Minecraft – Versie 1.19.20 patch notes

Minecraft – Versie 1.19.20 patch notes

Mojang heeft versie 1.19.20 van Minecraft uitgebracht, de nieuwste update. Het nieuwe Create New World-scherm is alleen voor Nintendo Switch aan de game toegevoegd.

Er zijn enkele wijzigingen, evenals een groot aantal oplossingen.

Versie 1.19.20 patch-opmerkingen

  • Wat nieuw is, is:
    • Wijzigingen: het nieuwe Create New World-scherm toegevoegd aan de Nintendo Switch.
    • Ondersteuning voor klikken met de middelste muisknop op iOS
    • Op de harde schijf hebben zombies nu 10% kans om deuren in te breken (MCPE-79636)
    • Nieuwe illustraties en tekst toegevoegd aan het Marketplace-foutscherm
    • De tijd die je hebt om deel te nemen aan een multiplayer-game is teruggebracht van 180 seconden naar 90 seconden.
    • Je kunt nu D-Pad Left ingedrukt houden om de cursor naar links te verplaatsen in menu’s (MCPE-155976)
    • Directe effecten (zoals drankjes en pijlen met punten) kunnen niet langer worden gebruikt op dode mobs of spelers.
    • Basalt Deltas speelt nu het nummer “So Below” (MCPE-70890)
    • De manier veranderd waarop de menuschakelaars werken om het gemakkelijker te maken om te zien of ze aan of uit staan.
  • Bekende problemen:
    • We moesten de fix voor MCPE-105487 tijdelijk ongedaan maken, waardoor texturen roze kunnen worden na lange tijd op een server te hebben gespeeld, vanwege een probleem waardoor de game crashte.
    • Dit betekent dat deze bug kan blijven optreden totdat we een manier hebben gevonden om deze te verhelpen. We stellen uw geduld op prijs terwijl we aan dit belangrijke probleem blijven werken. We hopen het zo snel mogelijk te hebben opgelost.
  • Oplossingen:
    • Stabiliteit en prestaties
      • Als je naar de Marketplace gaat, crasht het spel niet meer.
      • Een bug opgelost waardoor Spawn Eggs crashte (MCPE-159302)
      • Zorg ervoor dat de reis van client en serverportal niet synchroon loopt als de renderafstand laag is (MCPE-158167)
      • Repareer een crash die kan gebeuren als je van de Nether of The End teruggaat naar de Bovenwereld
      • Als je naar het Coin Starter Bundle-scherm gaat, crasht het spel niet meer.
      • Fouten opgelost die ertoe konden leiden dat de status van de client niet synchroon liep met de server als het gebruik van een item mislukte of werd geannuleerd.
      • Verbeterde prestaties van de opdracht location biome om te voorkomen dat de server vastloopt bij het zoeken naar een verre bioom (MCPE-157609)
      • Een crash verholpen die kon optreden wanneer aangesloten apparaten, zoals gamepads, ontbraken
      • Een bug opgelost die een crash veroorzaakte toen een dorpeling van baan veranderde tijdens het handelen. Als een dorpeling tijdens een ruil van baan verandert, wordt het ruilscherm nu gesloten.
      • Een crash verholpen die kon optreden wanneer zuigers werden uitgeschoven of ingetrokken in de buurt van beweegbare blokken en pijlen
      • Een bug opgelost waardoor Xbox en PlayStation Marketplace vastliepen wanneer je naar meer dan één categorie keek.
      • Een bug verholpen die ervoor zorgde dat het spel crashte als je een entiteit teleporteerde en doodde in hetzelfde vinkje.
    • Gameplay
      • De Wandering Trader spawnt niet langer in water, lava of ondergronds, zoals in Java Edition (MCPE-46911)
      • Een bug verholpen waardoor bogen en kruisbogen de eerste keer dat ze werden gebruikt geen pijl afschoten. Dit gebeurde ook toen Tridents werden gegooid (MCPE-159467)
