Minecraft The Wild Update (versie 1.19.1) patch notes

Minecraft The Wild Update (versie 1.19.1) patch notes

De Wild Update, de nieuwste 1.19.1-patch van Minecraft, is nu beschikbaar. Het biedt een hele reeks nieuwe functies, oplossingen en verbeteringen.

Versie 1.19.1

Hier volgen de officiële patch-opmerkingen voor Minecraft The Wild Update – of versie 1.19.1:

  • Nieuwe functies:
    • Diep donker
      • Een van Minecraft’s meest angstaanjagende biomen is mogelijk diep in de Overworld te vinden. Deze plaats staat vol met sculk-blokken, oude constructies, schatkisten en één, één, eenzame menigte. Het ligt begraven onder de grond, vooral op de bodem van heuvelachtig terrein. Om door het diepe zwart te reizen, moet je kruipen, Silk Touch gebruiken en vooral de bewaker niet wakker maken!
    • Bewaker
      • De bewaker is het enige monster dat in de diepe duisternis spawnt. De bewaker komt alleen tevoorschijn als zijn slaap wordt verstoord, dus gewaagde ontdekkingsreizigers moeten voorzichtig bewegen. Snelle bewegingen riskeren het activeren van een sculk-sensor, die een sculk-krijser activeert. Als je het toevallig hoort doordringen door de stiltesluier van het diepe zwart, is het tijd om te vluchten. Ook al kan de bewaker niet zien, dit vertraagt ​​hem niet, maar werkt eerder in zijn voordeel. De bewaker kan indringers detecteren en trillingen gebruiken om hun precieze positie te bepalen.
    • Blokken van Sculk
      • In het diepzwart zijn er vijf verschillende soorten sculk-blokken te ontdekken. Je moet onopvallend blijven en Silk Touch gebruiken als je ze wilt minen. Door zijn omgevingslicht is het sculkblok een uitstekend sierblok. De sculk-sensor is een Redstone-blok dat trillingen detecteert, dus loop voorzichtig of demp je voetstappen met een wollen blok. De sculk-katalysator verdeelt sculk eromheen en sculk-aders vormen zich rond sculk-plekken die daaruit voortkomen. Ten slotte is de sculk-krijser misschien wel de meest dodelijke blokkade van allemaal, want als je niet voorzichtig bent, zal hij de bewaker bellen!
    • Echoscherven en herstelkompas
      • Het herstelkompas is het antwoord om terug te keren naar de laatste plek waar je stierf. Plunder schatten in oude steden om echoscherven te krijgen en bouw je eigen!
    • Bioom van mangrovemoeras
      • De nieuwe mangrovemoerassen bestaan ​​uit torenhoge bomen, uitgestrekte wortels, kleine jonge boompjes en modderige grond. Dit nieuwe moeras, gevonden op plaatsen met hoge temperaturen en vochtigheid, voegt ook mangrovebomen en modderblokken toe, waardoor een verscheidenheid aan nieuwe materialen wordt gebruikt om gebouwen te ontwerpen die zijn geïnspireerd op de schoonheid van de Bovenwereld!
    • Hout van mangrovebomen
      • Van de stammen van mangrovebomen kunnen planken, treden, knopen, platen, hekken, deuren, borden en drukplaten worden gemaakt, waardoor een gloednieuw soort houtblok wordt geïntroduceerd om mee te bouwen. Je kunt ook knutselen maken van mangroveboombladeren, wortels en jonge jonge boompjes die bekend staan ​​als propagules!
    • Moddermuren
      • Modder kan overal in mangrovemoerassen worden gevonden en wordt gecombineerd met tarwe om opeengepakte modder te maken! Het kan worden gebruikt om een ​​verscheidenheid aan modderstenen blokken te maken, zoals trappen, platen en muren. Dit blok is ook hernieuwbaar door een waterfles op aarde te plaatsen, dus je hoeft je geen zorgen te maken dat de modder opraakt. Door modder op een blok te plaatsen met een puntige druipsteen eronder, zal het modderblok geleidelijk in klei veranderen!
