Minecraft – versie 1.19.60 patch notes

Minecraft – versie 1.19.60 patch notes

De meest recente update voor Minecraft is uitgebracht en gebruikers hebben nu toegang tot versie 1.19.60 van de game. Deze patch is vooral gericht op het verbeteren van de algehele kwaliteit van leven, naast het toevoegen van enkele nieuwe functies voor experimenteel gebruik. Het is ook veelbetekenend dat meer dan zeventig problemen die door de community zijn ingediend, zijn opgelost.

Versie 1.19.60 patch notes

  • Vanillepariteit:
    • Mobs
      • De Ender Dragon-, Iron Golem-, Snow Golem- en Wither-monsters hebben nu elk hun eigen unieke Spawn Egg-item, dat kan worden verkregen via het gebruik van bepaalde instructies.
      • Het Polar Bear Spawn Egg heeft nu een andere kleur om zich te onderscheiden van het Ghast Spawn Egg.
      • Hitboxes op Vex-vijanden zijn nu verticaal gecentreerd met hun respectieve modellen (MCPE-257340)
      • Vex en Allay kunnen nu hun rechtmatige plaats innemen in Boats and Minecarts (MCPE-164441)
      • Correctie gemaakt voor het textuurverschil tussen Bedrock en Java’s Vex (MCPE-164227)
      • Het is niet langer mogelijk om Slimes of Magma Cubes te produceren in gebieden met een hoogte van twee blokken of minder (MCPE-46540)
      • Buiten het water zorgt het spawnen van een Glow Squid ervoor dat deze nu deeltjes spuwt.
      • Wanneer een zadel wordt gebruikt op een gedomesticeerd paard, ezel of muilezel, wordt nu gezegd dat het dier uitgerust is (MCPE-83815)
      • Het is nu mogelijk om een ​​gedomesticeerd paard uit te rusten dat voorheen niet gepantserd was door er paardenpantser op te gebruiken (MCPE-163336)
      • Het is nu mogelijk om een ​​gedomesticeerde lama uit te rusten met uitrusting door er een tapijt op te leggen (MCPE-163336)
      • Paarden die getemd zijn kunnen nu voorzien zijn van zadels en paardenharnas voorzien van dispensers.
      • Muilezels en ezels die getemd zijn, kunnen nu zadels en kisten hebben die zijn uitgerust met dispensers.
      • Llama’s die getemd zijn, kunnen nu tapijten en kisten hebben die zijn uitgerust met dispensers.
      • Zadels kunnen nu via Dispensers worden uitgedeeld aan Varkens en Striders.
      • Schaar die in een dispenser is opgeborgen, mag nu slechts worden gebruikt om één schaap tegelijk af te knippen.
      • Sneeuwgolems en Mooshrooms kunnen nu worden geknipt met een schaar uit dispensers.
      • Het is niet langer mogelijk voor de zwervende handelaar om veel zaaddeals tegelijk aan te gaan (MCPE-161780)
      • Endermen, skeletten en Wither-skeletten spawnen niet langer op lichtniveau 11 en lager in de Nether. In plaats daarvan spawnen ze alleen bij lichtniveaus 7 en lager (MCPE-163701)
      • De zadel- en borststructuren van het skelet-/zombiepaard, de ezel/muilezel en andere dieren zijn bijgewerkt.
      • Bij het vieren van een raid-overwinning zullen dorpelingen nu de nodige voorzorgsmaatregelen nemen om ervoor te zorgen dat de regen door het blok boven hen kan stromen voordat ze vuurwerk afschieten (MCPE-152386)
      • Als ze zijn uitgeladen, maken axolotls geen tikkend geluid meer van hun uitdroogtimer (MCPE-131041)
      • Husks passen nu in een ruimte die twee blokken hoog is, terwijl baby Husks in een ruimte passen die slechts één blok hoog is (MCPE-105369)
      • Het is nu voor alle bendes mogelijk om via de Wither Roses (MCPE-159212) te gaan
  • Blokken
    • Zowel de Crimson- als de Warped-bloksets hebben nu hun eigen specifieke geluidspakket.