      • Een bug opgelost waardoor de nieuwe Wild Update-muziek niet kon worden afgespeeld in de creatieve modus in de Wild Update-biomen.
      • Een bug verholpen die ervoor zorgde dat vissersdorpsbewoners op het maximale niveau niet konden aanbieden om boten te verkopen.
      • De verborgen deur naar de Redstone-kamer in het midden van een oude stad opent en sluit nu correct (MCPE-156718)
      • Lava in emmers zal niet langer verdwijnen als het niet in een volledig blok kan worden gegoten of als het slechts gedeeltelijk gevuld is (MCPE-50664)
      • Een bug opgelost waarbij mobs met afstandswapens hun betoveringen niet kregen (MCPE-113623)
      • Het volume van de Amethyst-stapbel als er een menigte op loopt, is ingesteld.
      • Een bug opgelost waardoor sommige duurzame items niet uit de Creative-inventaris konden worden gemaakt.
      • Sculk-patches worden vaker gemaakt in oude steden (MCPE-154229)
      • Als een speler door een Nether-portaal op Y=-21 of lager gaat, loopt hij geen schade meer op (MCPE-154888)
      • Probleem opgelost waarbij scores niet in de juiste volgorde op scoreborden werden gezet (MCPE-141427)
      • Een bug opgelost waardoor vishaken buit lieten vallen wanneer ze werden gedood met het /kill-commando (MCPE-142329)
      • Soul Sand schakelt nu de Soul Speed ​​van een speler op de juiste manier in en uit (MCPE-157152)
      • Een bug opgelost waardoor de gezondheidsboost de verkeerde hoeveelheid gezondheid liet zien, waardoor de speler onzichtbaar werd en niet in staat was om met de wereld om te gaan toen ze stierven.
      • Tijdens het handelen maakt de dorpeling het juiste geluid op basis van het item in het invoervak ​​(MCPE-152555)
      • Schedels in oude steden lijken nu meer op hoe ze eruitzien in de Java-editie (MCPE-153547)
      • Als een formaatversie van 1.19.20 of hoger wordt gegeven, laat dan gebeurtenisfilters in de rootdefinitie worden geëvalueerd, ongeacht de volgorde of randomisatie.
      • Probleem opgelost waarbij de gezondheidsboost geen extra levens gaf (MCPE-153504)
    • Mobs
      • IJsberen rennen niet meer weg als ze worden aangevallen.
      • Het fladderen van kikkervisjes op het land lijkt nu meer op de Java-editie en de snelheid van vissen (MCPE-154316)
      • Als de speler Gold Armor draagt, vallen Piglins niet meer aan (MCPE-65516)
      • Zombiedorpelingen zonder baan kunnen nu mijnkarren en boten besturen (MCPE-76831)
      • Ravager kan nu mangrovebladeren, azalea’s, azaleabladeren, grotranken, druipbladeren, sporenbloesems en hangende wortels vernietigen (MCPE-156551, MCPE-125322)
      • Als een aangepaste maffia uit een emmer wordt gehaald, brengt deze nu de juiste soort maffia voort.
      • De volgorde waarin een mob met een bucket wordt gemaakt wanneer deze wordt vrijgegeven, is opgelost. Dit betekent dat alle Actor-eigenschappen erop correct worden geladen.
      • In een boot kunnen Allays nu items ophalen en afgeven voor hun eigenaar (MCPE-156377)
      • Allay kan nu altijd gevallen steigerblokken oppakken (MCPE-157512)
      • Nu weet Allay te stoppen met dansen als de muziek uit de Jukebox stopt.
      • Allays kijken nu naar spelers als mogelijke doelwitten (MCPE-158222)
      • Als vissen zelf in een waterblok worden gestopt, trillen ze niet meer.
      • Een bug opgelost die ervoor zorgde dat rode wolven spawnen wanneer entiteiten geboren of op tamme gebeurtenissen werden gebruikt om ze te bellen.
      • Er is een bug opgelost die ervoor kon zorgen dat heksen niet konden spawnen. Het Witch Hut-gebouw is nu ingesteld om heksen op het oppervlak te spawnen (MCPE-60552)
