Slechts een paar weken geleden stapte de Nintendo Switch in de VR-arena met zijn Labo VR-kit. Doug Bowser van Nintendo of America vertelde enig inzicht in hoe het tot stand kwam.
Nintendo Labo VR
Het valt niet te ontkennen dat de Labo VR-kit heel uniek is in vergelijking met zijn concurrenten. Het is gemaakt van karton, dus het is iets goedkoper en kan gemakkelijk worden aangepast. Het heeft geen hoofdband, dus het is moeilijker om het lang te spelen, maar dat maakt het ook gemakkelijker om een pass rond te maken.
Volgens Doug Bowser zijn al deze ontwerpeigenschappen mogelijk opzettelijke keuzes van Nintendo geweest om een fantasierijke en creatieve spelomgeving aan te moedigen die gemakkelijk kan worden gedeeld met familie en vrienden.
Nintendo Labo is inherently designed to encourage imagination and creativity in people of all ages by blending real-world and virtual experiences.
This new kit takes that concept a step further by layering in virtual reality to bring the Toy-Con creations to life and encourage family-friendly, pass-and-play experiences.
Hoewel Labo VR’s lanceringsdatum van 12 april nog een klein eindje weg is, lijkt de ontvangst van de kit over het algemeen positief. De visie van het product zoals uitgelegd door Bowser klinkt goed op papier, maar alleen de tijd zal leren of deze nieuwste gok van Nintendo’s zal slagen in haar doel.
Wat zijn je persoonlijke gedachten over de Nintendo Labo VR-kit?