Splatoon 3 – Versie 2.1.0 patch notes

Splatoon 3 – Versie 2.1.0 patch notes

Nintendo heeft bevestigd dat er op 17 januari een update voor Splatoon 3 is uitgebracht. Een paar maanden geleden werd bevestigd dat de update rond de tijd van het Chill Season van de game zal verschijnen, precies halverwege.

Nu het zover is, heeft Nintendo zijn belofte waargemaakt en de update beschikbaar gemaakt. Wanneer u klaar bent met updaten, zou de versie van Splatoon 3 2.1.0 moeten zijn.

We hebben de hele lijst met wapenwijzigingen weggelaten; je kunt ze echter zien via deze link: https://en-americas -support.nintendo.com/app/answers/detail/a_id/59461/#v210

Versie 2.1.0 patch-notes

Deze update richt zich op het aanpassen van verschillende aspecten van het vechtsysteem.

Een aanzienlijk deel van de wijzigingen die aan de primaire wapens zijn aangebracht, was bedoeld om de negatieve effecten van sommige wapens uit Splatoon 2 te verminderen, waarvoor de betere prestaties van uitrustingsmogelijkheden in Splatoon 3 achterhaald waren.

Met betrekking tot de wijzigingen die zijn aangebracht aan Ninja Squid: hoewel we het probleem hebben aangepakt waarbij spelers elkaar uit het oog verliezen als ze van relatief korte afstand op elkaar schieten, hebben we ook de methode behouden waarmee spelers kunnen benader tegenstanders van verder weg. Dit is met opzet gedaan.

Om spelers een grotere verscheidenheid aan alternatieven te bieden, hebben we de hoeveelheid verlaagd die nodig was om de speciale meters van sommige wapens te vullen, en binnen die groep hebben we de prestaties van bepaalde veelgebruikte korteafstandswapens verbeterd.< /p>

We hebben het moeilijker gemaakt om de speciale meters op sommige wapens te vullen door het aantal middelen dat hiervoor nodig is te vergroten, en binnen die categorie hebben we het moeilijker gemaakt om speciale wapens en subwapens te gebruiken om aanvallen van een afstand uit te voeren.< /p>

Daarnaast hebben we enkele wijzigingen aangebracht om het uiterlijk van speciale wapens prominenter te maken.

De volgende patch concentreert zich op nieuwe functies en de algehele wapenbalans ter voorbereiding op het debuut van het nieuwe seizoen in maart. De herziening is gepland om live te gaan aan het einde van het huidige seizoen.