      • De Enderdraak kan Crying Obsidian, Respawn Anchor, Light, Deny, Allow, Border en Jigsaw-blokken niet langer breken (MCPE-158343). Een bug die ervoor zorgde dat babymobs met het minecraft:behavior.sleep-doel een kleinere hitbox hadden, is opgelost (MCPE-46040)
      • Nu lopen Allays en Bijen minder snel vast in blokken die niet vol zijn (MCPE-155777)
      • Bewakers kunnen nu zien of een speler bovenop een Sculk Sensor (MCPE-155804) sluipt
      • Bewaker kan zich nu tot 20 blokken laten vallen in plaats van slechts 3. (MCPE-158304)
      • Allays kunnen nu pantserstukken oppakken met een andere duurzaamheid dan degene die ze vasthouden (MCPE-158339)
      • Als een entiteit sterft, wordt de informatie nu uit het wereldbestand (MCPE-155283) gehaald
      • Een bug opgelost waardoor mobs niet in de wereld konden laden als hun opgeslagen y-positie groter was dan of gelijk was aan 25 blokken
      • Mangrovehouten planken, trappen en platen hebben niet langer het woord “Hout” in hun naam (MCPE-156791)
      • Zelfs wanneer de willekeurige tiksnelheid is ingesteld op 0, groeien Twisting Vines en Weeping Vines zonder ondersteuning nu (MCPE-69305)
      • Hangende mangrove-propagules die niet hun maximale groei hebben, laten geen propagule-item meer vallen wanneer zijde wordt aangeraakt (MCPE-156821)
      • Modderige wortels van mangrovebomen kunnen nu op hun zij worden gelegd (MCPE-153721)
      • De kleur van de hangende mangrovepropagule verandert niet meer wanneer bepaalde blokken in de buurt zijn (MCPE-156570)
      • De naam van het End Portal Frame Block is gewijzigd van “End Portal” in “End Portal Frame” (MCPE-76821)
      • Block of Amethyst is de nieuwe naam voor Amethyst Block (MCPE-125821)
      • Houtskool kan nu worden gebruikt met mangrovehout, mangrovehout en gestript mangrovehout om een ​​kampvuur te maken (MCPE-157271)
      • Kampvuren kunnen nu weer correct worden gestapeld (MCPE-159398)
      • Een bug opgelost waarbij het breken van zuigers met de arm niet altijd het zuigeritem liet vallen (MCPE-158314)
      • Als een dorpeling aan de Smithing-tafel werkt, zijn de geluiden nu hetzelfde als wanneer de speler de tafel gebruikt (MCPE-79716)
      • Klokken kunnen niet langer vlam vatten of door vuur worden afgebrand
      • Bladeren van mangrove- en azaleabomen houden de groei van bomen niet langer tegen (MCPE-154980)
    • Sculk-blokken
      • Sculk-sensoren reageren nu alleen op de dichtstbijzijnde trilling als er twee tegelijkertijd worden verzonden (MCPE-155793)
      • Als twee trillingen tegelijkertijd en op dezelfde afstand plaatsvinden, reageren Sculk-sensoren nu op degene met de hoogste frequentie.
      • Sculk-sensoren kunnen nu zien wanneer een Creeper 15 keer per seconde explodeert en wanneer een End Crystal 15 keer per seconde explodeert (MCPE-153733)
      • Sculk-sensoren kunnen nu zien wanneer een vis elke 12 uur uit een emmer wordt gehaald
      • Sculk-sensoren kunnen nu zien wanneer een dispenser TNT afvuurt met een snelheid van 12 keer per seconde.
      • Nu wijzen trillingsdeeltjes altijd in de richting van de beoogde Sculk-sensor (MCPE-156648)
      • Als een Sculk-katalysator bloeit, maakt hij nu het bloeiende geluid (MCPE-153562)
      • Als de spelregel Keep Inventory is ingesteld op True, verspreiden Sculk-katalysatoren Sculk niet langer wanneer een speler sterft (MCPE-157884)
      • Als een menigte sterft bovenop een Sculk-katalysator, laat deze geen Sculk-aders meer achter.
      • Nu komt de Sculk Catalyst tot bloei wanneer een groep mensen zonder ervaring ernaast sterft.
