De onthulling van King K. Rool als een nieuwe speelbare vechter in Super Smash Bros. Ultimate was zonder twijfel het meest verrassende ding dat uit Nintendo’s Super Smash Bros. Ultimate Direct kwam.
Er zijn echter nu wat tekenen van spijt opgedoken ten aanzien van de “enigszins onzin-naam”. Donkey Kong Country-ontwerper Gregg Mayles van Rare had het volgende te zeggen over het permanente label dat is gekoppeld aan de dreigende antagonist op Twitter;
Never expected old K.Rool to make it out of DKC, let alone turn up in#SmashBros nearly 25 years later. Maybe I should have spent a bit more than 5 minutes coming up with his slightly rubbish name. https://t.co/X5PZpR54c2
— Gregg Mayles (@Ghoulyboy) August 8, 2018
Het benoemen van Donkey’s aartsvijand
Werkelijk? Zijn naam hebben we helemaal nooit raar of erg gevonden. Hoe zou hij anders genoemd zijn geweest? Nou, we hoeven niet te speculeren, Gregg liet ons het ook zien;
Never expected this tweet https://t.co/3IpVWMAcDU about #KingKRool in #SmashBros to be so popular. As a moderately interesting bonus follow up, an early naming sheet shows K. Rool was going to be 'Kommander' and #DKC was going to be called 'Monkey Mayhem' pic.twitter.com/SvwnOxXN2S
— Gregg Mayles (@Ghoulyboy) August 10, 2018
Nou, wij geven de voorkeur aan de King boven de Kommander, dat klinkt zo Duits en dat lijkt gewoon niet te passen. Hoewel het zeker leuke grapjes had kunnen maken. En Rare kennende was dat dan ook wel gebeurd. Herr Kommander K. Rool is ok, maar King K Rool is, als je het snel zegt, gewoon King Cruel en dat vinden wij geweldig.