  • Reparaties voor veel bugs en verbeteringen aan de besturing van spelers
    • Er is een bug verholpen waardoor spelers door barrières konden klimmen die niet beklimbaar hadden moeten zijn door de vaardigheden Squid Surge en Squid Roll samen te gebruiken.
    • Er was een bug die ervoor zorgde dat je bewegingssnelheid afnam als je ondergedompeld was in inkt op een muur en vervolgens onder een bepaalde hoek naar een willekeurige grond bewoog terwijl je onder water door bleef reizen. Deze bug is opgelost.
    • Er was een bug die ervoor zorgde dat kogels die door een Bloblobber op een toren of andere bewegende terreinelementen werden afgevuurd, insloegen en verdwenen in plaats van te raken en terug te kaatsen zoals de bedoeling was.
    • Er deed zich een bug voor toen een speler bewoog of sprong met een geopende paraplu, en het gebied dat was afgeschermd van naderende inkt leek ongeveer 1/60 seconde achter te lopen op waar het werkelijk was. Dit is opgelost.
    • Er was een bug die ervoor zorgde dat een speler een schok kreeg en de paraplu in de aarde leek te zinken als ze landden met de paraplu open. Dit is opgelost.
    • Er was een probleem waarbij het gebied dat door een open paraplu tegen inkomende inkt werd afgeschermd, iets naar links of rechts afweek van waar het leek te zijn. Dit is nu opgelost.
    • We hebben een bug verholpen die ervoor zorgde dat de animatie van het uitschuiven van een paraplu om bescherming te bieden tegen aanvallen langzamer afspeelde dan het begin van het echte beschermende effect.
    • We hebben een probleem kunnen oplossen waarbij de animatie van het sluiten van een paraplu tijdens de animatie van het optillen van een paraplu niet soepel werd weergegeven.
    • Er was een bug waarbij aanvallen op de achterkant van de Crab Tank, zoals de Ink Storm, terugkaatsten terwijl de tank in loopmodus was, zelfs als ze de speler rechtstreeks troffen. Dit is opgelost.
    • Er was een bug die ervoor zorgde dat de speler in een onverwacht gebied viel nadat hij de Inkjet of Zipcaster had gebruikt zonder ooit contact met de grond te maken. Dit is opgelost.
    • We hebben een probleem opgelost waarbij de golfbreker onmiddellijk van het scherm van andere spelers zou verdwijnen als de hoogte waarop hij was geplaatst enigszins dicht bij de waterlijn was.
    • Er was een bug die ervoor zorgde dat de golven van de golfbreker niet verschenen in aangrenzende lagere gebieden binnen het inslaggebied als de golfbreker op een bepaalde hoogte was geplaatst. Deze bug is opgelost.
    • We hebben een probleem verholpen waarbij, wanneer de golfbreker op een bepaalde hoogte werd geplaatst, naburige lagere ruimtes al dan niet binnen het invloedsgebied kwamen vanwege kleine locatieveranderingen. Dit werd bereikt door het effectgebied in het onderste gebied iets te vergroten.
  • Wijzigingen in de multiplayer-modus
    • Er was een bug in Eeltail Alley die ervoor zorgde dat het spel langzamer liep als specifieke delen van de omgeving met een roller werden geïnkt. Dit is opgelost.
    • Bij het spelen van de Rainmaker-modus in Hagglefish Market was er een bug die ervoor zorgde dat de score in bepaalde delen van het spel niet soepel bewoog. Deze bug is opgelost.
    • Probleem opgelost dat optrad in Undertow Spillway tijdens het spelen van de spelmodi Splat Zones, Tower Control, Rainmaker of Clam Blitz waardoor spelers op sommige plaatsen niet in inkt konden onderdompelen, ongeacht of die regio’s al dan niet waren geïnkt.
    • Bij het spelen van de Rainmaker-modus in Museum d’Alfonsino was er een bug die ervoor zorgde dat de score in sommige delen van het spel niet soepel bewoog. Deze bug is opgelost.
    • Inkblot Art Academy heeft nu een oplossing voor een probleem waardoor spelers niet zoals gepland muren konden beklimmen.
    • Probleem opgelost dat optrad in de Splat Zones-modus van Mahi-Mahi Resort waardoor spelers een Tacticooler niet correct in bepaalde gebieden konden plaatsen en waardoor de speler die hem probeerde te plaatsen niet goed op het terrein van het podium kon staan. Het probleem deed zich voor toen spelers probeerden de Tacticooler te plaatsen.
    • Er was een bug die tijdens het spelen van de Rainmaker-modus in Sturgeon Shipyard ervoor zorgde dat de partituur in bepaalde secties niet soepel bewoog. Deze bug is opgelost.