    • Kampvuren zetten spelers of wezens niet langer in vuur en vlam, hoewel ze nog steeds schade toebrengen aan iedereen die op hun pad terechtkomt (MCPE-98931)
    • Het is niet langer zo dat kampvuren mijnkarren en boten beschadigen (MCPE-109489)
    • De installatie van Bamboo plants werkt nu op dezelfde manier als in de Java-editie; het is niet langer mogelijk om bamboe te laten groeien door op de zijkant van een bamboeplant te klikken terwijl je een bamboe-item vasthoudt (MCPE-99587)
    • Bamboe jonge boom vervangt bij installatie geen dubbele planten meer (MCPE-99806)
    • Het is nu mogelijk pompoenen en meloenen te telen op blokken van mycelium en mos (MCPE-125932)
    • Het krijsende geluid dat wordt geproduceerd door het Sculk Shrieker-blok is nu te horen vanaf een grotere afstand van 32 blokken (MCPE-163989)
    • Als een Respawn-anker wordt gedolven met Silk Touch of wordt opgepakt, worden de ladingen erop niet langer vastgehouden (MCPE-145682)
    • Momenteel kunnen beacon-effectdeeltjes worden gezien door (MCPE-17679)
    • Conduit-effectdeeltjes zijn nu transparant (MCPE-93728)
    • Wanneer Redstone Dust op de grond wordt afgezet, maakt het nu een kletterend geluid (MCPE-65423)
    • Deuren gemaakt van hout en ijzer, deuren gemaakt van hout en ijzer, valluiken gemaakt van hout en ijzer en hekken maken nu allemaal gebruik van dezelfde openings- en sluitingsgeluiden als de Java-editie.
    • Drukplaten zijn bijgewerkt om te passen bij de Java-editie en hebben nu verschillende geluidsfrequenties, afhankelijk van hun gedrag.
    • Houten knoppen hebben nu hun eigen duidelijke klikgeluid, wat consistent is met Java Edition.
    • De kleur van de Frogspawn-kaart is aangepast zodat deze overeenkomt met de Java-editie (MCPE-159715)
    • Pas de kleuren van de bedblokkenkaart aan zodat deze overeenkomt met de Java-editie (MCPE-40709)
    • De kaartkleuren van verschillende blokken zijn aangepast zodat ze er nu uitzien alsof ze nauwkeurig overeenkomen met de Java-editie (MCPE-19228)
  • Experimentele kenmerken:
  • Experimentele kenmerken:
    • Naast de experimentele functies die zijn geïntroduceerd in update 19.50, zullen er verschillende meer experimentele functies beschikbaar zijn in de volgende update, namelijk versie 1.20.
    • Om toegang te krijgen tot dit materiaal, moet eerst het selectievakje “Volgende grote update” in het wereldinstellingenmenu zijn ingeschakeld.
    • Deze functies zijn momenteel in ontwikkeling en worden op dit moment beschouwd als work in progress. De kans is groot dat de lay-out en werking van deze functies worden gewijzigd voordat ze openbaar worden gemaakt.
    • Houd er rekening mee dat werelden die experimentele schakelaars hebben gebruikt, permanent het label “Experimenteel” zullen hebben. Het wordt sterk aangeraden om deze experimentele werelden te onderhouden als aparte kopieën van je primaire saves. Dit artikel bevat meer leesmateriaal dat voor u interessant kan zijn.
    • Let op blokken met maffiahoofden erop
    • Als een maffiahoofd op een notitieblok wordt geplaatst, speelt dat blok nu een van de omgevingsgeluiden van de maffia wanneer het wordt gespeeld door een speler of aangedreven door Redstone als de maffiakop daar is geplaatst.
  • Hoofd van de Piglin-menigte
    • Als Piglins worden gedood door een Creeper met een geladen aanval, zullen ze nu omvallen met hun hoofd naar beneden.
    • Wanneer de Piglin-kop op een notitieblok wordt geplaatst, begint een van de omgevingsgeluiden van de Piglin te spelen.
    • Wanneer de Piglin Head wordt aangedreven door Redstone en door een speler wordt gedragen, beweegt hij zijn oren op een varkensachtige manier.
  • Bamboe
    • Bamboeblok is toegevoegd en kan nu worden geconstrueerd door negen individuele bamboe te combineren.
    • Gestript bamboeblok is toegevoegd en kan nu worden verkregen door een bijl op een gewoon bamboeblok te gebruiken.
