer hij van een klif werd gegooid, of wanneer een tot elite bekeerde vijand van een klif viel.
    • Een crash verholpen bij het oppakken van een amulet met de Homunculus Rune in de dagelijkse uitdaging.
    • Verholpen dat Mushroom Boi vast kwam te zitten in de animatie van het dashboard na het activeren van de explosie.
    • Mêlee-aanval van muiters opgelost zonder aanvalswaarschuwing.
    • Vaste onzichtbaarheid die het hoofd of de sjaal van de speler niet beïnvloedt.
    • Gefixeerde gepantserde garnalen die bewegen terwijl ze bevroren waren.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de speler buiten het scherm vast kwam te zitten in bepaalde specifieke situaties.
    • Vaste huisdieren die soms zonder duidelijke reden stierven.
    • Verholpen dat de Leghugger niet terug naar de speler teleporteerde als hij te ver weg was.
    • Vaste vernieuwing van minimap die een deel van de kaarten verbergt die zijn onthuld door Explorer’s Instinct.
    • Vaste scrolls op de minimap die hun Stat-pictogram niet weergeven bij het activeren van Explorer’s Instincts.
    • Vaste mutaties die steeds hoger gaan op de HUD elke keer dat de speler de optie “plaats rugzak naast wapens” verandert.
    • Vaste koningin liep soms vast in de fase ‘Reality Slices’.
    • Sommige krachten en effecten opgelost die niet goed werkten nadat ze door een ZDoor waren gegaan, evenals hun visuele verdwijning:
      • – De sprite van Ice Armor.
      • – Cell Bonus FX.
      • – Verscheurende Aura FX.
      • – Wings of the Crow FX.
    • Elite Gold Gorgers gerepareerd die Elite Skills gebruikten wanneer ze werden getransformeerd door de Hunter’s Grenade.
    • De manier waarop de schadeschaal van DoT Effects werd berekend opgelost, waardoor sommige minder schade aanrichtten dan bedoeld.
    • Vaste DPS-weergave op wapens die niet goed werken met schadevermenigvuldigers.
    • Vaste DPS-weergave voor de Bone.