    • Bij het spelen van de Rainmaker-modus in MakoMart was er een bug die ervoor zorgde dat de score in bepaalde secties niet soepel werd bijgewerkt. Deze bug is opgelost.
    • Er is een bug verholpen in Wahoo World waardoor spelers voorheen barrières konden beklimmen die niet voor hen bedoeld waren.
    • Een bug gerepareerd in Wahoo World waardoor spelers van een inktrail op een schijnwerper konden springen terwijl dit onmogelijk was.
    • Er was een bug in Brinewater Springs die verhinderde dat de bomen voor je doorschijnend werden. Dit is opgelost.
    • Probleem opgelost dat optrad in Brinewater Springs bij het spelen van de spelmodi Splat Zones, Tower Control, Rainmaker of Clam Blitz. Dit probleem zorgde ervoor dat de score in bepaalde gebieden niet soepel veranderde, en het zorgde er ook voor dat het bericht “NIET TERUGTREKKEN!” worden weergegeven, zelfs als u zich niet veel terugtrekt.
    • Er was een insect tussen Brinewater Springs en Flounder Heights waardoor inkt die van grote hoogte werd geschoten, verdween voordat het de grond bereikte. Dit is opgelost.
    • Er zat een bug in de speltypes Splat Zones, Tower Control, Rainmaker en Clam Blitz van Flounder Heights waardoor spelers van een inktrail in een watertank konden springen. Deze bug is opgelost.
  • Wijzigingen aan de zalmuitloop
    • Probleem opgelost waarbij je, als er een communicatieprobleem optrad op een bepaald moment dat de resultaten van de Big Run werden uitgezonden, wel een onderscheiding kon krijgen, maar niet de bijbehorende badge.
    • Als je door dit probleem bent getroffen, kun je je badge krijgen nadat je deze updategegevens hebt toegepast en de game opnieuw hebt opgestart. Als dit probleem u niet heeft getroffen, kunt u uw badge niet verdienen.
    • Er was een bug waardoor munitie die in de Snipewriter 5H was geladen, verdween na het leggen van gouden eieren of het afvuren vanaf een Big Shot-draagraket. Dit is opgelost.
    • Er was een bug die verhinderde dat explosieven die werden afgevuurd door een Steelhead correct verdwenen nadat de Steelhead was overwonnen door schade toe te brengen aan zijn romp. Deze bug is opgelost.
    • Er was een insect in Marooner’s Bay dat het bij eb onmogelijk maakte om het aanvalsgebied van een Flipper-Flopper te inkten als de Pokémon dicht bij het wateroppervlak probeerde te duiken. Deze bug is opgelost.
    • Er was een bug in Marooner’s Bay die ervoor zorgde dat het spel traag werd wanneer spelers of zalmachtigen in contact kwamen met bepaald terrein. Deze bug is nu verholpen.
    • Er was een bug die ervoor zorgde dat er alternatieve Grizzco-wapens werden geleverd wanneer een taakscenario opnieuw werd gespeeld als een privétaak nadat het was opgeslagen met Grizzco-wapens erin. Dit is opgelost.
  • Wijzigingen in de verhaalmodus
    • We hebben een bug verholpen die ervoor zorgde dat de paraplu niet goed functioneerde als je overschakelde van het gebruik ervan als je primaire wapen naar het gebruik van een van de andere wapens in de wapenselectie van een level. Het is mogelijk dat het niet start of dat het geen bescherming biedt tegen vijandige aanvallen.
  • Andere aanpassingen
    • Er was een bug in recon waarbij de spelbesturing niet meer werkte als je Turf War en Photo Mode tegelijkertijd probeerde te starten terwijl je met meer dan één persoon speelde. Deze bug is opgelost.
    • Een bug verholpen in verkenning waarbij, als bepaalde stappen werden genomen, de momentopname van de speler behouden zou blijven nadat ze waren geplateerd tijdens het spelen met een timer. De bug deed zich alleen voor als bepaalde processen werden uitgevoerd.
    • We hebben een bug in verkenning verholpen die ervoor zorgde dat het aftelnummer niet werd getoond als de speler werd geplateerd terwijl hij aan het strijden was in een wedstrijd met een timer.
    • Probleem verholpen waarbij de lijst met voltooide taken niet correct werd weergegeven op de Grizzco-terminal als de werkgeschiedenis niet succesvol was opgeslagen.
    • We hebben een bug in de winkels verholpen die ervoor zorgde dat sommige bedieningselementen onbruikbaar werden als je tegelijkertijd op een bepaalde combinatie van knoppen drukte.