    • Het is mogelijk om twee bamboeplanken te maken met een blok bamboe of een gestript blok bamboe. Oplossingen:
  • Zowel stabiliteit als prestaties zijn aanwezig
    • Een bug verholpen die ervoor kon zorgen dat het spel crashte als het door een End Gateway gleed.
    • Wanneer een ongeldige voorwaarde, functie of poolitem werd gevonden in de buittabel van een entiteit, crasht het spel niet meer wanneer de entiteit wordt gedood (MCPE-164623)
    • Meerdere crashes die kunnen optreden wanneer een speler stierf terwijl hij werd getroffen door Withering, zijn verholpen.
    • Probleem opgelost waardoor de Xbox crashte bij het snel maken van keuzes vanuit het scherm Wereld selecteren met de knop Wereld bewerken
    • Probleem opgelost waarbij spelers de synchronisatie met elkaar verloren in multiplayer-games als ze stierven en vervolgens het spel opsloegen en stopten voordat het opnieuw werd opgestart (MCPE-162630)
  • Gameplay
    • Er was een glitch die ervoor zorgde dat de hitboxen en naamplaatjes van spelers verkeerd uitgelijnd waren wanneer ze na doodgaan weer bij een wereld kwamen en terugkeerden naar het menu zonder te respawnen. Dit probleem is opgelost (MCPE-162630)
    • Als een speler met een slecht voorteken een nederzetting binnenrijdt of glijdt, worden raids nu correct geactiveerd (MCPE-152774)
    • Een bug verholpen die ervoor zorgde dat spelers hun positie in bewegende blokken verloren als ze hoger werden geduwd (MCPE-163725)
    • Er was een bug die ervoor zorgde dat de nacht ten onrechte werd overgeslagen als de laatste speler in een spel zich in de Nether of End bevond. Dit is opgelost.
    • Wanneer een speler de Nether of End betreedt, zal er nu een nachtsprong plaatsvinden als er geen andere spelers in de bovenwereld zijn en ze allemaal slapen.
    • Probleem opgelost waardoor de server niet meer reageerde als een speler een item liet vallen en tegelijkertijd in slaapstand ging (MCPE-162989)
    • Totdat het maximale aantal orbs is bereikt, zullen orbs die binnen hetzelfde blok worden gegenereerd, worden samengevoegd en hun XP-waarden worden gecombineerd (REALMS-10706)
  • Mobs
    • Wanneer entiteiten worden gerouteerd via End Gateways, zullen ze niet langer verdwijnen (MCPE-164985)
    • Ravagers kunnen nu aanvallen terwijl ze op verschillende gedeeltelijke blokken staan, zoals Mud (MCPE-162483)
    • Als ze niets in hun handen hebben, gebruikt Vex nu een andere oplaadanimatie (MCPE-164490)
    • Items die uit de hand worden gehouden, kunnen nu worden weergegeven door Vex.
    • Correctie gemaakt voor de verlichting van de Vex, die onnauwkeurig was in de schaduwrijke omgeving
    • Het is niet langer mogelijk voor spelers om door het terrein te kijken terwijl ze op een paard, muilezel of ezel rijden aan de rand van een gebied dat 2 blokken hoog is.
    • Op de moeilijkheidsgraad Peaceful zullen dorpelingen van spelers nu schade oplopen door bliksemschichten, net als andere vijanden.
    • Tropische vissen houden bij hun voortplanting ondergronds geen rekening meer met de dichtheidslimiet aan het oppervlak (MCPE-157485)
    • Als je op een paard of voertuig rijdt, maakt Evokers nu een animatie met de naam “zit” (MCPE-43778)
  • Blokken
    • Deuren geactiveerd door Redstone-signalen zorgen er niet langer voor dat entiteiten uit de wereld worden gezet (MCPE-158971)
    • Als je de Pick Block-mogelijkheid gebruikt op Fern en Grass, kiest het spel nu het juiste item uit de inventaris in plaats van het item dat als eerste tussen de twee komt.
    • Als je de functie Pick Block gebruikt op Acacia Leaves en Dark Oak Leaves, kiest het spel nu het juiste item uit de inventaris in plaats van het item dat als eerste tussen de twee komt.