    • Kikkervisjes en kikkers
      • Kikkers consumeren slijm, ademen op het land en in het water en leggen eieren die bekend staan ​​als kikkerdril. De eieren zullen uitkomen in kikkervisjes, waardoor dit de eerste menigte is die niet uit een kleinere versie van zichzelf is gemaakt! Er zijn drie varianten te vinden – gematigde kikkers, warme kikkers en koude kikkers – dus als je ze alle drie wilt kopen, moet je door de Bovenwereld reizen!
    • Blokken van Froglight
      • Deze gloeiende blokken zijn er in drie varianten, gebaseerd op de soort kikker die ze maakt. Als je okerkleurige, groene of iriserende kikkerlichten op je fundering wilt, moet je uitvinden hoe je een kikker een heel klein magmablokje voert!
    • Allay
      • De Minecraft Live 2021 Mob Vote-winnaar is gearriveerd in Minecraft! Je zult dit monster niet meer kunnen missen als je het eenmaal ontdekt hebt, vanwege zijn oogverblindende blauwe glans. Geef het een object en het zal zoeken naar overeenkomende dingen in de wereld. Het houdt van muziek en zal goederen laten vallen als het een notitieblok in de buurt opmerkt. De allay spawnt in buitenposten van plunderaars en beboste huizen en wacht op je vrijlating!
    • De boot in de kist
      • Met de Wild Update kun je een boot maken met een kist erop, wat handig is omdat er zoveel nieuwe blokken zijn om mee terug te nemen van je nieuwe reizen!
    • Hoorn van een geit
      • Gedropt door geiten die tegen harde blokken rammen en een verscheidenheid aan geluiden kunnen produceren! Kun jij alle acht varianten vinden?
    • Gloednieuwe muziek
      • Nieuwe muziek van Lena Raine en Samuel Berg is toegevoegd.
    • Vijfde muziekschijf
      • In tegenstelling tot andere schijven, kan deze alleen worden geproduceerd door negen schijfonderdelen te combineren.
      • Deze schijfjes zijn ongebruikelijk in oude stadskisten.
    • Spelers op mobiele apparaten:
      • Om de nieuwe muziek te horen, moet je eerst het bijgewerkte Minecraft Original Music Pack downloaden, dat gratis verkrijgbaar is via Marketplace.
      • Mobiele aanraakbedieningen zijn bijgewerkt
      • Het esthetische ontwerp van de joystick met aanraakbediening is bijgewerkt.
      • Spelers kunnen nu onbeperkt springen terwijl ze de springknop ingedrukt houden (MCPE-117045)
    • Nieuwe prestaties
      • Het verspreidt zich – Dood een horde in de buurt van een katalysator.
      • Laat een Allay met onze gecombineerde krachten een cake op een notitieblok vallen! – Je moet alle drie de kikkerlichten in je inventaris hebben.
      • Sneak 100 – Een Sculk-sensor besluipen zonder deze te activeren.
    • Vanille-equivalentie:
      • Mobs
        • Een probleem opgelost waardoor baby-lama’s boven hun hoofd uit spuwden (MCPE-144948)
        • Identiek aan de linkerbenen van de spin (MCPE-152927)
    • Artikelen
      • De texturen van bootitempictogrammen zijn bijgewerkt om compatibel te zijn met Java Edition (MCPE-153353) Blocks
      • Hekken en muren zijn niet langer gekoppeld aan bellen en brouwtribunes (MCPE-152757)
      • Een probleem opgelost waarbij de armen van de brouwkraam de grond niet raakten (MCPE-152932)
      • De basis-UV’s van de Brewing Stand zijn verplaatst en de basisstructuur is gewijzigd.
      • De rotatie van de armen van de brouwstandaard is gecorrigeerd.