      • Bijen, kippen, Allays, Phantoms en Enderdraak kunnen nu worden gevonden door Sculk Sensors (MCPE-153725, MCPE-154055)
      • Op basis van hoe ver een trilling is weggestuurd, kunnen Sculk-sensoren nu het volledige scala aan Redstone-signaalsterkten uitzenden. Voorheen waren de resultaten 1 of 15.
      • Sculk-sensoren pikken niet langer boten op die gewoon in het water liggen (MCPE-155368)
      • Sculk Catalyst-ervaringsverlies is teruggebracht van 20 naar 5. Sculk Patch-functies kunnen nu op meer soorten blokken worden gezet (MCPE-156669)
    • Grafisch
      • Er is een bug opgelost die ervoor zorgde dat het gezichtsveld van de speler heen en weer sprong als ze renden terwijl er een snelheidseffect was.
      • Met gegevensgestuurde blokpatroonvorming draait de rotatie van de geometriebox op het draaipunt nu rond het rechterdraaipunt.
      • Vast röntgenzicht wanneer Top Snow bovenop de speler valt, dus het werkt nu als een solide blok wanneer Top Snow het zicht van de speler bedekt (MCPE-150709)
      • Probleem opgelost met RTX op Windows waarbij puntlichten per ongeluk werden toegevoegd aan emitterende blokken (MCPE-159485, MCPE-159488)
    • Gebruikersinterface
      • De toewijzing van de speler wordt nu weergegeven in de hint Perspectief wisselen, in plaats van de standaardtoewijzing.
      • In de tooltip voor het gezadelde varken staat nu ‘Rijden’ in plaats van ‘Beklimmen’.
      • Grote pictogrammen voor tessellation textuur hebben nu waarschuwingen over wat ze bevatten (bijvoorbeeld objecten in de hand)
      • Bij het gebruik van de muis en het toetsenbord op iOS is een bug opgelost waardoor spelers niet over UI-elementen in een scrollweergave konden zweven als een deel ervan zich buiten de weergave bevond. Dit kwam omdat de scrollweergave automatisch gericht was op het dichtstbijzijnde element dat niet was geknipt.
      • Items die op blokken kunnen worden geplaatst, staat nu altijd in dezelfde volgorde tussen opgeslagen games (MCPE-153516)
      • Het tabblad controllerinstellingen van Oculus Goat is verwijderd. Het hoorngeluid staat nu in het menu Instellingen onder Jukebox/Note Blocks (MCPE-154885)
      • IPV6-adressen werden niet opgeslagen in de functie Server toevoegen (MCPE-66233)
    • Rijken
      • Veelgestelde vragen over Realms Plus zijn gewijzigd om duidelijk te maken dat alle Bedrock-platforms Realms Plus kunnen kopen (MCPE-157869)
      • Een bug opgelost waardoor het Play-scherm werd geopend toen een nieuwe Realm werd gemaakt in plaats van het Create New World-scherm.
      • VR-platforms hebben nu de knop om een ​​screenshot te maken van de Realms-feed.
    • Toeschouwersmodus (experimenteel)
      • De mogelijkheid om emotes te gebruiken in de toeschouwermodus wegnemen
      • Nu kan een speler blokken plaatsen waar een toeschouwer staat.
      • Spelers hebben nu hun handen terug als ze een item in hun offhand hebben en een ander in hun main hand en een kaart vasthouden. Ik weet niet zeker hoe ze het eerder deden…
        • De hoofden van toeschouwers worden nu correct weergegeven als semi-transparant.
      • In de toeschouwermodus zien hoofditems van Character Creator, zoals hoeden, kappen, helmen, enzovoort er nu goed uit en worden ze als semi-transparant weergegeven.
      • Capes en items met bewegende ruggen worden niet langer weergegeven in de toeschouwermodus (MCPE-156929)
      • Fans kunnen geen portals meer gebruiken of erdoor worden beïnvloed (MCPE-156684)

Minecraft-versie 1.19.20 kan nu worden gedownload door iedereen met een Nintendo Switch.

Ad