Je hebt misschien gemerkt dat er een update van dag één beschikbaar was als je Mario + Rabbids Sparks of Hope begon te spelen. De patch-opmerkingen zijn vrijgegeven door Ubisoft.
De update is belangrijk omdat deze een groot aantal fixes bevat. Strijd, verkenning en andere aspecten zijn verbeterd.
Dag 1 update patch notes
Hier volgen de volledige patch-opmerkingen voor de Mario + Rabbids Sparks of Hope day one-update:
- OPLOSSINGEN VOOR VERKENNINGSBUGS
- veel framerate-problemen opgelost.
- Helden konden niet langer vast komen te zitten in een muur in de tunnel onder Woodrows huis.
- Er is een bug opgelost waardoor het spel aan het einde van de puzzel in de zijmissie “The Riddle of Barrendale Mesa” zacht kon worden vergrendeld.
- Er is een probleem opgelost waarbij je, na het voltooien van de nevenmissie ‘The Riddle of Barrendale Mesa’, mogelijk niet wordt beloond en de missie niet uit je missierecord verdwijnt.
- Een probleem opgelost waarbij de L-vormige verbinding van de derde ronde puzzel op Barrendale Mesa soms verdween.
- NPC’s die niet altijd stopten met bewegen als de helden naderden, zijn opgelost.
- Een probleem opgelost waarbij helden de Everbloom-boom in Terra Flora buiten zijn grenzen bij de eerste Rabbid-pijp konden betreden.
- De teleportatievlag dicht bij een boom en enkele rotsen naast de vulkaaningang op Terra Flora zijn gerepareerd om te voorkomen dat helden daar vast komen te zitten.
- Een bug op Terra Flora opgelost waarbij helden vast konden komen te zitten en een grens konden overschrijden in de buurt van een Darkmess-plas.
- In de Sunrise Temple op Beacon Beach is een probleem opgelost waarbij helden vast kunnen komen te zitten in de buurt van een Echo Memory.
- De gepantserde Goomba op Beacon Beach ontbrak als je de ontmoeting verloor en het gebied verliet om later verder te verkennen. Dit probleem is verholpen.
- Een probleem opgelost waarbij de starbits extreem langzaam spawnen na het aanraken van de teleportatievlag op Pristine Peaks na het winnen van het gevecht ‘Icy Breath of Winter’.
- Een probleem opgelost waarbij je na het verlaten van de tweede grot op Pristine Peaks constant Rabbids hoorde lachen in de SFX.
- De stomme vis-respawnsnelheid voor de Victor-uitdaging op Beacon Beach is opgelost.
- Bestrijd bugfixes
- Een probleem waarbij Rabbid Luigi’s verbeterde techniek alleen zwakte toebracht aan fysieke schade, in tegenstelling tot alle schade, is opgelost.
- Het spel liep soms vast als Rabbid Peach’s Healing Jump een NPC-bondgenoot genas.
- Een probleem opgelost waarbij het spel soms vastliep als Rabbid Peach’s helende sprong op een trampoline plaatsvond.
- Een bug opgelost waarbij de Bob-omb op het gebouw in het Beacon Beach-gevecht met ‘Explosieve Situatie’ soms binnen het dak van het gebouw spawnde.
- Er is besloten dat als twee goomba’s op elkaar drukken wanneer ze een Rabbid-pijp binnenkomen of verlaten, ze zacht kunnen worden vergrendeld.
- Een bug opgelost waarbij, ondanks het feit dat het verslaan van talloze vijanden hen zou schaden, de rode en gele spike-markering niet altijd op de juiste manier werd weergegeven.
- Een probleem opgelost waarbij de grote Goomba uit “A Truly Ginormous Goomba” niet genoeg schade aanrichtte op Beacon Beach.
- Een bug opgelost waarbij spelers, na analyse van Midnite met Beep-0 in de “Midnite Library”-gevechten op Pristine Peaks, een foutmelding en een crash kregen.
- Een probleem opgelost waarbij een Lone Wolf langer geluid maakte dan de bedoeling was als hij werd geraakt door een Fire-supereffect en het overleefde.
- De game zou crashen als je de Spark Screech in de buurt van de Darkmess-eieren activeerde tijdens het “Hide n’Squeak”-missiegevecht.