      • Verbeterde overgang tussen de zijtextuur van het eindportaalframe en de eindsteentextuur (MCPE-152930)
      • Ongebruikte pixels in de End Rod-textuur zijn verwijderd (MCPE-152929)
      • De zijtextuur van het Mycelium is bijgewerkt om overeen te komen met andere op vuil gebaseerde texturen (MCPE-152928)
      • Vaste lichtblokken die van binnenuit kunnen worden vernietigd als ze onder water zijn (MCPE-148393)
    • Handelaar in beweging
      • De Wandering Trader kan geen deuren meer openen of sluiten (MCPE-113452)
      • De Wandering Trader beweegt nu willekeurig rond (MCPE-45756)
      • The Wandering Trader komt nu overeen met de drinkgeluiden van Java Edition (MCPE-47057)
      • The Wandering Trader heeft nu verdwijnen/verschijnen geluidseffecten bij het verkrijgen/verliezen van onzichtbaarheid
      • De zwervende handelaar kan nu worden genoemd met een naamplaatje (dit zal niet voorkomen dat hij verdwijnt)
    • Shulkers
      • Shulkers zijn nu immuun voor vuur (MCPE-33236)
      • Shulkers blijven nu rechtop in voertuigen (MCPE-115269)
      • Shulkers falen niet langer om te spawnen wanneer er een andere Shulker is op de relatieve negatieve y- en x-as
  • Toeschouwersmodus (experimenteel):
    • Onze eerste implementatie van de toeschouwermodus zal niet alle functies bevatten die beschikbaar zijn in de Java-editie (zoals “menigteweergave”, snelheidsregeling, enz.), we hebben ervoor gekozen om ons te concentreren op de delen van de toeschouwermodus waarvan we hopen dat die zullen zijn meest nuttig. We horen graag over bugs die je hebt gevonden met de functies die momenteel zijn inbegrepen, en je kunt deze nu rapporteren op bugs.mojang.com als ze nog niet zijn gemeld. Eventuele extra pariteitsonderbrekingen, functieverzoeken of suggesties voor wat er vervolgens moet worden toegevoegd, moeten worden gedaan via feedback.minecraft.net.
  • Wat is er momenteel binnen het bereik
    • In- en uitschakelen
      • Spelers kunnen van en naar Spectator schakelen via het menu Instellingen en de opdracht ‘/gamemode spectator’, als cheats zijn ingeschakeld. Spelersvoorraad, gezondheid, vastgehouden items enz. blijven ongewijzigd wanneer je naar de toeschouwermodus schakelt en er weer uit
    • Beweging
      • Toeschouwers vliegen altijd en kunnen niet aan de grond worden gezet (voor deze versie zullen we geen bewegingspariteit proberen met de Java-editie, maar we kunnen later meer doen op dit gebied)
    • Wereldinteracties
      • Toeschouwers passeren solide blokken en entiteiten zonder enige botsingen
      • Toeschouwers kunnen door vaste objecten heen kijken
      • Toeschouwers worden niet beïnvloed door in-game blokken, mobs, items, portals of effecten en kunnen geen schade oplopen
      • Portalen zijn momenteel van invloed op toeschouwers, maar dit is een bug die we in de toekomst willen oplossen. Toeschouwers kunnen geen items gebruiken of interactie hebben met blokken of mobs (ze kunnen bijvoorbeeld niet aanvallen, voeden, mounten of ruilen met mobs)</li >
      • Toeschouwers kunnen hun inventaris niet openen of interactie hebben met blok-UI’s zoals kisten (dit is nog niet in overeenstemming met Java)
      • Momenteel laten toeschouwers die sterven hun inventaris vallen, dit is een bekend probleem dat we willen aanpakken Gebruikersinterface
      • Toeschouwers hebben een verminderde HUD die het vizier, hotbar, XP, gezondheid, honger of bepantsering niet laat zien
    • Zichtbaarheid en weergave
      • Toeschouwers kunnen niet worden gezien door mobs of andere spelers, behalve andere toeschouwers
      • Toeschouwers verschijnen als een transparant zwevend hoofd (voor degenen die ze kunnen zien). Het lichaam, armen, benen, harnassen en vastgehouden items worden niet weergegeven.
