Minecraft Dungeons – versie 1.17.0.0 patch notes

Minecraft Dungeons – versie 1.17.0.0 patch notes

De nieuwste Minecraft Dungeons-update is vandaag live gegaan en geeft spelers toegang tot versie 1.17.0.0. Een van de meest opvallende veranderingen is dat Weekly Towers zijn bijgewerkt met nieuwe schatten, verbeterde vloerinstellingen en bepaalde moeilijkheden (en monsters) van DLC-missies. Er is ook veel balans en bugfixes.

Versie 1.17.0.0 patch-notes

Torenrotatie elke week:

De toren begon op 20 november 2022 regelmatiger te draaien dan ooit tevoren. Vanaf deze dag bevatten wekelijkse torens nieuwe schatten, bijgewerkte vloerconfiguraties en bepaalde uitdagingen (en monsters) van DLC-missies! Als beloning voor het spelen van de toren kun je speciale items verdienen met eerdere seizoensevenementen.

Bekijk het bericht op minecraft.net voor meer informatie!

  • Balancing:
    • Toversmid
      • We hebben de prijzen van Enchantsmith verlaagd en geschaald om ze aantrekkelijker te maken, en we hebben zowel de constante snelheid van gouddruppels uit Ancient Hunt-kisten als de eindprijs verhoogd om een ​​meer opgeblazen goudeconomie te creëren.< /li>
    • Koopman Enchantsmith
      • Van 100 tot 20 als basislading (artikelniveau 1)
      • Prijsverhoging bij elke herhaling van 5% naar 10%
      • Power scaler voor items van 1 tot 0,65
      • Maximale herrolprijs tussen 250 en 100
    • Jachten uit het verleden
      • Gouden kist Min. goud 2 > 4 Max. goud 5 > 6 Zeldzame gouden kist Min. goud 4 > 8 Max. goud 7 > 10 wapens
      • Na de laatste balanceringspatch werden verschillende unieke variaties van wapens in lijn gebracht met hun niet-unieke tegenhangers, waaronder:
      • Gratie van de Zon (MCD-7460)
      • Kruisboog Zwaaiend Krijsend (MCD-7512)
      • Knuppel voor botten (MCD-7509)
    • Spitsspons
      • De schade van Sponge Striker wordt nu passend geschaald met moeilijkheidsgraad (MCD-5935)
      • Sponge Striker brengt nu schade toe als een klieving aan de laatste boog van een aanvalscombinatie, in plaats van alleen aan de eerste gerichte tegenstander.
    • Betovering van de zwaartekracht
      • Zwaartekracht beïnvloedt spelers nu 1 seconde in plaats van 4 seconden.
      • Ranged strikes met de Gravity-betovering activeren nu de Gravity FX op de juiste plaats, waardoor het gemakkelijker wordt om te identificeren wat er wordt beïnvloed en waar het vandaan komt.
  • Stabiliteit / Prestaties
    • Een crash die kon optreden tijdens een bezoek aan de Powersmith en het snel opstijgen naar het volgende torenniveau is verholpen.
    • Een zachte vergrendeling verholpen die kon optreden nadat je doodging in de toren en een torenrun opnieuw startte.
    • Bij het openen van een instellingen-submenu terwijl andere spelers naar het volgende niveau gaan, wordt het spel niet langer zacht vergrendeld op het vloerbeloningsscherm.
    • Mogelijke crash in de toren verholpen door te vereisen dat alle spelers in het spel werden geladen voordat ze naar het volgende niveau konden gaan.
  • Gameplay
    • Probleem opgelost waarbij de energieniveaus van klanten af ​​en toe onnauwkeurig werden gelezen, wat resulteerde in producten met een laag niveau in winkels van verkopers (MCD-5449)
    • Dit is nog steeds ongebruikelijk als een nieuwe handelaar net is gered tijdens de vorige zoektocht.
    • Als er al een betovering op een item bestaat, kan Enchantsmith deze nu vervangen door een stapelbare betovering (MCD-7465)
    • Als je online multiplayer speelt, vallen vallende blokken niet meer voor iemand anders dan de host.
    • Probleem opgelost waarbij het geselecteerde torenniveau tijdens het gamen afweek van de daadwerkelijke moeilijkheidsgraad. Spelers kunnen nu via de deur naar de volgende torenverdieping gaan als een andere speler vastzit in het ijs.
