Sonic Frontiers lijkt AMD’s FSR-beeldopschaling te gebruiken

Sonic Frontiers lijkt AMD’s FSR-beeldopschaling te gebruiken

Sonic Frontiers kan zich aansluiten bij andere first-party games van Nintendo door gebruik te maken van AMD’s open source FSR-beeldopschalingsmethode.

Verschillende extra Nintendo Switch-titels, zoals Nintendo Switch Sports en Splatoon 3, maken gebruik van de technologie. Life is Strange: True Colors, de nieuwste Nintendo Switch-aanpassing van Square Enix, maakt ook gebruik van de technologie. Het nieuwste 3D-avontuur van Sonic zal naar verwachting gebruikmaken van FSR 1.0, wat Spatial Upscaling is, in plaats van het complexere en duurdere FSR 2.0. De techniek zorgt voor een kleine visuele verbetering zonder afbreuk te doen aan de prestaties.

Over Sonic Frontiers

Op de volgende reis van Sonic the Hedgehog zullen werelden samensmelten.

Versnel tot ongekende hoogten en ervaar de opwinding van hoge snelheid open-zone vrijheid als nooit tevoren. Vecht tegen formidabele vijanden terwijl je door de vele omgevingen van de Starfall Islands racet, waaronder dichte bossen, watervallen, verzengende woestijnen en meer!

Sonic Frontiers is op dinsdag 8 november uitgebracht voor de Nintendo Switch en andere platforms.