      • Momenteel werkt de transparantie niet correct voor alle huidselectietypes, dit is een bekend probleem
      • Bij het spelen in de eerste persoon zien toeschouwers hun arm of vastgehouden item niet
    • Technisch
      • Toeschouwers genereren chunks zoals normaal (Dit is nog niet in overeenstemming met Java)
      • Toeschouwers zorgen er niet voor dat mobs spawnen
    • Bugfixes voor toeschouwers:
      • Aangepaste invoertoewijzing voor toeschouwermodus toegevoegd Toeschouwers kunnen nu niet aanvallen Toeschouwers kunnen nu niet bouwen Toeschouwers kunnen nu geen items laten vallen
      • Toeschouwers kunnen nu geen voorwerpen gebruiken
      • Toeschouwers kunnen nu geen inventaris openen
      • Toeschouwers kunnen nu niet communiceren met de wereld via invoer Toeschouwers kunnen nu niet communiceren met kisten of andere gebruikersinterfaces
      • Toeschouwers vliegen niet langer langzaam wanneer ze de toeschouwermodus openen vanaf de grond Spelers gaan noclip in en vliegen wanneer ze de toeschouwermodus inschakelen
      • Spelers stoppen met rijden, gebruiken voorwerpen, slapen en glijden wanneer ze de toeschouwermodus openen
      • Dubbelspringen breekt niet langer Spectator Mode Fixes:
    • Prestaties / Stabiliteit
    • Verschillende crashes verholpen die tijdens het spelen konden optreden Een crash verholpen die kon optreden tijdens spelen in gesplitst scherm. Een crash verholpen die kon optreden wanneer bliksem een ​​bliksemafleider raakt in bepaalde scenario’s
    • Verschillende crashes opgelost die op sommige Marketplace-werelden konden voorkomen
    • Een crash verholpen die kon optreden wanneer spelers met elkaar vechten en beide spelers doornen betoverd pantser dragen (MCPE-153593)
    • Een crash opgelost die kon optreden wanneer spelers stierven terwijl ze werden getroffen door Wither
    • Een crash verholpen die kon optreden bij het handelen met een dorpeling die voor het laatst handelde met een niet-verbonden speler Een crash verholpen die af en toe optrad in Villages op iOS
    • Overgebleven bioom/blok/lichtgeheugen opgeruimd bij het verlaten van een wereld
    • Een probleem opgelost waardoor Marketplace-downloads vast kwamen te zitten in de wachtrij (MCPE-54531)
    • Opgelost dat het niet mogelijk is om personages in de kleedkamer op Nintendo Switch te bewerken (MCPE-156209)
  • Gameplay
    • Een probleem opgelost waarbij de speler valschade opliep nadat hij in een bed was gestapt terwijl hij viel (MCPE-153122)
    • Probleem opgelost waarbij de instelling Y-as omkeren niet correct werkte met aanraakbedieningen
    • De speler kan nu van bewegingsrichtingen glijden om te springen en niet onderbroken worden wanneer springen en sluipen worden verwisseld op ‘klassieke’ aanraakbedieningen (MCPE-151149)
  • Wereldgeneratie
    • Verschillende verbeteringen aan het blenden van mobs in level-brokken
    • Mobs komen niet meer vast te zitten in open Trapdoors (MCPE-154106)
    • Er is een probleem opgelost waardoor het hoofd van de papegaai altijd naar de speler gericht was tijdens het rijden op de speler. We konden het constante staren niet aan (MCPE-152510)
    • Dorpsbewoners beginnen niet langer te slapen terwijl ze op iets in de buurt van een bed rijden
    • Illagers mogen nu migreren naar andere dorpen en voortgangsaanvallen uitvoeren (MCPE-151310)
    • Trader lama’s kunnen nu fokken nadat ze hooibalen hebben gevoerd
    • Trader lama’s zullen niet langer volhardend zijn nadat ze zijn losgelaten door de Wandering Trader (MCPE-102302)
  • Blokken
    • Een bug opgelost waarbij End Crystal-stralen ver boven hun doelblokken wezen
    • Door de zwaartekracht beïnvloede blokken vallen nu correct op vervangbare blokken (MCPE-152937)
