Quake update versie 1.6 – Threewave Capture the Flag toegevoegd

Quake update versie 1.6 – Threewave Capture the Flag toegevoegd

De originele Quake voor Nintendo Switch heeft een nieuwe 1.6-update gekregen met de Threewave Capture the Flag-mod.

De manier om punten te scoren in deze modus is nog steeds om je vlag te beschermen, die van de vijand te stelen en terug te brengen naar je eigen vlag. Maar power-up runen komen in het spel om dingen interessant te houden. In deze versie van Quake is de vlagstatus verbeterd en zijn de kaarten er beter uit laten zien.

Quake-update versie 1.6

Verover de vlag met drie golven (CTF)

Capture the Flag is als het achtertuinspel, waarbij je je vlag moet beschermen, de vlag van het andere team moet stelen en terug moet brengen naar je eigen vlag om een ​​punt te behalen. Threewave CTF draagt ​​bij aan dit basisidee door teams power-up runen en de beroemde enterhaak te geven om over te vechten.

Enkele nieuwe verbeteringen

Deze nieuwe versie van Quake is bijgewerkt met een betere manier om te zien of je vlag veilig is in de basis, teamscores en een modernere interface. De licht- en misteffecten op de meegeleverde kaarten zijn bijgewerkt om beter te zijn. Dit alles is gratis en wordt geleverd met Update 4, dus u hoeft niets anders te downloaden.

Runes

Aan het begin van de wedstrijd verschijnen willekeurig vier power-uprunen op de kaart. Teams zullen om hen vechten omdat de mensen die ze hebben grote voordelen krijgen en bij hen blijven tot ze sterven. Wanneer de speler sterft, vliegen ze weg, dus houd ze in de gaten en grijp ze zo snel mogelijk om hun kracht te krijgen. Als niemand ze ophaalt, komen ze ergens anders terecht. Het hebben van deze runen geeft je team de voorsprong die het nodig heeft om te winnen.

  • Rune of Earth Magie | Weerstand – Neem halve schade van alle wapens
  • Rune van zwarte magie | Kracht: elk wapen doet twee keer zoveel schade
  • Rune of Hell Magie | Haast: de meeste wapens vuren twee keer zo snel en de snelheid van spijkerprojectielen neemt met dezelfde hoeveelheid toe.
  • Rune van oudere magie | Regeneratie: vervang elke seconde tot 150 punten van verloren gezondheid en bepantsering.

Grappling Hook

De grijphaak is meer een hulpmiddel dan een wapen. Je kunt het gebruiken door aan het wapenwiel te draaien of op de toets te drukken die aan de bijl is gekoppeld. Wanneer je de vuurknop ingedrukt houdt, wordt de haak recht naar voren geschoten totdat deze een muur raakt. Als je eenmaal bent vastgehaakt, trekt de haak je heel snel naar binnen. Als u de haak aan een speler bevestigt, veroorzaakt dit een gestage stroom van schade, maar de speler waaraan u vastzit, kan u pijn doen.

Als je van wapen wisselt terwijl de haak er nog aan zit, kun je aan muren hangen en schieten, maar je bent kwetsbaar omdat je je niet kunt bewegen. Dit kan een goede manier zijn om een ​​aanvaller te overrompelen, maar het moet niet te vaak worden gebruikt, omdat hinderlagen alleen werken als ze een verrassing zijn.

Spelers die goed zijn in het spel, kunnen de haak op de grond schieten en loslaten zodra de haak hen begint te trekken. Hierdoor kun je met een zeer hoge snelheid een konijntje hoppen en ben je moeilijker te volgen terwijl je door de kaart weeft.

Kaarten

Negen van de kaarten van de eerste mod maken nu deel uit van onze update.

  • McKinley-basis is CTF1
    • Zoid Kirsch heeft het gehaald.
    • Twee bases verbonden door bruggen en een route die onder water gaat. De meest bekende kaart van de mod, het werd meteen een hit.
  • McKinley Station is CTF2
    • Zoid Kirsch heeft het gehaald.
    • Het vervolg op McKinley Base, met grotere bases, een grotere vlaggenruimte en meer routes. Een klassieke en elegante
  • CTF3: Laat het bloed stromen
    • Dale Bertheola heeft het gehaald.
    • Er zijn loopbruggen en bruggen die over lava en zuur hangen, evenals een windtunnel die naar de vlaggenruimte leidt en spelers voldoende kansen geeft om de verdediging te haasten en het schieten van skeets te oefenen.
  • CTF4: Sombere kastelen
    • Tim Willits heeft het gehaald.
    • Een versie van de klassieke E1M5: Gloom Keep in CTF-indeling. Van aangezicht tot aangezicht, twee Gloom Keeps. De voordeur is de snelste manier om ergens te komen, maar ook de gevaarlijkste. Neem de lange weg en verlies de verdediging.
  • Capturephobopolis is CTF5
    • Amerikaanse McGee heeft het gehaald.
    • De mondvol van een kaart is terug, maar deze keer staan ​​er vlaggen op. Deze keer is de basis van het rode team bovenaan en de basis van het blauwe team onderaan.
  • CTF6: Duizeligheid
    • Dale Bertheola heeft het gehaald.
    • Elke vlag heeft aan weerszijden een grote Quake Q, die waakt over de drie uitgangen van de vlaggenruimte en de eenrichtingswindtunnels.
  • De Strongbox is CTF7.
    • Brent McLeod heeft het gehaald.
    • Het magazijn in het midden en de liften en treinen tussen de bases maken het gemakkelijk om in de krappe vlaggenruimtes te komen.
  • CTF8: The Capture House of Chthon
    • Tim Willits heeft het gehaald.
    • Op de kleinste kaart van de set is Chthons helse domein veranderd in een basis, wat zorgt voor intense gevechten waar je je nergens kunt verstoppen.
  • CTF9: Da Ancient War Grounds
    • Matt Hooper gemaakt
    • Lanceer jezelf over de grachten in twee traditionele middeleeuwse kastelen en pak de vlag uit de troonzaal.
Ad