    • Hoppers zullen nu met succes goederen verzamelen, zelfs als ze proberen meer dan één soort object binnen te halen (MCPE-38963)
    • Voorkom dat Pistons bewegende blokken nabootsen die tijdens hun beweging zijn vernietigd (MCPE-164804)
    • Blokken die voorheen alleen zichtbaar waren wanneer ze op volledige of volledige kaarten werden geplaatst, zijn nu ook zichtbaar wanneer ze op gedeeltelijke kaarten of in de lucht worden geplaatst (MCPE-159713)
    • Als een blok dat onder een steiger staat wordt afgebroken, zal de steiger nu trillingen veroorzaken en deeltjes vertonen (MCPE-163738)
    • Stenen muren kunnen nu constant in een rij worden gebouwd zonder hun juiste uitlijning in een lijn te breken.
    • Het geluidseffect dat Stone Buttons maakt wordt nu ook geproduceerd door Levers (MCPE-163335)
  • Artikelen
    • Een bug gerepareerd die ervoor zorgde dat items te snel verslechterden terwijl ze wezens snel raakten (MCPE-157150)
    • Een bug die ervoor zorgde dat sommige Tripwire Hooks geen legale deals werden tijdens het onderhandelen met een Fletcher Villager, is opgelost (MCPE-108195)
    • Ender Pearls vervoeren een speler niet langer als deze slaapt (MCPE-161189)
  • Controls Bedienbaar door Touch
    • Probleem opgelost waardoor dingen niet op een rotonde konden reizen tussen de inventaris in Creatieve modus en de uitgebreide inventaris van spelers die de Pocket UI gebruiken (MCPE-164479)
    • De vooruit-knop op de touch-d-pad werkt nu goed, zelfs als de strafe-links/rechts-knop ingedrukt wordt gehouden, wat eerder een bug was (MCPE-155199)
    • Als de speler een andere invoermethode gebruikt en over een ander tabblad zweeft terwijl het inventaristabblad actief is, wordt de zweefstatus van het inventaristabblad nu gereset.
    • Probleem opgelost waardoor spelers geen interactie konden hebben met toastmeldingen met behulp van de aanraakbedieningen voor de joystick en het dradenkruis.
    • Terwijl de constructieknop wordt ingedrukt met behulp van aanraakbedieningen, lijkt het nu alsof er naar beneden wordt geklikt in plaats van naar boven wanneer erop wordt gedrukt (MCPE-162026)
    • Probleem opgelost waarbij spelers met het klassieke profiel geen goederen uit hun inventaris konden verwijderen door op de objecten zelf te klikken (MCPE-162124)
    • Met de implementatie van de nieuwe aanraakbedieningen is de aanraakfocuscirkel nieuw leven ingeblazen (niet in Crosshair-modus)
    • Probleem opgelost waarbij op bepaalde apparaten klikken op de inventarisknop ervoor zorgde dat de speler met de omgeving communiceerde in plaats van de inventaris te openen (MCPE-154499)
    • Een bug verholpen waardoor spelers niet door het inventarispaneel konden scrollen wanneer een rij buiten het scherm verscheen (MCPE-159870)
    • Herhaald knutselen heeft nu meerdere graden van intervallen om uit te kiezen terwijl je vasthoudt aan eerder gemaakte dingen.
    • Vertraging in camerabeweging geëlimineerd die optrad wanneer de speler in viziermodus wegveegde van de aanvals- en constructieknoppen.
    • De aanraakinteracties van het inventarisscherm van de Nintendo Switch die niet correct werkten, zijn verholpen.
    • Als je de conventionele aanraakbediening niet gebruikt, wordt nu de juiste hint voor het afstappen van boten en mijnkarren weergegeven.
    • Toastmeldingen kunnen nu vanuit de game op apparaten met aanraakscherm worden verwijderd door naar links of rechts te vegen.
    • Er is geen instellingengebied meer voor Touch Control beschikbaar op Xbox.
  • Grafisch
    • De markeringsselectie verlicht nu niet de hele kaart voor transparante objecten zoals jonge boompjes. V-sync-instellingen kunnen nu correct worden ingesteld in opties voor apparaten die geen gebruik maken van de ARM-architectuur (MCPE-110006)
  • Toegankelijkheid
    • Tekst-naar-spraak-gebruikers hebben nu toegang tot het gloednieuwe scherm waarmee ze een nieuwe wereld kunnen creëren. We zouden het zeer op prijs stellen als u uw commentaar erop zou willen geven door hier te klikken: aka.ms/cnwnarration
    • Als er een groot aantal items in de lijst staan, de tekst-naar-spraak-opsomming voor de wereld op het Play-scherm, de taal kiezen in het instellingenscherm, de selectieknoppen in het instellingenscherm en de vrienden in het uitnodigingsscherm voor vrienden is gerepareerd.