    • Plakken kunnen weer doorlopend worden geplaatst (MCPE-151887)
    • Fakkels kunnen niet meer op Bells-items worden geplaatst
    • Onjuiste namen voor White Dye, Black Dye, Brown Dye en Blue Dye gecorrigeerd (MCPE-153522)
    • Een bug opgelost waarbij een onbeschadigd hulpmiddel, zoals houweel, wanneer de naam op een aambeeld werd gewijzigd, niet correct werkte wanneer het voor de eerste keer werd gebruikt (MCPE-152637)
    • De recepten voor Mijnkar met Kist/Hopper/TNT zijn nu vormloos
    • Een bug opgelost waarbij de drietand, boog, spyglass en kruisboog niet werden weergegeven als ze werden opgepikt door een vos (MCPE-135346)
    • Een bug opgelost waardoor z-fighting op de onderkant van het hoofd van de speler plaatsvond terwijl hij een schedel droeg (MCPE-149125)
    • Elke Minecart-variant (Chest/Hopper/TNT) laat zichzelf als een enkel item vallen wanneer het kapot is, in plaats van te splitsen in twee items (zoals Chest en Minecart)
  • Grafisch
    • Een probleem opgelost waardoor leads op glas werden weergegeven (MCPE-145764)
    • Een bug opgelost waardoor de vuuranimatie flikkerde wanneer de speler in een Lava Cauldron staat in de creatieve modus (MCPE-148999)
    • Een probleem opgelost dat ernstige visuele problemen kon veroorzaken bij meer dan één keer gebruik van emotes (MCPE-155049)
    • Problemen met grafische corruptie op Android-apparaten (MCPE-155509) opgelost
  • Gebruikersinterface
    • Er zijn kleine wijzigingen aangebracht voor Xbox-spelers bij het wisselen van account terwijl de game open is. Zie dit artikel voor details
    • Als je op items klikt, worden items van hetzelfde type opnieuw gecombineerd tot een stapel (MCPE-153992)
    • Instellingen toegevoegd om de duur van meldingen te wijzigen
    • De knop “Feedback verzenden” wordt nu beschreven als een link door Text-To-Speech
    • Gepaste berichten toegevoegd wanneer er geen internetverbinding is op Xbox-apparaten
    • Vaste betoveringsoptie op Pocket UI-profiel wordt niet weergegeven
    • Een bug opgelost waarbij items konden worden neergezet door in het donkergrijze gebied aan de linkerkant van de spelersinventaris te klikken bij gebruik van Furnace, Blast Furnace, Smoker, Enchant Table, Grindstone, Brewing Stand, Anvil, Beacon en Smithing Table< /li>
    • Spelers kunnen nu inloggen met een QR-code op Nintendo Switch en PlayStation-consoles
    • De berichttekst van de aanbevolen servers is niet langer gecentreerd
    • De melding “Controller verbroken verbinding” wordt nu weergegeven na het scherm voor wereldgeneratie als een controller werd losgekoppeld terwijl hij zich op dat scherm bevond
  • Technische updates:
    • Bijgewerkte add-on-sjabloonpakketten
    • Bijgewerkte add-onsjablonen voor 1.19.0 met nieuwe bronnen, gedrag en documentatie kunnen worden gedownload op aka.ms/MCAddonPacks Prestaties / Stabiliteit
    • Een crash verholpen bij het laden van een gedragspakket met niet-JSON-object in entiteitscomponenten, component_groups en “add”/”remove”-gebeurtenissen (MCPE-151377, MCPE-151380)
    • Een crash opgelost die kon optreden bij een poging om blokken weer te geven die afhankelijk zijn van bioomgegevens. Een crash opgelost bij een poging om toegang te krijgen tot een null-entiteit
    • Een crash opgelost in een variant met betrekking tot gegooide drankjes en ongeldige drankje-ID’s
    • Voorkom crashes op bepaalde apparaten bij het ontleden van Molang-expressies met veel OR- of AND-operatoren Algemeen
    • Volume-instanties worden nu in de wereld opgeslagen en blijven bestaan ​​tussen afspeelsessies
    • Beperk padtekenreeksen en gelokaliseerde ID-reeksen in gegevensgestuurde blokken tot 256 tekens