    • Een bug op de torenvloer verholpen die ervoor zorgde dat Shulkers niet konden respawnen en vooruit konden komen.
    • Het kamp mist nu achtergrondmuziek.
    • Inactieve geluidseffecten van Baby Pig worden niet langer gebruikt door het Endermite-huisdier.
  • Uitrusting
    • Betoveringen op spatschade worden niet langer toegepast door de exploderende kruisboog en zijn variaties (MCD-7458)
    • De beschrijving van de verhulde schedel heeft niet langer voorrang op de beschrijving van het Ghost Kindler-item (MCD-7517)
    • Op het cosmeticascherm heb ik ontbrekende beschrijvingen toegevoegd voor Gift Wrap en Baby Moobloom (MCD-7462)
    • Bevriezing van de Bonehead Hammer-deeltjeseffecten op het inventarisscherm in missies voor meerdere spelers opgelost
    • Het voltooien van de minibaas aan het einde van Treetop Tangle komt nu in aanmerking als het voltooien van een “baas” voor Apocalypse Plus-criteria.
    • Windswept Peaks heeft nu een semi-transparant decor als je het op de Nintendo Switch speelt.
    • Bij het herstellen van de standaardinstellingen wordt de optie Schermlezer nu correct gereset.
  • Lokalisatie
    • In verschillende talen is de vertaling van de prompt ‘bevrijdende dorpelingen’ gecorrigeerd (MCD-7322)
    • In alle ondersteunde talen is ontbrekende vertaalde tekst voor de beloningstijdstip van de torenverdieping toegevoegd.
    • De onjuiste context van de vertaling “Gift Wrapping” in het Pools is gecorrigeerd.
    • De prompt ‘opgehaald’ item werd niet volledig weergegeven in het Koreaans. De “Reizen”-prompt van de End Portal is niet in alle ondersteunde talen vertaald.
  • De gebruikersinterface
    • Onjuiste itemvergelijkingsstatistieken op het torenbeloningsscherm opgelost
    • Behalve speler 1 heeft niemand anders toegang tot de Adventure Hub vanuit het taakselectiescherm.
    • Bij het verplaatsen van objecten springt het gekozen item in de opbergkist terug naar de oorspronkelijke sleuf (MCD-7449)
    • Na opnieuw te hebben gerold met de Enchantsmith springt de cursor niet meer naar het eerste slot met betoveringen.
    • Nadat je een Adventure Hub-prijs hebt gewonnen, springt de aanwijzer nu terug naar het eerste vak op het huidige scherm.
    • Een probleem met scrollen opgelost in de opbergkist waardoor dingen niet op het scherm konden verschijnen.
    • In het menu Skin wijzigen bewoog de cursor niet langer op de juiste manier tijdens het gebruik van de pijltoetsen op het toetsenbord.
    • De timer voor het wissen van de torenvloer bleef op het scherm staan ​​na het betreden van de inventaris, waardoor muisacties niet konden worden geregistreerd.
    • Als je Willekeurige missie kiest in een online multiplayer-sessie, wordt de naam van de missie niet meer weergegeven in de stem-pop-up.
    • Terwijl de toren is gekozen, wordt de pop-up Nieuwe missies niet meer weergegeven op het kaartscherm.
    • Als de taal is ingesteld op Pools, past de seizoenrangprompt in het hoofdmenu nu goed.
    • Nadat de vlag van een raid-captain was ingenomen, was de variabele ‘Threat Verhoogd’ op de HUD verkeerd uitgelijnd (MCD-7475)
    • Op de HUD en in Instellingen wordt nu op gepaste wijze verwezen naar “Linker-stick” en “Rechter-stick”.
    • Foutieve aanwijzingen voor navigatieknoppen verholpen die verschenen na het invoeren van de inventaris.
    • In verschillende talen pasten de navigatieknopinstructies op het Storage Chest-scherm niet binnen de schermranden.
  • Bekende problemen:
    • Als een klant een Ancient Hunt probeert te starten tijdens multiplayer en een van de andere spelers weigert of de stemtimer verloopt, gaan de opgeofferde dingen definitief verloren.
    • Spelers kunnen geen dingen uit de opslagkist verwijderen nadat ze geprobeerd hebben er nieuwe dingen aan toe te voegen nadat deze vol is.
    • Als je het spel opnieuw start of terugkeert naar het kamp, ​​kun je weer goederen uit de opslagkist pakken.