- Het “A Blast Through The Bedrock”-gevecht op Palette Prime had een bug waarbij het spel soms crashte wanneer Bedrock sprong nadat de Heroes haar hadden aangevallen.
- Een probleem opgelost waarbij Bedrock soms de T-Pose betrad na een sprong in het Palette Prime-gevecht ‘A Blast Through The Bedrock’.
- Een probleem opgelost waarbij Darkmess Eyes soms kon spawnen tijdens het “One Angry Wiggler”-gevecht op Terra Flora buiten het bereik van veel helden.
- De mogelijkheid voor een held om op een ketel te stranden tijdens het ‘Spout Forth’-gevecht is opgelost.
- Een bug verholpen die mogelijk tot een gamecrash had geleid tijdens het kapotslaan van vaten in het Terra Flora-gevecht ‘Foul Attraction’.
- Een bug opgelost waarbij, als je een bol uit de ketel uit bindingen gooide zonder hem te laten ontploffen, het gevecht tijdens Terra Flora’s “Quest For Courage”-queeste zacht zou worden vergrendeld.
- Een probleem opgelost waarbij de schade die werd aangericht door elektrische vallen in het gevecht ‘A Foul Windmill Blows’ op Barrendale Mesa onjuist werd weergegeven.
- Het “The Desert Riptides”-gevecht op Barrendale Mesa heeft een bug opgelost waarbij een Riptide vast kan komen te zitten in een muur als het daar wordt voortgestuwd door een Gust-effect.
- Het probleem waarbij een tegenstander helden achtervolgt om wraak te nemen nadat hij is aangevallen, is opgelost.
- Een probleem opgelost waarbij helden op een platform konden stranden tijdens de ontmoeting met ‘Magikoopa Mayhem’ op Barrendale Mesa.
- Een probleem opgelost waarbij de techniek van een Magnafowl zou blijven werken, zelfs als een van Bowsers opgeroepen Mecha Koopa’s explodeerde terwijl deze erop werd gebruikt.
- Tijdens het laatste gevecht werden verschillende problemen opgelost.
- Een bug opgelost waardoor het spel zou kunnen crashen als een loop in het “King of Darkmess”-gevecht kapot was.
- Een bug opgelost waarbij de beurt van de tegenstander van het “Deep, Dark Secret”-gevecht ervoor kan zorgen dat het spel zacht wordt vergrendeld.
- VOORKOMENDE BUGS-OPLOSSINGEN
- een bug verholpen waardoor het spel soms crashte bij het betreden van de kaart na een gevecht.
- een aantal problemen verholpen die mogelijk tot gamecrashes hadden geleid.
- Er is een probleem opgelost waarbij de game soms crashte door op de startknop te drukken op een laadscherm.
- De stemmen gaan soms niet langer door naar de volgende film en overlappen deze als je op A drukt om een film over te slaan.
- Verschillende problemen met het gelijktijdig indrukken van veel knoppen zijn opgelost.
- REACTIE VAN DE GEBRUIKER
- Het probleem van de Proloog-zoekreeks met Rabbid Mario’s “I’m back!” afgesneden worden en “ik ben” worden is opgelost.
- Het probleem met de tekstweergave van Spaanssprekende gamers is opgelost.
- VFX tijdens de “A Foul Windmill Blows”-gevechten speelden niet goed vanwege een bug die was opgelost.
- Een probleem opgelost waarbij Spark-stemmen afwezig waren in de laatste sectie van de proloog.
- SFX voor de Red Coin Challenge op Beacon Beach had een probleem met onvoldoende egalisatie, dat is verholpen.
- SFX die ontbrak toen de Heroes ladders gebruikte, is gerepareerd.
- SFX ontbraken toen een Squashette werd aangeroepen, wat verholpen was.
- een probleem verholpen waarbij delen van de filmscènes van Beacon Beach ontbraken.
- Op Barrendale Mesa is een probleem opgelost waarbij de achtergrondmuziek te luid was tijdens verkenning en gevechten.
- Verschillende NPC Rabbid-stemmen die ontbraken op Terra Flora, Barrendale Mesa en Palette Prime zijn verholpen.
- Er was een bug waardoor audio niet kon worden afgespeeld in het Echo Memory-menu.