    • Beperk de lengte van tekenreeksen voor crafting-tags in CraftingTableComponent tot 64 tekens
    • Beperk het aantal elementen in het material_instancesfield van de BlockMaterialInstancesComponent tot 64
    • Beperk het aantal elementen in de voorwaarden
    • en block_filter velden van de BlockPlacementFieldComponent tot 64
    • Documentatie bijgewerkt voor velden oorsprong en grootte van minecraft:block_collision en minecraft:aim_collisioncomponents
    • Stel de stapellimiet voor het resultaatslot van het brouwstation in op 1, om te voorkomen dat invoerstapels worden overschreven wanneer het brouwsel is voltooid
    • Gebonden consumptie-animatie om duur te consumeren
    • Inhoudsfouten voor gegevensgestuurde blokken verbeterd om bronpakket, bestand en blok-ID te loggen
    • Beperk de lengte van het minecraft:geometryfield van BlockGeometryComponent tot 256 tekens
    • Bijgewerkte documentatie voor specifieke tekenreekstypen “Lokalisatietekenreeks”, “Padtekenreeks” en “Identificatietekenreeks” -opdrachten
    • Het commando ‘/spreadplayers’ vermijdt nu meer gevaarlijke locaties
    • Opdracht opnieuw laden zal nu nieuwe functie- en scriptbestanden ontdekken
    • Als een opdrachtblok zichzelf twee keer kloont met het ‘/clone’-commando, wordt het gekloonde opdrachtblok nu bij de eerste poging geactiveerd (MCPE-122188)
    • Commandoselectors identificeren spelers nu correct op naam in plaats van op hun naamplaatje
    • Titelcommando’s die zijn afgevuurd voordat een client klaar was met meedoen, worden nu weergegeven in plaats van genegeerd
    • Overbelasting ‘vervang entiteit’ toegevoegd aan het commando ‘/loot’
    • Probleem opgelost met het teleporteren van een entiteit naar een chunk die niet is geladen sinds 1.18.30 zou resulteren in het verlies van die entiteit
  • Dedicated Server
    • De Windows Dedicated Server-console ingeschakeld om UTF-16-gecodeerde Unicode-invoer (BDS-3791) Mobs te lezen
    • Entiteiten die KnockbackRoarGoal gebruiken, kunnen weer correct entiteitsfilters gebruiken om schade vast te stellen
    • Actoreigenschappen kunnen nu worden toegepast op spelersentiteiten. Bijgewerkte netwerkprotocolversie om dit te ondersteunen (MCPE-129628)
    • Acteurs die bewegingsvoorspelling gebruiken, teleporteren opnieuw soepel
    • Toegevoegd in een controle om te voorkomen dat een actor die een passagier is, wordt bereden door het voertuig waarin hij zich bevindt, waardoor een oneindige lus wordt voorkomen bij het zoeken naar het root-voertuig (MCPE-133774)
    • Nieuwe gegevensparameter “can_sleep_while_riding” voor “minecraft.behavior.sleep” blootgelegd. Indien ingesteld op false, zal het doel niet starten als de menigte rijdt
    • Het filter is_moving retourneert nu de juiste waarde wanneer een acteur beweegt
    • Een target_block_filters toegevoegd aan de filtertest “behavior.move_to_block” en “is_waterlogged” om te voorkomen dat mobs zich naar blokken onder water verplaatsen (MCPE-153783)
  • Mist
    • Fog JSON-schema bijgewerkt zodat de instellingen voor mist op afstand een negatieve waarde als ‘fog_start’ kunnen gebruiken. Toestaan ​​dat nabijgelegen blokken ook worden getint met mistkleur
    • Aanpasbaar misteffect toegevoegd dat in de loop van de tijd kan uitzetten of krimpen. Gebruikers krijgen het gevoel van ogen die zich aanpassen wanneer ze het water in gaan
  • Item Componenten
    • Nieuwe gegevensgestuurde itemcomponent minecraft toegevoegd: oplaadbaar – Hiermee kan het item worden opgeladen (zoals appels of bogen) wanneer de actieknop voor gebruik wordt ingedrukt op_complete – Trigger wordt uitgevoerd wanneer de gebruiksduur van het item is voltooid
  • Molang
    • Vermijd het wissen van tijdelijke Molang-variabelen tijdens handweergave