  • Gebruikersinterface
    • Na het oplossen van een probleem dat ervoor zorgde dat de muiscursor zichtbaar en onbruikbaar was om de camera van de speler op het HUD-scherm te bedienen, wat optrad toen het menuscherm werd verlaten met een aanraking terwijl de muis werd bewogen, zou de muiscursor niet langer zichtbaar zijn in deze situatie.
    • Op de Furnace-, Blast Furnace- en Smoker-schermen was de tekst goed gecentreerd na iets naar links te zijn verschoven (MCPE-151597)
    • De speler krijgt nu een bericht te zien wanneer hij op de knop Feedback in het hoofdmenu drukt voordat hij naar zijn webbrowser wordt gestuurd.
    • Fixatie voor een bug die verhinderde dat tekstvelden de aandacht terugkregen nadat ze waren gedeselecteerd met een gamepad (MCPE-153842)
    • Als ze eenmaal zijn gekozen, kunnen tekstvelden niet meer worden gedeselecteerd met een tweede klik op hetzelfde veld.
    • Probleem opgelost waarbij gebruikersinterface-elementen op de Prestaties-pagina en het nieuwe Create New World-scherm geen geluidseffecten activeerden zoals zou moeten (MCPE-163722)
    • Er is een eerder afwezig foutscherm toegevoegd dat verschijnt wanneer u probeert een wereld te bouwen terwijl er onvoldoende vrije schijfruimte is.
    • De kwaliteit van het laadscherm met het Mojang Studios-logo is verbeterd op Xbox (MCPE-163036)
    • De “open chat”-melding die wordt weergegeven wanneer je een planeet betreedt, heeft overtollige witte ruimte eromheen verwijderd (MCPE-162700)
    • Een bug gerepareerd die ervoor zorgde dat het handelsvenster van de zwervende handelaar een beroep weergaf terwijl dat niet had moeten gebeuren (MCPE-162576)
    • Bij het maken van een nieuwe wereld moeten spelers nu naar een ander scherm gaan voordat ze worden gemaakt om bronpakketten toe te passen.
    • Probleem verholpen waarbij sommige bronpakketten na het downloaden een foutmelding genereerden.
  • Android
    • Als je een Android-smartphone gebruikt om de game te spelen, schakelt het scherm niet meer automatisch uit tijdens het laadproces van een planeet.
    • Het startscherm is geüpdatet zodat het uniform is voor alle apparaten met Android 12 en hoger en voor oudere apparaten (MCPE-151413)
    • Probleem opgelost op Android-apparaten waarbij de invoer van een controller mogelijk vastliep wanneer de controller werd losgekoppeld.
    • Op Android flikkert de gebruikersinterface niet meer terwijl een toetsenbord op het scherm wordt weergegeven (MCPE-142356)
  • Rijken
    • De New Realm-knop werkt nu naar behoren en is mogelijk te vinden op het Realm-detailsscherm voor twee spelers.
    • Wanneer de gebruiker de muisaanwijzer op de gebruikersinterface houdt, wordt het selectievakje voor de voorwaarden en overeenkomsten van Realms nu gemarkeerd.
    • Als een speler de Download Resource Packs-prompt verlaat zonder de resource packs te downloaden, moeten ze worden teruggestuurd naar de planeetselectiepagina.
    • Probleem opgelost waarbij het selecteren van “Vereisen dat spelers bronpakketten accepteren om deel te nemen” geen rekening hield met de huidige status van het spel (REALMS-10799)
    • Na het uitvoeren van een Realm-reset is het probleem opgelost dat het instellingenpaneel eerder toegepaste pakketten onjuist weergeeft.
    • Foutbericht is bijgewerkt voor spelers die geen lid kunnen worden van een eigen Realms-server omdat deze verouderd is. Het probleem wordt nu beschreven in een nieuw bericht, dat nu instructies bevat voor het oplossen van het probleem.

De nieuwste update voor Minecraft, versie 1.19.60, kan nu worden gedownload voor iedereen die op de Nintendo Switch speelt.